Gå til innhold

kropp og sinn

Anbefalte innlegg

Gjest lillee_my88

Alle vet jo at kroppen også kan bli syk av å være psykisk syk. men er det stort sett samme "symptomene" som går igjen, eller er det veldig store forskjeller på folk, hvordan man reagerer fysisk?

Jeg lurer av 2 grunner:

Jeg har mye stiv rygg, er ofte kvalm om morgenen når det er stressende perioder (Var det før jeg ble seksuelt aktiv og gikk på skole jeg ikke trivdes på, og ble det igjen i jula, gravidtesten var negativ og helsesøs sa at det sikkert var pga jula og at jeg slet.. migrene mine jeg kom av psykiske problemer (blir aldri sinna, og spenner musklene i rygg og nakke har jeg funnet ut..) føler meg egentlig sliten,sover veldig urolig og er svimmel i perioder (kan godt være jernmangel dette da) Er veldig plaget med magen, gjør vondt i blant (kan ha med p-pillene jeg har tatt så lenge i strekk å gjøre..) det merkelige er at det gjorde vondt i det jeg tipper er eggstokkene mens jeg satt på flyet "hjem" og gruet meg veldig til å møte familien.. så ble veldig usikker når jeg kjente de smertene da, klart det kan være tilfeldig også..

Andre grunnen er typen. Han hadde før en jobb han trivdes svært godt i, men var kun vikar, når jobber han i samme firma men gjør noe annet. han syns det er kjedelig men slutter ikke før han har noe annet fast. vært sammen i over et halvt år, familien hans virker som flotte mennesker så eneste "stresset" han har må være at han ikke trives på jobben. vi krangler aldri (ingen av oss gidder å sløse tid på å være uenige om småting). Er heller ikke noen "store" ting vi er uenige i, vi er veldig like der..

vet ikke så mye om oppveksten han, så klart kan det være noe som hos meg, at selv ikke det ikke skjer nå, så har det skjedd og sitter i. jeg pleier å merke fort på andre mennesker som sliter med noe, så jeg tviler egentlig på at det er noe.

det som bekymrer meg er at nå har han vært hjemme fra jobb siden onsdag (kom hjem pga oppkast) og skulle jobbet hele helga.. ser ikke ut som han skal på jobb idag heller..klart han får være her om han har vondt i magen og er dårlig, men hvorfor skjer det så ofte? er vel en knapp måned siden han kastet opp på jobb sist.. så var han vekke fra jobb i mange dager (gikk på jobb en dag og så 2 dager hjemme osv..) pga han ble kraftig forkjøla. klart jeg hadde holdt meg hjemme for å ikke smitte alle og for å klare å kommunisere godt, men han er så ofte syk.. lurer på hva det er.. han får jo all kosen og trøsten han vil da :). ikke at jeg gjør meg noe å ha selskap (arbeidsøkende selv fortida så går rundt hjemme). så hadde det vært noe med meg som stressa han ville han jo heller vært på jobb da? og om det var f eks matforgiftning så ville jo jeg også spydd, eter stort sett samme..

Så noen meninger fra andre her? Føler ikke at jeg vil spørre ham så mye heller, har spurt om det er noe som plager ham, at det kan gi ham vondt i magen osv.. han kommer ikke selv på noe, så jeg foreslo jobben.. sa ikke så mye..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272095-kropp-og-sinn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...