Gå til innhold

Reductil og lite vekttap

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat denne gangen

Jeg har gikk på Reductil 10 mg i 2 mnd, med et vekttap på ca 5 kilo. Ikke mye med andre ord (jeg har over 30 i bmi). Men så spiste jeg ikke sånn kjempe bra heller. Jeg merket bivirkninger som søvnløshet og munntørrhet den første mnd, så gikk det over.

Etter tre uker uten Reductil, så fikk jeg Reductil 15 mg av legen, for å se om jeg går mer ned.

Men etter 2 uker på den nå, så har ikke vekta gått ned (igjen har jeg ikke spist så veldig fornuftig heller da). Jeg har egentlig foretatt en livsstilsendring, jeg brukte Libra metoden før jeg begynte på Reductil med gode resultater. Men har hatt mye problemer i livet i den perioden jeg gikk på Reductil og dermed ikke spist så veldig fornuftig.

Dermed har jeg et par spørsmål jeg kunne tenke meg svar på.

1. Burde jeg ikke merke NOE til at vekta går ned selv med litt ufornuftig spising, spesielt nå som dosen er økt?

2. Kan hjernen min ha blitt vant til stimulien og dermed ikke reagere lenger? Eller tar det lengre tid før den blir vant til det?

3. Eller med tanke på det litlle vekttapet, kan jeg være blandt de 40 % som Reductil ikke virker på?

4. Er det mulig at Reductil ikke virker på meg, men at jeg likevel kan oppleve bivirkningene?

5. Hva anbefaler du jeg skal gjøre etter de opplysningene du har fått av meg hittil?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271996-reductil-og-lite-vekttap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tidligere bruker

Reductil i seg selv er ikke slankende, du må nok leve som en slanker i tillegg. Reductil skal bare være en "hjelper" til at du ikke tenker så mye på mat, + at når du trimmer, så puffer den nok litt på forbrenningen din, slik at du får litt høyere forbrenning, men den setter IKKE opp forbrenningen hvis du ikke trimmer.

Så opp av godstolen, kast påskegodteriet, kjøp inn sunn mat :) så skal du se at vekta går ned (det hadde den sikkert gjort om du ikke hadde gått på Reductil også :) )

Gjest Anonym akkurat denne gangen

Reductil i seg selv er ikke slankende, du må nok leve som en slanker i tillegg. Reductil skal bare være en "hjelper" til at du ikke tenker så mye på mat, + at når du trimmer, så puffer den nok litt på forbrenningen din, slik at du får litt høyere forbrenning, men den setter IKKE opp forbrenningen hvis du ikke trimmer.

Så opp av godstolen, kast påskegodteriet, kjøp inn sunn mat :) så skal du se at vekta går ned (det hadde den sikkert gjort om du ikke hadde gått på Reductil også :) )

" når du trimmer, så puffer den nok litt på forbrenningen din, slik at du får litt høyere forbrenning, men den setter IKKE opp forbrenningen hvis du ikke trimmer."

Det er ikke hva legen sa til meg.

Hun sa at forbrenningen holdes igang selv om man spiser lite.

Men jeg merker ikke noe til den mettende følelsen som jeg har lest andre har. folk som blir mett etter et halvt eple liksom. Sånn er det ikke hos meg. Eneste jeg har merket er at det går lengre tid mellom hver gang jeg blir sulten.

Men etter jeg begynte på 15 mg, så merker jeg ikke det lengre heller.

Jeg synes ikke det er dårlig med et vekttap på 5 kilo på to måneder. Dersom du hadde en del problemer mens du gikk på reductil, kan dette ha forhindret vektreduksjonen på grunn av et indre stress. Et indre stress skaper ubalanse i kroppen og mellom kroppen og hodet slik at spisingen kommer ut av kontroll. Ikke gi opp. Forsøk en måned til og går det heller ikke da, vil jeg forsøke om jeg kan komme inn i et vektreduksjonsopplegg sammen med andre. Du burde merke at du ikke fyser på snop og har kommet inn i mer faste måltider. Hvis du ikke merker noen form for endring, er det mulig at reductil ikke virker så godt på deg. Min erfaring er at reductil virker best sammen med et fast adferdsendringsopplegg som legen må hjelpe deg med, eller som jeg nevnte en vektreduksjonsgruppe eller en selvhjelpsgruppe. Det er ikke sikkert at du trenger høyere dose. Det du trenger mer er å tilhøre en gruppe eller gå til et fast opplegg hos legen. Jeg tror nok ikke hjernen din har blitt vant til stimulien, men reductil virker bare ikke på alle selv om de opplever bivirkninger.

• 7 år senere...

jeg har veldig lyst til å prøve. Venninnen min går på Reductil og gir i allefall strålende resultater for henne. Hun har lavt stoffskifte og sliter veldig med vekten. hun fikk Reductil online og har gått ned 13 kilo siden 2 juni... hun veide 99 kilo. Hun sier de har hjulpet henne masse..jeg har lavt stoffskifte. Jeg ønsker å prøve det snart fordi jeg ser de gode resultatene på min venninnen.

Annonse

jeg har veldig lyst til å prøve. Venninnen min går på Reductil og gir i allefall strålende resultater for henne. Hun har lavt stoffskifte og sliter veldig med vekten. hun fikk Reductil online og har gått ned 13 kilo siden 2 juni... hun veide 99 kilo. Hun sier de har hjulpet henne masse..jeg har lavt stoffskifte. Jeg ønsker å prøve det snart fordi jeg ser de gode resultatene på min venninnen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/trekker-tilbake-slankemedisinen-reductil/a/591218/

Det er ikke helt uten grunn at reductil ble trukket fra markedet i flere land, men det betyr vel ingenting? Det skjer jo ikke deg! *sarkasme*

Jeg fatter ikke hva dere tenker på! Har du bittelite vett igjen mellom ørene så dropper du det.

Bella Dotte

Seriøst? 13 kilo på 11 måneder er veldig sakte nedgang (jeg har gått ned 14 kilo på 6 måneder, uten medikamenter). Spis heller sunn mat i moderat mengder og øk hverdagsaktiviteten, så går du ned i vekt om du er overvektig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...