Gå til innhold

Ubehag i selskapslivet...

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Jeg er ikke uten empati altså, men hvorfor kan vi ikke le egentlig? Latter er vel en måte å ufarliggjøre ting på. Nå har jeg ledd av Jesper på Rikets Røst i mange uker, jeg klarer ikke helt å se forskjellen.

Nå snakker jeg ikke om å være ondskapsfull men å le fordi det oppstår en komisk situasjon.

Jeg opplevde at en god venn ble akutt psykotisk. Det dukket opp mange historier, og det var bare trist. Ikke komisk.

Kan ikke skjønne hvordan jeg nå evt skal kunne ha "moro" av de historiene jeg da ble fortalt heller. For det var jo ikke morsomt.

På en annen side så er jeg enig i at latter kan være fin måte å ufarliggjøre ting på. Elling-historiene var varme, humoristiske og fine, og nydelige rett og slett.

Kanskje latter kunne vært brukt slik? Altså i varme, fine filmer hvor alle kan se at personen ikke blir gjort narr av? Hvor vi får lov å bli kjent med menneske og le i lag med det- og ikke av det.

Fortsetter under...

Jeg opplevde at en god venn ble akutt psykotisk. Det dukket opp mange historier, og det var bare trist. Ikke komisk.

Kan ikke skjønne hvordan jeg nå evt skal kunne ha "moro" av de historiene jeg da ble fortalt heller. For det var jo ikke morsomt.

På en annen side så er jeg enig i at latter kan være fin måte å ufarliggjøre ting på. Elling-historiene var varme, humoristiske og fine, og nydelige rett og slett.

Kanskje latter kunne vært brukt slik? Altså i varme, fine filmer hvor alle kan se at personen ikke blir gjort narr av? Hvor vi får lov å bli kjent med menneske og le i lag med det- og ikke av det.

Du fattet poenget mitt :o)

Gjest Yahee

Hvorfor tror du det?

skal ikke dra den empati saken lenger men vil bare si noe annet :)

tv personligheter med åpenbare problemer som spiller frivillig på akkurat disse er en litt annen verden enn folk som har det morsomt på psykes bekostning i festlig lag. spesielt når det kommer fra profesjonelle behandlere. psykdom kan være svært svært tungt for mange og morsomme ting i dine øyne kan få en til å rakne fullstendig.

problemet med psykdom er at ingen kan se den, ingen vet hvem som bærer masse vondt med seg, derfor er det helt spesielt å tulle med det. spesielt dumt altså.

det er min mening da, jeg tror alle som tenker seg om skjønner psykdom er spesielt i forhold til CP f.eks.

skal ikke dra den empati saken lenger men vil bare si noe annet :)

tv personligheter med åpenbare problemer som spiller frivillig på akkurat disse er en litt annen verden enn folk som har det morsomt på psykes bekostning i festlig lag. spesielt når det kommer fra profesjonelle behandlere. psykdom kan være svært svært tungt for mange og morsomme ting i dine øyne kan få en til å rakne fullstendig.

problemet med psykdom er at ingen kan se den, ingen vet hvem som bærer masse vondt med seg, derfor er det helt spesielt å tulle med det. spesielt dumt altså.

det er min mening da, jeg tror alle som tenker seg om skjønner psykdom er spesielt i forhold til CP f.eks.

Det er forskjell på å le av og le med. Og ser i hvert fall ikke at det er bedre å ha noe som folk tror synes enn noe som ikke synes. Hva med alt det som ikke synes på folk som har noe som synes?

Gjest Yahee

Det er forskjell på å le av og le med. Og ser i hvert fall ikke at det er bedre å ha noe som folk tror synes enn noe som ikke synes. Hva med alt det som ikke synes på folk som har noe som synes?

denne tråden handler om ubehag i selskapslivet.

å le med noen er selvsagt ikke noe problem, ingenting å diskutere der.

til slutt er det sosiale antener det kommer an åp.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...