Gå til innhold

lutende nakke

leni76

Anbefalte innlegg

kan noen forklare meg hva dette kommer av? er veldig lut i nakken og hodet er på en måte fremskutt. Jeg har veldig dårlig selvtilit pga dette da det er veldig skjemmende. Har også mye vondt i nakken.. "pukkelen" er hard,men kjenners litt hoven ut rundt. Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Fra naturens side er vi bygget litt forskjellig og enkelte har en litt lutende holdning helt fra barne- og ungdomsårene. Andre blir slik etter hvert som "årene går".

Jeg foreslår at du starter med en utredning hos fysioterapeut etterfulgt med et behandlingsopplegg. Kombinasjon av et treningsopplegg med styrke, bevegelighet og tøyninger har jeg sett jeg hjelpe betraktelig. Om ikke annet kan et treningsopplegg bevisstgjøre din holdning når du står og går og hvertfall stoppe en utvikling som forsterker det du beskriver.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...