Gå til innhold

Spørsmål ang. remeron.

Anbefalte innlegg

Gjest Remerongutt25

Hei!

På mandag begynte jeg med remeron 15 mg om kvelden. Merker ikke noe spesielt mye bivirkninger annet enn at jeg blir trøtt om kvelden og litt om morgenen. Jeg begynnner allerede å føle at depresjonen er litt borte, blir ikke deppa av de samme tingene lenger. Er dette noe jeg innbiller meg eller er det medisinen som fungerer allerede etter 5 dager?

I felleskatalogen står det følgende:

"Ved behandling med Remeron gjelder i tillegg følgende regel som vilkår for refusjon: - pasienten har ikke oppnådd tilstrekkelig effekt eller har fått uakseptable bivirkninger av antidepressiva av typen SSRI, eller - pasienten anses å være så alvorlig deprimert at det er risiko for selvmord."

Jeg har ikke prøvd SSRI medisin siden jeg er redd for bivirkningene. Har heller ikke hatt selvmordstanker. Betyr det da at jeg må betale medisinen selv? Psykiateren sa at han ganske sikkert kunne orde sånn at jeg fikk dekket det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271971-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-remeron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mener jeg å vite

Depresjonsdempende medisiner skal tas over lengre tid, og gjerne seks måneder etter oppnådd resultat for å beholde stabilitet.

Antidepresiva er derfor langtidsmedisiner.

Ved medisinbruk over tre eller fire måneder i strekk eller samme periode i løpet av et år bør man få medisinen på blå resept. Det gjør at du betaler egenandel og at dette kan skrives av på egenandelskort. Ved utfylt egenandelskort som er på 1650,-kr i år så får du frikort resten av året. Da betaler du ikke egenandel på medisiner, hos lege el.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...