Gjest guggen Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 bare sånn av interesse liksom om kroppens anatomi hvordan er det kroppsbyggere gjør før konkurranser med å spise mye og lite og spise mye og lite salt for at kroppen og musklene skal innholde mye og lite vann og sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Jeg er ikke sikker på hvordan de holder kostholdet sitt dagene før konkurranse, men dette varierer trolig veldig fra person til person etter hva som fungerer for den enkelte. Det finnes også utallige medikamenter som får ut vann av kroppen, og det kommer vel ikke som noen stor bombe på noen at mange byggere benytter seg av disse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Saltet har jeg ikke peiling på. Men det er som SDD sier at dem benytter seg av div. medikamenter som driver vann ut av kroppen. Og jeg tror de har et rimlig høyt karbohydrat inntak for å fylle på lagrene, så musklene ser større ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Saltet har jeg ikke peiling på. Men det er som SDD sier at dem benytter seg av div. medikamenter som driver vann ut av kroppen. Og jeg tror de har et rimlig høyt karbohydrat inntak for å fylle på lagrene, så musklene ser større ut. Det stemmer det. Jeg så en film her forleden- en rimelig stor bygger som blant annet spiste godt og vel 4 kg poteter de nærmeste dagene før konkurransen. Han dyttet nok i seg en masse annet også denne karen her. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 15. mai 2001 Del Skrevet 15. mai 2001 Hei, kroppsbyggere har forlengst lært at slanking må skje over tid dersom musklene skal bevares. Derfor kutter de gradvis ned på kaloriinntaket sitt mens de opprettholder mest mulig av treningen sin. En deff kan godt strekke seg over 4 måneder. Kalorireduksjonen bør skje jevnt over hele linja- ikke noe 0 fett-greie. Når det nærmer seg konkurransen, kutter de drastisk på karbohydrater, samt at de bør være godt restituerte (sistnevnet for å oppnå maks. pump-effekt. I tillegg reduserer de saltinntaket sitt. Pga. at salt binder væske i kroppen og lett kan føre til at de ser "bloated" ut, dvs. bløte. At musklene mangler hardhet og definisjon. Før konkurransen fyller de så ganske forsiktig på med en tilpasset mengde karbohydrater og får et sinnsykt trykk fra karbo-ladingseffekten. Uten et gram overfløding vann i kroppen (som bindes av karb, salt), blir de steinharde, så sant kroppsfettet er nede der det sakl være og muskelmassen er på sitt største. I tillegg til disse kostmessige forandringene bruker store byggere anabole steroider, vekst, insulin, hcg, i noen tilfeller epo, og ikke minst væskedrivende midler. Konkurransebyggere kjører et hardt løp, og de betaler for det. Noen ganger den ultimate prisen. Mohammed Benaziza døde av hjertestans. Det samme gjorde Andreas Muntzer, om jeg ikke husker feil. Grunnen til dødsfall som dette, er at mineralbalansen i kroppen og væskebalansen forstyrres i alvorlig grad. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.