Gå til innhold

Hotell Cæsar

Anbefalte innlegg

Gjest 40.000 krenket.

" [email protected] "

Oppfordrer alle med bipolar lidelse å spamme denne adressen med klagemail, grunnet Hotell Cæsars fremstilling av bipolar lidelse, med rollefiguren "Mattis". Som er en humørsyk drittsekk, sur og grinete, og slenger dritt til kjæresten sin. Så bruker de som unnskyldning at han er "manisk depressiv", som om det er noen som helst sammenheng med å ha hatt en manisk, hypoman eller depressiv episode en eller flere ganger i sitt liv - og å være en sur drittsekk.

Et program som sendes hver ukedag i beste sendetid med tusenvis av seere burde holde seg for god til å spre fordommer. Og kanskje gjøre litt research før de setter diagnoser på rollefigurene sine. Med tanke på at det ikke er noe som heter "manisk depressiv" en gang, men har skiftet navn til bipolar lidelse, og at det omtrent aldri skjer at en får diagnosen i en alder av 15 år, som denne stakkars "Mattis" visstnok har og det er grunnen til at han oppfører seg som en humørsyk dritt.

Jeg skulle likt å sett den dagen de henger ut og sprer fordommer om personer med diabetes og epilepsi f.eks, og bruker det som unnskyldning for at de er en humørssyk fjortis emo sur drittsekk *ironi* Nei, det hadde ikke vært greit, men når det er snakk om det som tidligere ble kalt en manisk-depressiv lidelse, DA er det lov gitt. Som sagt, gjør litt fuckings research før de setter diagnoser på rollefigurene sine, ikke en dritt i Mattis oppførsel vitner om å ha bipolar lidelse.

Selv om en fungerer helt fint takket være et inntak av 8 tabletter daglig resten av livet, er det en stor nok belastning fra før å ha en sykdom du må ta hensyn til, om en ikke skal lese "Mattis er en manisk deprasiv idiot!" "få ut den psykopaten fra serien!" "han er sur hele tia, jævla drittsekken" "stakkars Liv" på nettet, fordi en TV-serie sprer fordommer.

Jeg begynner å forstå åssen det føles for schizofrene å bli fremstilt på tv som å ha flere personligheter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest floriss

Dette er jo ikke første gangen Cæsar gir et helt feil bilde av mennesker med psykiske lidelser. For noen år tilbake var den "schizofrene" Linn Fylke i Cæsar. Hun tok uskyldige Victoria til fange, ribbet høner og sende avhugde lillefingre i posten til foreldrene hennes for å skremme dem.

Dette har jo ingenting med schizofreni å gjøre! Synd at det nå er bipolare som får gjennomgå. Dessverre er det jo mange som når tror at er man psyk, er man også spik spenna gæærn og psykopat. Bra du sender klagebrev, det har de jammen fortjent når de bidrar til å bygge opp under fordommer som dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2201967
Del på andre sider

Gjest Melancholy

Før det første:

Jeg finner det utrolig at folk ser på denne serien.

For det andre:

Skal man bombe aviser, store amerikanske filmselskaper og andre som lager makkverk fordi det er mulighet for at noen blir såret? Get real! Bruk heller energien på noe nyttig. Les en bok, kom deg ut i naturen og finn ut at dette er en TV-serie, ja, en TV-serie, og hva de som lager de velger å gjøre med sin serie er vel deg revnene likegyldig? Du kan velge å IKKE se på Hotel Cæsar, for det er vel ingen som tvinger deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2202135
Del på andre sider

Gjest 40.000 krenket.

Før det første:

Jeg finner det utrolig at folk ser på denne serien.

For det andre:

Skal man bombe aviser, store amerikanske filmselskaper og andre som lager makkverk fordi det er mulighet for at noen blir såret? Get real! Bruk heller energien på noe nyttig. Les en bok, kom deg ut i naturen og finn ut at dette er en TV-serie, ja, en TV-serie, og hva de som lager de velger å gjøre med sin serie er vel deg revnene likegyldig? Du kan velge å IKKE se på Hotel Cæsar, for det er vel ingen som tvinger deg?

Du tar ikke helt poenget. Deg om det.

Jeg står i min rett til å si min mening når jeg og personer jeg er glad i blir tråkket på, stigmatisert og spredd fordommer om. Det skader ingen å få litt kunnskap. Om jeg trodde at å ha kreft er det samme som å ha rosa prikker på huden, ville jeg blitt glad for å bli fortalt hvor feil jeg tok.

Hotell Cæsar går i beste sendetid og har tusenvis på tusenvis av seere, som nå tror at det å være manisk depressiv er å være en drittsekk.

Så de burde gjøre litt research før de setter diagnoser på rollefigurene sine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2202153
Del på andre sider

Gjest Get real

Jeg står i min rett til å si min mening når jeg og personer jeg er glad i blir tråkket på, stigmatisert og spredd fordommer om. Det skader ingen å få litt kunnskap. Om jeg trodde at å ha kreft er det samme som å ha rosa prikker på huden, ville jeg blitt glad for å bli fortalt hvor feil jeg tok.

Hotell Cæsar går i beste sendetid og har tusenvis på tusenvis av seere, som nå tror at det å være manisk depressiv er å være en drittsekk.

Du virker ganske bitter. Hva om alt folk sier om personlighetsforstyrrelser og div.? Gjør som Melancholy sier, ta deg en tur ut i naturen, whatever, Hotel Cæsar sees vel ikke av noen som er noenlunde oppegående uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2202172
Del på andre sider

Gjest Mener nå jeg

Jeg kjenner en som er manisk depressiv og som oppfører seg som en uspiselig drittsekk når han er inne i en dårlig periode. Altså stemmer det for noen/mange. Man kan ikke la være å omtale/vise noe bare fordi det ikke stemmer på noen. Kanskje er ikke _du_ slik, men noen manisk depressive er slik, og da ser jeg ingenting galt i at det vises slik det gjør.

Jeg så en film en gang, om en som hadde kreft. Hans skjebne stemmer jo garantert ikke overens med mange som har kreftdiagnose, men det betyr vel ikke at man ikke skal lage film av det?? Alle er forskjellige, også manisk depressive.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2202186
Del på andre sider

Annonse

Gjest floriss

Du virker ganske bitter. Hva om alt folk sier om personlighetsforstyrrelser og div.? Gjør som Melancholy sier, ta deg en tur ut i naturen, whatever, Hotel Cæsar sees vel ikke av noen som er noenlunde oppegående uansett.

Cæsar sees ikke på av noen som er nogenlunde oppegående? Det var da voldsomt til generalisering!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2202194
Del på andre sider

Gjest Gel real

Cæsar sees ikke på av noen som er nogenlunde oppegående? Det var da voldsomt til generalisering!

Jeg kan naturligvis ikke påstå at du er dum som ser Cæsar. Men jeg må innrømme at jeg ofte lurer på hva oppegående og intelligente personer får av å se Cæsar. Jeg har prøvd å se på mange ganger, men det er bare dumt - og fordummende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2202237
Del på andre sider

Gjest 40.000 krenket.

hva vet du om jeg er mye ute i naturen eller ikke?

hvorfor har du noe imot at folk gjør en jobb mot fordommer?

har du noe imot folk som protesterer mot rasisme også kanskje?

Hørt om empati? Isåfall prøv å sette deg inn i situasjonen til folk som blir såra over å bli fremstilt som en idiot pga en diagnose som har ødelagt en stor del av livet ditt?

Faktisk ser jeg ikke særlig på Hotell Cæsar heller, men tok en titt da jeg så all dritten folk skrev om manisk depressive på et hotell cæsar gruppe på nettby etter at Mattis ble med i serien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2202244
Del på andre sider

Gjest 40.000 krenket.

Jeg kjenner en som er manisk depressiv og som oppfører seg som en uspiselig drittsekk når han er inne i en dårlig periode. Altså stemmer det for noen/mange. Man kan ikke la være å omtale/vise noe bare fordi det ikke stemmer på noen. Kanskje er ikke _du_ slik, men noen manisk depressive er slik, og da ser jeg ingenting galt i at det vises slik det gjør.

Jeg så en film en gang, om en som hadde kreft. Hans skjebne stemmer jo garantert ikke overens med mange som har kreftdiagnose, men det betyr vel ikke at man ikke skal lage film av det?? Alle er forskjellige, også manisk depressive.

Jeg kjenner ei med spiseforstyrrelser som har psykopatisk trekk og lager et helvete for andre i dårlige perioder. Har tilgode å se bulimikere og anorektikere å bli fremstilt som drittsekker på tv fordet. De blir derimot fremstilt som engler. Har også til gode å se diabetikere og epileptikere eller personer med kreft bli fremstilt som idiotiske drittsekker på tv, men når det gjelds manisk-depressiv lidelse er det lov.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272014-hotell-c%C3%A6sar/#findComment-2202245
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...