Gå til innhold

fettprosent

Gjest guggen

Anbefalte innlegg

Gjest guggen

hvor lav fettprosent er det mulig å gå med gjennom hele året uten at det er skadelig

jeg vet liksom at det er vanskelig å være i toppfrom hele året og at man deffer til sommern

Men er det mulig å ligge under 10 % hele året f.eks? Er det sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mulig å så lav fettprosent under hele, samtidig som man driver en idrett. Men om det sunt, er en annen sak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest disko -

Å holde en fett prosent på under 10 % hele året går - men er ganske slitsomt. Hvordan skal du øke i styrke og volum ? (som sikkert er et mål) Du vil uansett hvor lite fett du spiser i en vektøkningsperiode legge på deg (litt) fett av mange årsaker.

Så vidt jeg vet er det ikke skadelig å følge opplegget under :

En mulighet for å holde seg fin hele året (som funker) er å spise vekselsvis. Si du spiser for å legge på deg i to uker - så deffer du i to uker...og sånn holder du på. Dette vil gi deg en økning i masse og styrke og minimalisere fettprosenten din samtidig.

Du kan også bruke fettprosenten din til å anslå hvor lange perioder du skal ha av gain og loss. Si du vil holde fett prosenten din på 10 %. Da deffer du helt til den ligger på ca. 8 - 9 % så gainer du til du når 12 % og deffer igjen.

(Nå er det vel bare å vente på alle motsigelsene fra SDD og Synch)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde en fett prosent på under 10 % hele året går - men er ganske slitsomt. Hvordan skal du øke i styrke og volum ? (som sikkert er et mål) Du vil uansett hvor lite fett du spiser i en vektøkningsperiode legge på deg (litt) fett av mange årsaker.

En mulighet for å holde seg fin hele året (som funker) er å spise vekselsvis. Si du spiser for å legge på deg i to uker - så deffer du i to uker...og sånn holder du på. Dette vil gi deg en økning i masse og styrke og minimalisere fettprosenten din samtidig.

Du kan også bruke fettprosenten din til å anslå hvor lange perioder du skal ha av gain og loss. Si du vil holde fett prosenten din på 10 %. Da deffer du helt til den ligger på ca. 8 - 9 % så gainer du til du når 12 % og deffer igjen.

hehe, hvis du mener deffe/bulke 2 uker vekselvis som ABCDE opplegget har jeg prøvd det, og det var et slitsomt opplegg som jeg ikke anbefaler noen. Men jeg gjennomførte det ikke, så hvordan jeg hadde sett ut etter et par månder kan jeg ikke svare på. Den dieten klarer nok ingen å kjøre i lengre perioder, så kan fort bli slik jojo opplegg.

Deffeperioden er ihvertfall extrem i den dieten. Kanskje du ikke tenkte på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke prøvd ABCDE opplegget så jeg skal ikke utale meg om det.

Men grunnen til at jeg aldri har vurdert å prøve det er at det virker så jævla slitsomt, og dersom jeg hadde gjort det hadde treninga/bygginga blitt ett ork og jeg hadde mista all motivasjon...

Men det er godt mulig det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg vet ikke, og vil ikke vite det, heller. Ikke prøv sånt. Ikke mål framgang og suksess i fettprosent. Det er ikke sunt. Og radmagert er ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest drittlei!

Jeg har heller ikke prøvd ABCDE opplegget så jeg skal ikke utale meg om det.

Men grunnen til at jeg aldri har vurdert å prøve det er at det virker så jævla slitsomt, og dersom jeg hadde gjort det hadde treninga/bygginga blitt ett ork og jeg hadde mista all motivasjon...

Men det er godt mulig det funker!

Lurer på en ting: (selv om du faktisk her inrømmer at noe du ikke har prøvd KAN funke)

Har du selv deffet deg, (ikke i 3-4 uker, men skikkelig i konkurranse form)eller baserer du alle ting du sier på ting som du har lest i Flex o.l. eller på diverse forum rundt på nettet.

Måten du alltid så bastant legger frem svarene dine skulle jo tilsi at du minst har et par-tre internasjonale bodybuilding/fitness titler.

(eller ihverfall i SUPER-form hele året)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drittlei!

Lurer på en ting: (selv om du faktisk her inrømmer at noe du ikke har prøvd KAN funke)

Har du selv deffet deg, (ikke i 3-4 uker, men skikkelig i konkurranse form)eller baserer du alle ting du sier på ting som du har lest i Flex o.l. eller på diverse forum rundt på nettet.

Måten du alltid så bastant legger frem svarene dine skulle jo tilsi at du minst har et par-tre internasjonale bodybuilding/fitness titler.

For å unngå misforståelser.

Ovenfor er selvfølgelig til SDD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer du på noe får du skrive med nicket ditt, forbanna pingler som ikke tør å stå for det de skriver gidder jeg ikke å sløse bort tid på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drittlei!

Lurer du på noe får du skrive med nicket ditt, forbanna pingler som ikke tør å stå for det de skriver gidder jeg ikke å sløse bort tid på!

Skrev jo ned nicket mitt.

har faktisk ikke skrevet inn her før, men din utrolig irriterende "jeg vet alt" holdning, provoserte meg kraftig.

voksent svar forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev jo ned nicket mitt.

har faktisk ikke skrevet inn her før, men din utrolig irriterende "jeg vet alt" holdning, provoserte meg kraftig.

voksent svar forresten!

Nicket ditt er drittlei, du er ny her, og likevel kan du uttale deg om hvilke holdninger jeg har her?

Bra gjort!

Søk litt på nicket mitt her på treningsforumet du, og du vil se at du tar utrolig feil i at jeg har en "jeg vet alt" holdning.

Ellers så er norsken din rett og slett så elendig at du ikke klarer å lese det jeg skriver...

Isåfall, så må jeg igjen si:

Bra gjort!

Hvis du har vært her en stund så burde du forresten ha lest noen lengre innlegg om alt som har med meg og trening og gjøre. Tror jeg flere ganger har skrevet om hele min trening"karriere" her, hvilke resultater jeg har oppnådd, hvordan jeg gjorde det osv.

Hvis du ikke har vært her en stund så bekrefter du med det at du overhodet ikke vet hva du snakker om!

Jeg har heller aldri framstilt meg som noe norsk svar på Dorian Yates her, og jeg har ALLTID når ting jeg sier er basert på teori og ikke hva jeg SELV har erfart, skrevet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drittlei!

Nicket ditt er drittlei, du er ny her, og likevel kan du uttale deg om hvilke holdninger jeg har her?

Bra gjort!

Søk litt på nicket mitt her på treningsforumet du, og du vil se at du tar utrolig feil i at jeg har en "jeg vet alt" holdning.

Ellers så er norsken din rett og slett så elendig at du ikke klarer å lese det jeg skriver...

Bra gjort!

Hvis du har vært her en stund så burde du forresten ha lest noen lengre innlegg om alt som har med meg og trening og gjøre. Tror jeg flere ganger har skrevet om hele min trening"karriere" her, hvilke resultater jeg har oppnådd, hvordan jeg gjorde det osv.

Hvis du ikke har vært her en stund så bekrefter du med det at du overhodet ikke vet hva du snakker om!

Jeg har heller aldri framstilt meg som noe norsk svar på Dorian Yates her, og jeg har ALLTID når ting jeg sier er basert på teori og ikke hva jeg SELV har erfart, skrevet det!

Sa ikke at jeg var ny på forumet, bare at jeg ikke har skrevet inn før. Liker å gå inn her og lese bortimot hver eneste dag.

Bra referanse til mine norsk-kunnskaper, det er jo også et emne du kan uttale deg om!

Jeg koser meg også over måten du reagerer på, siden det understreker mine tidligere uttalelser.

Du kan jo ikke ta kritikk, typisk "verdensmester syndrom"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drittlei!

Bra gjort!

Bra gjort!

En ting til:

om du kunne være så snill å oppfriske min hukommelse:

Har du noen gang deltatt i noe form for bygger/fitness stevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare blande meg inn..

Du sier du er her hver dag og ser på nye innlegg, så da har du vel sett innlegget(tråden) som er svært likt det du skrev som du finner et par sider bakover? Der tror jeg egentlig det meste er sagt.

Med så mange år på gymmet som SDD har får han med seg en hel del kunnskaper som han faktisk er så grei og deler med andre. Og som han nevnte så skriver han om det er basert på teori eller erfaring. Og på innlegget "fettprosent" så skriver han at han ikke har prøvd det så det er godt mulig det funker. Men han skriver også grunnen til hvorfor han ikke har prøvd. Og hvis du leser innlegget mitt i denne tråden så ser du at jeg kan skrive under på det SDD tror om dieten, for jeg har erfart den.

Må ikke ha stillt på scene i verdens minste underbukse for å kunne skrive på dette forumet vettu..

Hvis du mener du har så peiling på ting og tang så synes jeg du skal få deg et ordentlig nick og begynne å skrive sammen med oss. Kanskje kan det bli noen bra diskusjoner. Men hvis du føler du ikke kan nok til å gjøre det så synes jeg ærligtalt du skal holde kjeft med utale deg om andre, for hva vet vel du da om hva SDD og andre skriver? Greit å ha et grunnlag.

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hvis du mener deffe/bulke 2 uker vekselvis som ABCDE opplegget har jeg prøvd det, og det var et slitsomt opplegg som jeg ikke anbefaler noen. Men jeg gjennomførte det ikke, så hvordan jeg hadde sett ut etter et par månder kan jeg ikke svare på. Den dieten klarer nok ingen å kjøre i lengre perioder, så kan fort bli slik jojo opplegg.

Virker som dere snakker litt om hverandre her.

Hvis SDD og Synch tror jeg er "drittlei" så tar dere feil. - Jeg har ikke skrivd på dette inleggete siden 14/5.

Er det nicket mitt som er så harry ??

I allefall - for å kjøre dieten jeg nevner øverst i innlegget her tror jeg man skal ha bra motivasjon ja - man må selvfølgelig huske å ta fridager. Dette hjelper virkelig.

I tilleg skal man spise mer enn i en vanlig mass gain periode i dette programmet. Så det skulle egentlig ikke være SÅ ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis SDD og Synch tror jeg er "drittlei" så tar dere feil. - Jeg har ikke skrivd på dette inleggete siden 14/5.

I allefall - for å kjøre dieten jeg nevner øverst i innlegget her tror jeg man skal ha bra motivasjon ja - man må selvfølgelig huske å ta fridager. Dette hjelper virkelig.

I tilleg skal man spise mer enn i en vanlig mass gain periode i dette programmet. Så det skulle egentlig ikke være SÅ ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trodde ikke det var deg ihvertfall.

Til saken. Hvis man har motivasjon nok til å klare dieten er det godt mulig den er bra. Men at man spiser extremt mye 2 uker hjelper lite de 2 neste ukene, følte jeg:) Tror det bare finnes ett x-antall dyr som kan si "nei, jeg spiste i forrige uke, så trenger ingenting nå".

Har heller aldri hørt noen personer som har skrytt av den. Mulig jeg som ikke har fulgt meg godt nok.

Velvel, prøv den som vil!=)

Og fint om den som har prøvd eller skal prøve poster hvordan det gikk her på forumet!

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg trodde ikke det var deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til:

om du kunne være så snill å oppfriske min hukommelse:

Har du noen gang deltatt i noe form for bygger/fitness stevne?

Nei, jeg har aldri deltatt i noen fitness/bygger konkurranse.

Hva har det med saken å gjøre? Jeg kjenner folk som har deltatt både i NM i bygging og NM i fitness uten å ha snøring på hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke at jeg var ny på forumet, bare at jeg ikke har skrevet inn før. Liker å gå inn her og lese bortimot hver eneste dag.

Bra referanse til mine norsk-kunnskaper, det er jo også et emne du kan uttale deg om!

Jeg koser meg også over måten du reagerer på, siden det understreker mine tidligere uttalelser.

Du kan jo ikke ta kritikk, typisk "verdensmester syndrom"

Jo, jeg tar kritikk, men jeg tar ikke kritikk når det du sier ikke stemmer.

Jeg har aldri oppført meg på den måten du sier, og som sagt så er det bare å bla tilbake på innlegg å se hvor feil du tar!

Dessuten, dersom du kan så mye så kan du som Synch sier skaffe deg ett nick og disskutere med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...