Gjest hypokonder26 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei Nils Håvard! Du husker kanskje meg. Jeg har gått en lengre periode nå og vært omtrent helt fri for panikkangstanfall. Men plutselig her en kveld, mens jeg kjørte bil, ble jeg grepet av en slags frykt. Det var akkurat som om jeg "nesten" fikk panikkanfall. Men bare nesten! Og nå er jeg redd for at jeg skal få anfall mens jeg kjører bil. Jeg opplever det ikke i noen andre situasjoner, kun når jeg kjører bil. Har ikke hatt et fullverdig angstanfall siden jeg sluttet å ha i meg koffein. Men det som jeg trenger en forklaring på, er om disse "nesten-anfallene" (jeg kaller dem det) egentlig er startende panikkanfall? For jeg klarer alltid å stanse det, men blir hver gang svært engstelig rett etterpå for jeg vet av erfaring at disse anfallene er svært ubehagelige. Jeg får ingen symptomer som hjertebank eller noe sånt, har forresten aldri hatt utpregete fysiske reaksjoner, men kan bli litt svett og varm samt småkvalm, det er det eneste, i tillegg til en utpreget nervøsitet selvsagt. Nå skal det nevnes at jeg den samme kvelden var svært sliten, hadde jobbet i mange timer. Vet ikke om nikotin kan forsterke eller fremkalle angstanfall, men hvis så er tilfelle så skal jeg slutte med snus. Måtte slutte å drikke både cola, kaffe og te fordi dette gjorde at jeg fikk angstanfall. Men så tenker jeg på at jeg kanskje bare lurer meg selv, at det ikke er eksterne påvirkningsfaktorer som styrer "anfallene" mine allikevel... Har ikke hatt det spesiellt stressende i det siste, unntatt en umulig sjef, men han er jeg kvitt nå. Hva tror du Nils Håvard? Hva er det som er galt med meg? Jeg klarer rett og slett ikke å finne helt ut av det.. Er det mulig å kjenne at panikkangsten kommer, og så klare å stoppe den? Eller kommer anfallene alltid som lyn fra klar himmel? Det kjennes nesten ut som jeg klarer å fremkalle et panikkangstanfall bare jeg tenker hardt nok på det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272184-panikkangst-igjen-trenger-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Panikkanfallet har en biologisk årsak, men andre faktorer som både koffein og stress kan være utløsende faktorer. En kan godt ha anfall som aborterer før de slår ut i full blomst. Det vil hjelpe deg å kutte ut nikotin. Stedet (bilen) har ingenting med utløsning av anfall å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272184-panikkangst-igjen-trenger-svar/#findComment-2203171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.