Gå til innhold

Vektnedgang og salt

ban1977

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig på slike programmer på TV at ekspertene sier salt er så "farlig".

Er det for de helt ekstreme som skal ned i vekt på to uker eller er salt farlig på noen annen måte enn at kroppen binder vann, eller hva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salt binder vann i kroppen ja. Noe salt skal vi jo ha, men de fleste som bor i i-land får nok i seg alt for mye salt. For mye salt over lang tid kan føre til magekreft og ikke minst til nyreskader. Såvidt jeg kan se på de få nettsidene jeg har vært på er det ingen påvist forbindelse mellom saltinntak og høyt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt binder vann i kroppen ja. Noe salt skal vi jo ha, men de fleste som bor i i-land får nok i seg alt for mye salt. For mye salt over lang tid kan føre til magekreft og ikke minst til nyreskader. Såvidt jeg kan se på de få nettsidene jeg har vært på er det ingen påvist forbindelse mellom saltinntak og høyt blodtrykk.

OK, men tenkte på i forbindelse med veknedgang under ikke-ekstreme forhold, skal man unngå salt helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men tenkte på i forbindelse med veknedgang under ikke-ekstreme forhold, skal man unngå salt helt?

Man klarer ikke å unngå salt helt, men prøv heller urter og andre krydder i maten, det blir mye bedre også! :o) Må du ha salt så bruk seltin eller et urtesalt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer ikke å unngå salt helt, men prøv heller urter og andre krydder i maten, det blir mye bedre også! :o) Må du ha salt så bruk seltin eller et urtesalt kanskje?

Skal man unngå salt i den grad det går under slanking da??? Var egentlig det jeg lurte på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man unngå salt i den grad det går under slanking da??? Var egentlig det jeg lurte på ;-)

Man skal generelt være forsiktig med saltet, men jeg ville ikke lagt noe større vekt enn normalt på det i forhold til en slankekur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal generelt være forsiktig med saltet, men jeg ville ikke lagt noe større vekt enn normalt på det i forhold til en slankekur.

Stikk i strid med hva de "ekspertene" jeg har sett sa, altså.

Interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk i strid med hva de "ekspertene" jeg har sett sa, altså.

Interessant.

Nå er jo ikke jeg noen ekspert da. :o) Så om ekspertene sier det så er det vel greit å gjøre det da. Jeg er generellt forsiktig med saltet og har ikke tenkt å droppe det enda mer selv om jeg godt kan gå ned 2-3 kilo til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke jeg noen ekspert da. :o) Så om ekspertene sier det så er det vel greit å gjøre det da. Jeg er generellt forsiktig med saltet og har ikke tenkt å droppe det enda mer selv om jeg godt kan gå ned 2-3 kilo til.

Jeg ser på Biggest Looser Australia, men det er kanskje i det litt mer ekstreme hjørnet.

De skal jo gå ned mest mulig hver uke, ellers ryker de ut og da brukes kanskje alle midler?

Jeg bruker ikke overdrevent mye salt, og det er seltin, men det fikk meg til å begynne å lure da trener'n dems sto med store oøyne og lurte på om de hadde hatt salt på maten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...