Gå til innhold

Skade under en håndballkamp

brunette79

Anbefalte innlegg

For tre uker siden skadet jeg meg under en håndballkamp, jeg hoppet inn fra vingen og pådro meg store smerter i låret/kneet. Det kjente ut som låret brant.Det verket skikkelig og jeg hadde problemer med å løpe. Dum som jeg var fortsatt jeg å spille. Når jeg kom hjem hadde jeg fått et søkk i låret og det hadde blitt skikkelig blått. Jeg var blå helt ned til under kneet. Når jeg våknet dagen etter var det som om jeg hadde fått vann på innsiden av kneet. Det var hovent og stivt. Jeg var blå fra låret og ned. Dro så til legevakta, får beskjed om at jeg har fått en muskelbrist i låret. Nå har det blå begynt å gå vekk, men jeg har fremdeles vann i kneet og litt ovenfor. Jeg er stiv og det gjør fremdeles vondt. Men kan nå fint gå normalt. Er det vanlig å få vann i kneet etter muskelbrist? Eller kan jeg ha ødelagt noe mer? Når kan jeg event. begynne å trene forsiktig? Alle smertene jeg har hatt er på innersiden av låret og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Når man får en ruptur i lårmuskelen med blødning, så blir det ganske raskt kraftig hovent kne også. Dette skyldes at blod synker nedover og følger tyngdekraftens lover. Men mesteparten av denne hevelsen er rundt kneet og ikke inne i selve leddet. Hvis det nå etter 3 uker fortsatt er væske i leddet, kan nok dette skyldes at du også har en skade i selve leddet. Er du i tvil, må legen se på det.

Det tar i snitt 4-5 uker før en skikkelig muskelruptur er grodd og tåler noen særlig belastning. Men trening på sykkel og kanskje en oppfølging hos fysioterapeut vil være en ide. Dette vil bedre blodsirkulasjonen, bevegligheten, samt reetablere tidligere styrke. Før du begynner å spille håndball igjen, er det greit at du føler at benet fungerer godt igjen. Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...