Gå til innhold

NHD/Noen som har noen tips - Sosial angst

Anbefalte innlegg

Gjest Fernando Pessoa

Begynte for 10 uker siden på Aurorix grunnet sosial angst. Symptomene var rask puls, hyperventilering og skjelving i sosiale sammenhenger, over 4 fremmede personer, hvor jeg måtte snakke. Første uke var dosen 300 mg, andre uke 600 mg, og fra tredje uke har dosen vært 900 mg. Fra dag en var effekten upåklagelig. Gikk rett fra Buspiron til Aurorix, og det kan nok ha vært en medvirkende årsak til den gode effekten. MEN etter uke 8 begynte jeg å merke en økt angst i sosiale sammenhenger igjen. Dette i kombinasjon med uro i magen samt rask puls. Nå er jeg nesten tilbake til utgangspunktet igjen. Spørsmålet er; kan jeg ha begynt med for høy dose? Eller skyldes det andre ting? Tips til endring? Ellers kan jeg nevne at jeg har prøvd seroxat og cipramil, uten effekt men med store bivirkninger. Er en 32 år gammel gift mann med to små barn, som benytter unødvendig mye krefter på å klare arbeidsdagene uten å måtte gå i møter. Er det noen som har gode erfaringer med medisiner mot sosial angst hadde jeg vært takknemlig for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271913-nhdnoen-som-har-noen-tips-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fernando Pessoa

1. Jeg bruker å sjekke om en får effekt på 600 mg før jeg evt anbefaler en opptrapping.

2. Kan den gode virkningen skyldes kombinasjonen med Buspar?

Som du skriver, den gode effekten i begynnelsen kan nok skyldes buspar og at aurorix fungerte som en turbo på den effekten.

MEN kan jeg kombinere buspar og aurorix? Å benytte begge deler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...