Gå til innhold

Migrene og absurde tanker

Anbefalte innlegg

isprinsessen

Hei. Jeg lurer på om noen har erfaring med dette:

Den siste uken har jeg vœrt plaget av skikkelig, absolutt jœvli hodepine. Og jeg mener jœvlig. Jeg har hatt hodepine som jeg har kalt "migrene" i noen år nå. Har fått en medisin som virker til tider, men sliter med at hvis ikke medisinen blir tatt i tide, så går jeg noen usle, desperate dager i vente med en alldeles forferdelig hodepine. Jeg vil si at det er, på skala fra en til ti, så er det en klar tier!

Ja, det gjør noe så forferdelig vondt, men i det siste har jeg merket at det berører tankene mine også. Jeg får noen helt absurde tanker som jeg ikke klarer å skrive her. Jeg har det så vondt og tankene min svever inn og ut av det jeg vil kalle for normale tanker. Jeg kan ikke tenke klart. Jeg kan ikke finne noen løsning på problemer slik som at nå bør jeg legge meg ned og ta medisin. Jeg blir gående rundt i ring. Hjelpesløs. Med skremmende tanker som sirkeler som en gjeng med fugler som venter på det døende byttet sitt. Jeg skremmer meg selv. Jeg blir redd.

Jeg lurer på hva som skjer. Jeg har hatt vondt før, på andre steder i kroppen. Har opplevd blodklott i beinet, med utrolige smerter, men det var langt ifra slike tanker som dukket opp. Jeg hadde så vondt da jeg hadde blodklott at jeg fikk morfin, men jeg opplevde aldri da at tankene mine ble helt gœrne. Ikke slik som nå. Når jeg får disse hodepinene, blir jeg redd for at hodet mitt rett og slett skal eksplodere. Jeg tuller ikke. Jeg ser for meg at blodårene mine sprenges og lager flekker på veggen. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, for jeg orker ikke å få slike tanker. Det er helt uholdbart!!!

Setter pris på svar!!! Spesielt om NHD kan gi meg svar på om dette er normalt, og om jeg bør gjøre noe for å bli bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272075-migrene-og-absurde-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...