Gå til innhold

Enkel mage trening

Gjest Erno

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om det er mulig å få noen tips på hvordan man kan trene magemuskler? Er ikke ute etter noe macho greier, bare enkel trening for å holde kroppen i form. Noe for armer og bein ville også vert fint! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg en slik stor ball (coreball). Koster en drøy hundrelapp i de fleste sportsbutikker. Mange gode øvelser du kan gjøre på den, og mye bedre enn vanlige sit-ups.

PS: Kjøp en ball som passer til din størrelse. Jeg er 165 og har en som er 65 cm.

Tar bedre på magen + at den støtter i ryggen og har mindre belastning for nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut

Hei!

Du har allerede fått mange gode tips fra andre her!

Ellers vil jeg hive meg på å anbefale særlig en øvelse som kalles plnken: Med den trener du i praksis alle magemuskler i en øvelse og slipper å bruke masse tid på huyndrevis av sit-ups. Tren planke 3 - 4 minutter annenhver dag (feks fora Tv'en eller etter en treningsøkt). Dette er øvelse 8 i linken. Du kan enten gjøre den på balanseball eller uten (da har du underarmene i gulvet ist for på ballen)

http://kk.no/php/art.php?id=306294

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...