Gjest Ingelin A. Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei. I dag våknet jeg opp med et fryktelig vondt kne, ogjeg kan ikke skjønne hvordan jeg har fått det. Jeg reiste meg opp fra sengen, og mitt venstre kne ville ikke la seg belaste i det hele tatt. Det føles som om noe er vridd eller sprukket, men jeg kan ikke forklare det så lett. Det gjør forferdelig vondt når jeg går opp trapper, prøver å løpe, bøyer meg eller står på venstre fot. Jeg lurte på om jeg burde gå til legen i morgen, men er dette vits i ennå? Noen har sagt at jeg burde vente noen dager å se om det går over, men sånn som det har vært i dag så kan jeg såvidt bevege meg. Jeg pleier ikke å jogge/løpe, og jeg trener ikke spesielt mye heller. Håper noen kan svare meg på hva det kan være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Plutselig smerter i kneet som plutselig "er der", uten forutgående uhell, overbelastning etc., skyldes som oftest at leddhinnen av en eller grunn har kommet i beknip.. Det pleier å gå over etter ett dager med ro. Men som du allerede har fått råd om, vedvarer smertene, så bør du la legen din undersøke kneet ditt over påske. Dvs. en svært sjelden gang kan man få en akutt infeksjon i ett ledd som krever medisinsk vurdering raskt. Hvis så skjer, hovner leddet opp, det blir rødt, det banker og man føler seg generelt syk. Men uansett, God Påske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mvh Ingelin Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Plutselig smerter i kneet som plutselig "er der", uten forutgående uhell, overbelastning etc., skyldes som oftest at leddhinnen av en eller grunn har kommet i beknip.. Det pleier å gå over etter ett dager med ro. Men som du allerede har fått råd om, vedvarer smertene, så bør du la legen din undersøke kneet ditt over påske. Dvs. en svært sjelden gang kan man få en akutt infeksjon i ett ledd som krever medisinsk vurdering raskt. Hvis så skjer, hovner leddet opp, det blir rødt, det banker og man føler seg generelt syk. Men uansett, God Påske. Hei. Tusen takk for rask tilbakemelding. Kneet er fortsatt sårt, men jeg har dessverre ikke tatt med ro ennå. Jeg har ordnet med legetime etter påskeferien for sikkerhetsskyld. God påske!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.