Gjest My_liverpool Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Er på et vanskelig sted nå.Jeg fikk mitt første brudd alleredet som 30 åring og har altså benskjørhet.Men jeg er feit .Blodprøvene viser at jeg er syk fysisk og at bulimien har ødelagt helsen min. Jeg kjenner meg syk fysisk og har mye vondt og jeg prøver å spise sundt og ikke kaste opp men virker som om magesekken min er ødelagt og at jeg må kaste opp uansett om jeg spiser en gulrot.Men selvfølgelig er det psykisk.Jeg føler jeg ikke blir tatt seriøst av helsevesentet fordi jeg ikke er undervektig.Jeg trenger hjelp til å etablere et godt spisemønster og komme ut av en vond sirkel.Også fordi jeg føler at det på grunn av at kroppen min fysisk forfaller er umulig.som at jeg jeg må kaste opp uansett en stund etter og det er ikke psykisk.Det er fysisk. Jeg er syk men jeg blir selvfølgelig ikke tatt på alvor siden jeg har en psykisk lidelse. Har du noen tips til hva jeg skal gjøre.Altså psykologisk er jeg så ferdig med bulimien og jeg vil leve og jeg orker ikke det livet lenger og jeg vet jeg vil dø om jeg ikke gjør noe med livstilen min.Men jeg prøver å ikke kaste opp og å feks spise 2 brødskiver.Men så blir jeg syk uansett og jeg føler at folk kunne gjerne holde meg fra toalettet men jeg må spy uansett fordi jeg blir fysisk dårlig.Jeg er ekstremt motivert til å bli frisk fra bulimien min og viljestyrken min er 100% likevel opplever jeg at kroppen min motarbeider meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272256-alvorlig-bulimi-og-trenger-hjelp-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg synes du skal søke den beste behandlingen som finnes. Kognitiv terapi har vist seg å ha god effekt på bulimi. Dette får du hos en trenet spesialist som har kompetanse på spiseforstyrrelser. De første månedene kan det være god hjelp i å bli medisinert med Fontex for å få bukt med bulimien. All hjelpsøking kan begynne hos fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272256-alvorlig-bulimi-og-trenger-hjelp-nhd/#findComment-2203505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.