Gjest pigini Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg har en periode igjen hvor jeg ser at alle har sorte øyne som "ser" tvers igjennom meg og hvordan jeg er/har vært som person. Det er også en grå "masse" der som jeg ikke blir kvitt. Tankene kverner rundt hele tiden og jeg har det kjempevondt inni meg når jeg får det sånn. Så til spørsmålet: Min far har alltid snakket om alle som kan bryte seg inn i huset vårt, låser alle dører, har våpen som han ofte sier at han har. "Så de må bare komme." Min mor har sosialangst og gjemmer seg ofte på loftet når det kommer besøk. Er sjelden/aldri på besøk hos noen (selv ikke hos meg), går ikke i nær-butikker osv. Hun kommenterer også ofte at "de" er vonde, "de" er sinte. Pass deg for "dem" har jeg ofte fått høre. Nå sitter jeg her og har erfart at de ofte har rett. Mennesker kan være veldig slemme, vonde, har opplevd misbruk, grov mobbing. Jeg prøver å holde fast ved at de fleste jo er snille, gode mennesker, men så får jeg disse periodene hvor jeg ikke greier å være normal. Blir voldsomt redd og urolig når jeg får det sånn. Vanskeligheter med å sove, må ta medisiner for å roe meg ned, men skal jo fungere neste dag også. Vet ikke hva jeg vil med dette, bare høre noens synspunkter kanskje? Godt å skrive litt om dette ihvertfall. Natta er lang når jeg sliter med sånne tanker/følelser 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272320-litt-paranoid-er-jeg-smittet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
john89 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei du=) Jeg ville bare si at de fleste mennesker er snille og har gode hensikter. Men viss man har møtt mange mennesker som har vonde gjerninger så kan det bli litt vanskelig. Jeg hadde en gang en kjæreste som var blitt veldig mye såret og hun hadde også blitt voldtatt. Hun hadde vanskeligeheter med å stole på noen, men hun hadde vært uheldig også. For det er bare uflaks, for som jeg sa, de fleste mennesker er bare snille. Alle har dårlige sider, men de trenger ikke å være slemme for det =) Syns du er modig som forteller så åpent om hvordan du føler det jeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272320-litt-paranoid-er-jeg-smittet/#findComment-2203816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pigini Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hei du=) Jeg ville bare si at de fleste mennesker er snille og har gode hensikter. Men viss man har møtt mange mennesker som har vonde gjerninger så kan det bli litt vanskelig. Jeg hadde en gang en kjæreste som var blitt veldig mye såret og hun hadde også blitt voldtatt. Hun hadde vanskeligeheter med å stole på noen, men hun hadde vært uheldig også. For det er bare uflaks, for som jeg sa, de fleste mennesker er bare snille. Alle har dårlige sider, men de trenger ikke å være slemme for det =) Syns du er modig som forteller så åpent om hvordan du føler det jeg Tusen takk for at du svarte! Jeg skal nok greie og reise meg igjen, jeg bare blir så nedbrutt i perioder, spes. urolig og mørke tanker på kveldene. Bedre idag . Håper det varer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272320-litt-paranoid-er-jeg-smittet/#findComment-2203884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hilsen en i helseyrket, som vil deg vel Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg vet ikke hva slags behandling du får, men utifra det du beskriver, tenker jeg det er viktig at du får psykologisk og medisinsk hjelp. Det høres ut som om du lider av paranoide forestillinger og at du har angst. At dine foreldre har de angstene du forteller om, bekrefter dette. Å være paranoid er ikke "smittsomt", men det har en arvelig komponent. Det er derfro SVÆRT viktig at du kommer til behandling slik at du ikke fortsetter å utvikle samme lidelse som dine foreldre. Be din fastlege om hjelp og henvisning. Du bør få samtaler hos psykolog/psykiater, samt medisiner. Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272320-litt-paranoid-er-jeg-smittet/#findComment-2203900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.