blind Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 eg er 15 år, og har trener styrke tre dager i uka. eg trener Benkpress, biceps(curls,manualer), og triceps. Har trent styrke i ca 1\2år. Eg tar no ca. 80-85 i benkpress, 14 på manualer, og 30 kilo med curls. (når eg begynte, tok eg 55 i benkpress, 8 på mnualane, og 18 i curls.) eg har 3 sett med alle øvelsene, og 10 reps på benkpress, 8-10 på curls, og 8 på manalene. Er dette normalt etter å ha trent aktivt i eitt halvt år? p.s. Eg har eit heilt normalt kosthald, har ikkje tatt proteinpulver eller lignende. Men, når det begynner å gå sakte med framgangen, er det da lurt å begynne med proteinpulver?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Jeg syns det er svært bra! Det første året er det vanlig at fremgangen er bra, men slik kan det ikke fortsette i evig tid. Så det er ikke sikkert du trenger tillskudd for det. Sannsynligvis ikke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Det høres meget bra ut! Selv ville jeg ventet med tilskudd til jeg hadde trent noen år, veid litt mer, og rett og slett ikke klart å få i meg nok kcal bare via vanlig mat. Mat er trossalt det viktigste, og tilskudd er som det heter, ett TILSKUDD, altså det skal brukes itillegg til maten ved behov. Kostholdet ditt, uten tilskudd er det essensielle her! Tror nok fint du kan vente ett par år med å bruke opp pengene dine på dyre proteiner! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blind Skrevet 14. mai 2001 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2001 Jeg syns det er svært bra! Det første året er det vanlig at fremgangen er bra, men slik kan det ikke fortsette i evig tid. Så det er ikke sikkert du trenger tillskudd for det. Sannsynligvis ikke.. Eg har til no ikkje brydd meg noe særleg om kosthaldet mitt. Planlegger å få vekk litt "spekk" til Bade-sesongen... heh... men, det går vel helt sikkert ut over presentasjonen på benken. Er det nokon som kan anbefale kva og kor mykje eg må ete for å få vekk litt "spekk", for ikkje å minske presentasjon på benken dramatisk??? p.s. Har ca. 40min joggetur to dager i uken i tilegg til 3 treningsøkter på ca 1 1\2 time.. er dette for lite jogging, går det fint å avslutte styrketreningen med ein 40min. joggetur?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosferatu Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Du er litt ung da. Man bør helst vente med tyngere trening til kroppen er ferdig utvokst. Håper du har ett spesiellt treningsprogram for yngre folk. Det er viktig å trene riktig når kroppen ikke er utvokst, ellers kan veksten bli hemmet. Den første tiden etter man begynner å trene så har man som regel bra fremgang, men så stagnerer det litt. Det du må gjøre er å fortsette med det vanlige programmet. Etter en tid så fortsetter fremgangen igjen. Kroppen må ha litt tid på seg til å tilpasse seg de forskjellige trinnene. Da jeg begynte å trene så tok jeg 60 kilo i benk, 10 kilo på hver manual. 25 kg på curl. Etter ett halvt år så greide jeg 90 kilo i benk, 15 kilo hver i manualer, 35 kg curl. Der stoppet det opp i noen måneder mens kroppen tilpasset seg. Så økte jeg igjen. Etter 15 måneder så tok jeg 140 kg i benk, 35 kg manualer, 70 kg curl. jeg er på mellomstadiet og mine mål er: Overarmer: 45 cm Brystmål: 118 cm Legger: 44 cm Hvis du har ett bra trenings program som ikek ødelegger veksten din, så bare fortsett du, så skal du se at fremgangen fortsetter om en tid. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Eg har til no ikkje brydd meg noe særleg om kosthaldet mitt. Planlegger å få vekk litt "spekk" til Bade-sesongen... heh... men, det går vel helt sikkert ut over presentasjonen på benken. Er det nokon som kan anbefale kva og kor mykje eg må ete for å få vekk litt "spekk", for ikkje å minske presentasjon på benken dramatisk??? p.s. Har ca. 40min joggetur to dager i uken i tilegg til 3 treningsøkter på ca 1 1\2 time.. er dette for lite jogging, går det fint å avslutte styrketreningen med ein 40min. joggetur?? Her sa du jo svært lite om deg selv, så umulig å si noe her og nå. Men du kan uanZ finne ut masse om det du lurte på ved å bla litt bakover. By the way, benk er ikke alt.. men, hehe.. vet selv hvordan det er=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Du er litt ung da. Man bør helst vente med tyngere trening til kroppen er ferdig utvokst. Håper du har ett spesiellt treningsprogram for yngre folk. Det er viktig å trene riktig når kroppen ikke er utvokst, ellers kan veksten bli hemmet. Den første tiden etter man begynner å trene så har man som regel bra fremgang, men så stagnerer det litt. Det du må gjøre er å fortsette med det vanlige programmet. Etter en tid så fortsetter fremgangen igjen. Kroppen må ha litt tid på seg til å tilpasse seg de forskjellige trinnene. Da jeg begynte å trene så tok jeg 60 kilo i benk, 10 kilo på hver manual. 25 kg på curl. Etter ett halvt år så greide jeg 90 kilo i benk, 15 kilo hver i manualer, 35 kg curl. Der stoppet det opp i noen måneder mens kroppen tilpasset seg. Så økte jeg igjen. Etter 15 måneder så tok jeg 140 kg i benk, 35 kg manualer, 70 kg curl. jeg er på mellomstadiet og mine mål er: Overarmer: 45 cm Brystmål: 118 cm Legger: 44 cm Hvis du har ett bra trenings program som ikek ødelegger veksten din, så bare fortsett du, så skal du se at fremgangen fortsetter om en tid. Mvh. Fra 60kg til 140kg benk på ca. 2 år? Må jeg si var bra fremgang. Hvor mange reps kjører du på curls osv? Eller er det 1rm?Noe "vitaminer" eller helt clean? /mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blind Skrevet 14. mai 2001 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2001 Du er litt ung da. Man bør helst vente med tyngere trening til kroppen er ferdig utvokst. Håper du har ett spesiellt treningsprogram for yngre folk. Det er viktig å trene riktig når kroppen ikke er utvokst, ellers kan veksten bli hemmet. Den første tiden etter man begynner å trene så har man som regel bra fremgang, men så stagnerer det litt. Det du må gjøre er å fortsette med det vanlige programmet. Etter en tid så fortsetter fremgangen igjen. Kroppen må ha litt tid på seg til å tilpasse seg de forskjellige trinnene. Da jeg begynte å trene så tok jeg 60 kilo i benk, 10 kilo på hver manual. 25 kg på curl. Etter ett halvt år så greide jeg 90 kilo i benk, 15 kilo hver i manualer, 35 kg curl. Der stoppet det opp i noen måneder mens kroppen tilpasset seg. Så økte jeg igjen. Etter 15 måneder så tok jeg 140 kg i benk, 35 kg manualer, 70 kg curl. jeg er på mellomstadiet og mine mål er: Overarmer: 45 cm Brystmål: 118 cm Legger: 44 cm Hvis du har ett bra trenings program som ikek ødelegger veksten din, så bare fortsett du, så skal du se at fremgangen fortsetter om en tid. Mvh. Eg har brukt følgende treningsprogram: Mandag: Benkpress, 10 reps 3sett Manualer, 8 reps, 3sett Mage, sit-ups 20 reps 3 sett. Onsdag: Triceps 6 reps 3 sett Curls 8 rers, 3 sett Mage, sit-ups 20 reps 3 sett handledd 10 reps 2 sett Fradag: Benkpress, 10reps 3sett Manualer, 8 reps 3 sett Mage, sit-ups 20 reps 3 sett Korleis høyrest dette ut? har nokon forslag til forandringar+ fleire øvelsar til meg som nybegynnar?? eg er 15 1\2 år, og vurderte lenge før eg begynte å trene om eg var gammal nok. Men, alle i min familie har vært svært raskt utvokst, og eg har ikkje merket noko sørleg høydevekst siste halve året Eg er 180 høg, og 82kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FiXXXer Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Du er litt ung da. Man bør helst vente med tyngere trening til kroppen er ferdig utvokst. Håper du har ett spesiellt treningsprogram for yngre folk. Det er viktig å trene riktig når kroppen ikke er utvokst, ellers kan veksten bli hemmet. Den første tiden etter man begynner å trene så har man som regel bra fremgang, men så stagnerer det litt. Det du må gjøre er å fortsette med det vanlige programmet. Etter en tid så fortsetter fremgangen igjen. Kroppen må ha litt tid på seg til å tilpasse seg de forskjellige trinnene. Da jeg begynte å trene så tok jeg 60 kilo i benk, 10 kilo på hver manual. 25 kg på curl. Etter ett halvt år så greide jeg 90 kilo i benk, 15 kilo hver i manualer, 35 kg curl. Der stoppet det opp i noen måneder mens kroppen tilpasset seg. Så økte jeg igjen. Etter 15 måneder så tok jeg 140 kg i benk, 35 kg manualer, 70 kg curl. jeg er på mellomstadiet og mine mål er: Overarmer: 45 cm Brystmål: 118 cm Legger: 44 cm Hvis du har ett bra trenings program som ikek ødelegger veksten din, så bare fortsett du, så skal du se at fremgangen fortsetter om en tid. Mvh. Vekttrening hemmer ikke veksten, det har nyere studier vist. Imidlertid må man være forsiktig med tunge vekter, da sener og muskelvev og annet stæsj lett kan bli skadet. Må derfor kjøre lett og med mange rep i begynnelsen. Jeg tror ingenting på at du har gått fra 60 til 140 i benken på 15 mnd. hvis du har vært ren, bare så det er sagt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulovlig Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Vil si det er kjempe bra. Jeg har selv akkurat fylt 15 så du er jo et år eldre enn meg, i vært fall i årsklassen over meg... Jeg løfter ikke mer enn 70kg i benk. Men så veier ikke jeg mer enn 66kg heller også da. Jeg må jo si at du er ganske "svær" til og gå i 10. klasse som jeg antar du går i. Er det vanlig og være så stor der du bor? Her jeg bor er det bare spinkle folk som så vidt har kommet over 70kg. Slik er 10. klasse her. Angående det med å få bort litt spekk fra kroppen til bade sesongen. Så driver jeg akkurat med det samme. Men jeg trener for å se fin ut og være "svær" og ha markerte muskler. Så jeg gir rett og slett faen i om jeg går ned litt i muskler også. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Du er litt ung da. Man bør helst vente med tyngere trening til kroppen er ferdig utvokst. Håper du har ett spesiellt treningsprogram for yngre folk. Det er viktig å trene riktig når kroppen ikke er utvokst, ellers kan veksten bli hemmet. Den første tiden etter man begynner å trene så har man som regel bra fremgang, men så stagnerer det litt. Det du må gjøre er å fortsette med det vanlige programmet. Etter en tid så fortsetter fremgangen igjen. Kroppen må ha litt tid på seg til å tilpasse seg de forskjellige trinnene. Da jeg begynte å trene så tok jeg 60 kilo i benk, 10 kilo på hver manual. 25 kg på curl. Etter ett halvt år så greide jeg 90 kilo i benk, 15 kilo hver i manualer, 35 kg curl. Der stoppet det opp i noen måneder mens kroppen tilpasset seg. Så økte jeg igjen. Etter 15 måneder så tok jeg 140 kg i benk, 35 kg manualer, 70 kg curl. jeg er på mellomstadiet og mine mål er: Overarmer: 45 cm Brystmål: 118 cm Legger: 44 cm Hvis du har ett bra trenings program som ikek ødelegger veksten din, så bare fortsett du, så skal du se at fremgangen fortsetter om en tid. Mvh. Det var en sinnsyk bra framgang! Enten må du være naturtalent uten sammenligning, eller så har du brukt steroider, eller så snakker vi om en kombinasjon av begge deler. Har du klart dette reint så har jeg aldri hørt makan til bra framgang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Du er litt ung da. Man bør helst vente med tyngere trening til kroppen er ferdig utvokst. Håper du har ett spesiellt treningsprogram for yngre folk. Det er viktig å trene riktig når kroppen ikke er utvokst, ellers kan veksten bli hemmet. Den første tiden etter man begynner å trene så har man som regel bra fremgang, men så stagnerer det litt. Det du må gjøre er å fortsette med det vanlige programmet. Etter en tid så fortsetter fremgangen igjen. Kroppen må ha litt tid på seg til å tilpasse seg de forskjellige trinnene. Da jeg begynte å trene så tok jeg 60 kilo i benk, 10 kilo på hver manual. 25 kg på curl. Etter ett halvt år så greide jeg 90 kilo i benk, 15 kilo hver i manualer, 35 kg curl. Der stoppet det opp i noen måneder mens kroppen tilpasset seg. Så økte jeg igjen. Etter 15 måneder så tok jeg 140 kg i benk, 35 kg manualer, 70 kg curl. jeg er på mellomstadiet og mine mål er: Overarmer: 45 cm Brystmål: 118 cm Legger: 44 cm Hvis du har ett bra trenings program som ikek ødelegger veksten din, så bare fortsett du, så skal du se at fremgangen fortsetter om en tid. Mvh. Det var en sinnsyk bra framgang! Enten må du være naturtalent uten sammenligning, eller så har du brukt steroider, eller så snakker vi om en kombinasjon av begge deler. Har du klart dette reint så har jeg aldri hørt makan til bra framgang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Vekttrening hemmer ikke veksten, det har nyere studier vist. Imidlertid må man være forsiktig med tunge vekter, da sener og muskelvev og annet stæsj lett kan bli skadet. Må derfor kjøre lett og med mange rep i begynnelsen. Jeg tror ingenting på at du har gått fra 60 til 140 i benken på 15 mnd. hvis du har vært ren, bare så det er sagt! Jeg er enig med deg i det første du sier. Jeg begynte som 15 åring selv uten at det hemmet veksten(hehe tror jeg da). Men høyere enn jeg er nå vil jeg ikke være allikevel. Muskler kan fort bli sterkere enn hva ledd osv er, så kan ratt rive av ett eller annet. Og som ungdom vil jeg tro det kan skje mye fortere. Men det du nekter å tro på er det nok mulig du tar feil, for jeg økte fra ca. 50kg til ca. 130kg på mine 2 første år, uten vitaminer fra svartebørsen i det hele tatt. Men jeg hadde svært flax med at jeg begynte å lese og studere mye fra dag 1 og klarte og skille fort ut hva jeg skulle gå for og hva jeg så på som en dårlig løsning. Mange kan drive feil i mange år før dem lærer grunnregler. Alt kan så klart ikke være likt for alle. At man lærer seg hvordan man skal spise er også veldig viktig fra dag 1. Jeg hadde egentlig ikkeno spess spise opplegg de første par årene, bare spiste veldig mye(som jeg ser på som det viktigste). Seinere har det gått periodevis bra med mer ordentlig satt opp kosthold. Men det er faktisk først i det siste jeg har fått satt sammen et kanaon bra kosthold hvor jeg har tenkt på alt. Å gud hvor bra man merker det. Det er som å begynne på første året igjen(omtrent:). Sier dette så du ikke skal tro at det ikke er mulig. Kanskje Nosferatu har hatt like flax som meg. Det vet han best selv=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Jeg er enig med deg i det første du sier. Jeg begynte som 15 åring selv uten at det hemmet veksten(hehe tror jeg da). Men høyere enn jeg er nå vil jeg ikke være allikevel. Muskler kan fort bli sterkere enn hva ledd osv er, så kan ratt rive av ett eller annet. Og som ungdom vil jeg tro det kan skje mye fortere. Men det du nekter å tro på er det nok mulig du tar feil, for jeg økte fra ca. 50kg til ca. 130kg på mine 2 første år, uten vitaminer fra svartebørsen i det hele tatt. Men jeg hadde svært flax med at jeg begynte å lese og studere mye fra dag 1 og klarte og skille fort ut hva jeg skulle gå for og hva jeg så på som en dårlig løsning. Mange kan drive feil i mange år før dem lærer grunnregler. Alt kan så klart ikke være likt for alle. At man lærer seg hvordan man skal spise er også veldig viktig fra dag 1. Jeg hadde egentlig ikkeno spess spise opplegg de første par årene, bare spiste veldig mye(som jeg ser på som det viktigste). Seinere har det gått periodevis bra med mer ordentlig satt opp kosthold. Men det er faktisk først i det siste jeg har fått satt sammen et kanaon bra kosthold hvor jeg har tenkt på alt. Å gud hvor bra man merker det. Det er som å begynne på første året igjen(omtrent:). Sier dette så du ikke skal tro at det ikke er mulig. Kanskje Nosferatu har hatt like flax som meg. Det vet han best selv=) Etter det jeg forstod var det først 6 mnd som han økte til 90kg, så 2-3 mnd hvor han stagnerte, så 15 mnd hvor han kom opp på 140 kg. Hvis det var 60 til 140kg på bare 15 mnd, DA har jeg mine tvil=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blind Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Her sa du jo svært lite om deg selv, så umulig å si noe her og nå. Men du kan uanZ finne ut masse om det du lurte på ved å bla litt bakover. By the way, benk er ikke alt.. men, hehe.. vet selv hvordan det er=) Eg har brukt følgende treningsprogram: Mandag: Benkpress, 10 reps 3sett Manualer, 8 reps, 3sett Mage, sit-ups 20 reps 3 sett. Onsdag: Triceps 6 reps 3 sett Curls 8 rers, 3 sett Mage, sit-ups 20 reps 3 sett handledd 10 reps 2 sett Fradag: Benkpress, 10reps 3sett Manualer, 8 reps 3 sett Mage, sit-ups 20 reps 3 sett Skudrer, (stang bak hodet) 6 reps, 3 sett Korleis høyrest dette ut? har nokon forslag til forandringar+ fleire øvelsar til meg som nybegynnar?? eg er 15 1\2 år, og vurderte lenge før eg begynte å trene om eg var gammal nok. Men, alle i min familie har vært svært raskt utvokst, og eg har ikkje merket noko sørleg høydevekst siste halve året Eg er 180 høg, og 82kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosferatu Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Det var en sinnsyk bra framgang! Enten må du være naturtalent uten sammenligning, eller så har du brukt steroider, eller så snakker vi om en kombinasjon av begge deler. Har du klart dette reint så har jeg aldri hørt makan til bra framgang! Åh du vet. Jeg mediterer, og driver med Yoga. Topp idretts menn spiller like mye på psyken som på trening. Hvis du ikke er psykisk sterk nok, så går det skeis. Om du synes jeg hadde bra mye fremgang, så kommer det av åndelig styrke. Boler holder jeg meg langt unna. Det var en sånn bodybuilder fyr som mobba meg fordi jeg hadde så treg utvikling (i hans øyne). Han påsto at han hadde brukt 6 måneder på å trene seg opp til mitt nivå. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Åh du vet. Jeg mediterer, og driver med Yoga. Topp idretts menn spiller like mye på psyken som på trening. Hvis du ikke er psykisk sterk nok, så går det skeis. Om du synes jeg hadde bra mye fremgang, så kommer det av åndelig styrke. Boler holder jeg meg langt unna. Det var en sånn bodybuilder fyr som mobba meg fordi jeg hadde så treg utvikling (i hans øyne). Han påsto at han hadde brukt 6 måneder på å trene seg opp til mitt nivå. Mvh. Hehe hørtes ut som en smart bygger du snakket med 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosferatu Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Etter det jeg forstod var det først 6 mnd som han økte til 90kg, så 2-3 mnd hvor han stagnerte, så 15 mnd hvor han kom opp på 140 kg. Hvis det var 60 til 140kg på bare 15 mnd, DA har jeg mine tvil=) Du har nesten rett. Benk: 6 måneder: 90 kg 21 måneder (+15 måneder): 140 kg Men stagneringen varte i 3-4 måneder. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosferatu Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Hehe hørtes ut som en smart bygger du snakket med Ja, ikke særlig smart. Han pumper jern for å kunne denge innvandrere. Pakistanere er favoritten hans. Han syntes jeg ligna litt på en pakistaner, så han hadde litt lyst til å denge meg, sa han; men han skulle være litt snill og spare meg visstnok. Han tok bare 90 kg i benk fant jeg ut, etter 9 måneders trening. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Ja, ikke særlig smart. Han pumper jern for å kunne denge innvandrere. Pakistanere er favoritten hans. Han syntes jeg ligna litt på en pakistaner, så han hadde litt lyst til å denge meg, sa han; men han skulle være litt snill og spare meg visstnok. Han tok bare 90 kg i benk fant jeg ut, etter 9 måneders trening. Mvh. En kompiss av meg er en av verdens beste i sin idrett, løfter 200 kg i benken, og er ett talent uten sammenligning i all idrett, styrke osv, men du har faktisk helt klart hatt bedre framgang enn han hadde... Han løfta vel ikke 140 kg før han var rundt 20 år, men har steget jevnlig hele tiden siden han begynte å trene som veldig ung. Så det jeg sier er at du må ha sinnsyke gener som har hatt så bra framgang på så kort tid! Hvor mye veier du forresten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.