Gå til innhold

Hvor finner dere viljestyrken?

Mrs Apple

Anbefalte innlegg

Hver kveld tenker jeg det samme: I morgen skal jeg være sunn, i morgen skal jeg ikke fortsette å spise selv om jeg er mett, spinningsykkelen skal hentes fram, jeg skal sykle til jobben, ikke mere fråtsing på meg.

Men det er glemt idet jeg langer i meg frokosten neste dag.

Jeg har prøvd vektklubb.no - men det holder kun 1 mnd, så faller jeg tilbake til gammelt spisemønster igjen.

Jeg har frukt tilgjengelig, men spiser heller knekkebrød med et tonn ost. Det blir alltid til at jeg velger feil.

Hvordan klarer dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på små endringer. De store er alltid vanskelige å følge.

Kan du bytte ut noe av den veldig usunne maten med noe bedre uten at det "koster deg noe"? Eks. kan du spise lettost på knekkebrødet? Kan du kanskje kutte ut et par osteskiver og at det fortsatt er helt OK?

Kan du trene noe du synes er kjempeOK? Evt. å gå 2-3 tuerer i uka uten at du synes det er et ork, men at du derimot ser fram til dette?

Disse småendringene vil på sikt gjøre at vekta peker nedover i stedet for oppover. Dette er livsstilsendringer som man gjør uten at man tenker på det etter en stund, og da holder det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på små endringer. De store er alltid vanskelige å følge.

Kan du bytte ut noe av den veldig usunne maten med noe bedre uten at det "koster deg noe"? Eks. kan du spise lettost på knekkebrødet? Kan du kanskje kutte ut et par osteskiver og at det fortsatt er helt OK?

Kan du trene noe du synes er kjempeOK? Evt. å gå 2-3 tuerer i uka uten at du synes det er et ork, men at du derimot ser fram til dette?

Disse småendringene vil på sikt gjøre at vekta peker nedover i stedet for oppover. Dette er livsstilsendringer som man gjør uten at man tenker på det etter en stund, og da holder det.

Det hadde vært fint med små endringer, jeg klarer nok det en stund. Har bare litt problemer med å holde motivasjonen oppe.

Det hjelper kanskje å henge et nakenbilde av seg selv på kjøleskapet?

Har funnet en fin treningsform, men er alenemor - så det er vanskelig å få en rutine på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint med små endringer, jeg klarer nok det en stund. Har bare litt problemer med å holde motivasjonen oppe.

Det hjelper kanskje å henge et nakenbilde av seg selv på kjøleskapet?

Har funnet en fin treningsform, men er alenemor - så det er vanskelig å få en rutine på det.

For meg så "koster" ikke småendringene noe, og derfor klarer jeg å holde på dem.

Jeg er også alenemor. Litt vanskeligere med planlegging, men bruker en kveld da snuppa er på trening. Har jo også litt tid da ho er hos faren. Så jeg fikk trent på torsdag, skal ned i dag, og tenkte å melde meg på en time i morgen før ho kommer hjem igjen.

Ho er også gammel nok til å være bittelitt alene, så jeg går ofte ca. 1/2 times turer på kveldene. Det gjør også godt for sjela:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så "koster" ikke småendringene noe, og derfor klarer jeg å holde på dem.

Jeg er også alenemor. Litt vanskeligere med planlegging, men bruker en kveld da snuppa er på trening. Har jo også litt tid da ho er hos faren. Så jeg fikk trent på torsdag, skal ned i dag, og tenkte å melde meg på en time i morgen før ho kommer hjem igjen.

Ho er også gammel nok til å være bittelitt alene, så jeg går ofte ca. 1/2 times turer på kveldene. Det gjør også godt for sjela:-)

Du er flink :-)

Det må nok bli hjemmetrening for meg et par år til (dvs hvis jeg kommer igang med trening da...). Ungen min er bare 4 år, og kan ikke være alene. Pappa'n er heller ikke så veldig raus med fast samvær.

Får litt panikk før bikinisesongen som vanlig. Men det blir vel å trøste seg med at andre er værre i år igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...