Gå til innhold

Nils Håvard - eller andre: Lyrica

Anbefalte innlegg

Gjest Lyrica og lyrikk

Hei NHD.

Jeg lurer på om lyrica er C eller B preparat. Jeg fikk vite at det var et C-preparat, men vet at det har vært diskusjon i fagmiljøet om at det går an å ruse seg på lyrica.

Jeg går selv på lyrica for genert angst og blir litt "høy" av dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272427-nils-h%C3%A5vard-eller-andre-lyrica/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest profile

Jeg bruker også Lyrica mot angst, men kjenner ikke noe eufori av dem. Isteden kjenner jeg en økt sultfølelse. Jeg bruker for tiden 750mg. Hvor mye tar du, og føler du at den har hjulpet på angsten, isåfall på hvilken måte? Jeg synes at den har hjulpet litt på angst, men klarer ikke helt å forklare hvordan.

Gjest Lyrica og lyrikk

Jeg bruker også Lyrica mot angst, men kjenner ikke noe eufori av dem. Isteden kjenner jeg en økt sultfølelse. Jeg bruker for tiden 750mg. Hvor mye tar du, og føler du at den har hjulpet på angsten, isåfall på hvilken måte? Jeg synes at den har hjulpet litt på angst, men klarer ikke helt å forklare hvordan.

Jeg tar 600 mg hver dag. Og jeg blir rusa på det. synes det er så rart, siden Lyrica er et C-preparat. Men psykiateren min sier at det er diskusjon i fagmiljøet om Lyrica egentlig burde være et B-preparat. Kanskje jeg ikke burde brukt lyrica siden den virker sånn på meg, men har prøvd utallige andre medisiner uten resultat og Lyrica er det eneste som har hjulpet meg. Selv om jeg blir litt "høy" av Lyrica, så har jeg også kontakt med følelsene mine, så er ikke helt "gone" liksom..

Gjest Lyrica og lyrikk

Vil bare legge til at Lyrica har virket fantastisk på angsten min: Jeg har generalistert angstlidelse og sosial angst. Den sosiale angsten er nesten helt borte og jeg kan nå tørre å være meg selv: Utadvendt, glad og impulsiv.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vil bare legge til at Lyrica har virket fantastisk på angsten min: Jeg har generalistert angstlidelse og sosial angst. Den sosiale angsten er nesten helt borte og jeg kan nå tørre å være meg selv: Utadvendt, glad og impulsiv.

Lyrica er et C-prep. (det har du allerede fått svar på).

Denne tråden viser veldig godt at virkning, sidevirkninger og bivirkninger er meget individuelle på et bestemt preparat. Det sier igjen at en må være villig til å prøve flere medikamenter om en ikke får tilfredsstillende effekt av de en prøver først.

Annonse

Gjest profile

Så bra å høre:) Tok det lang tid før det hjalp?

Gjest profile

Lyrica er et C-prep. (det har du allerede fått svar på).

Denne tråden viser veldig godt at virkning, sidevirkninger og bivirkninger er meget individuelle på et bestemt preparat. Det sier igjen at en må være villig til å prøve flere medikamenter om en ikke får tilfredsstillende effekt av de en prøver først.

Men hvordan vita hva som er tilfredstillende effekt? Kansje noe virker såvidt det er, men alikvel at det er det beste som er å oppdrive på området. Hvilke andre preparater er det du sikter til?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...