Gå til innhold

Lithium og angst?NHD!

Anbefalte innlegg

22årgammel

Kan Lithium hjelpe mot angst også, samtidig som det hjelper på svingninger.

Men kan det hjelpe på en som er emosjonell ustabil, eller bare på de som er bipolare?

Noe annet jeg lurer på, som egentlig ikke har med psykiatri å gjøre: Jeg har brukt Diane nå i 3-4mnd, men så har jeg slutta med de.......har rota sånn med de (er hjemmesykepl som admin medisinen min, og de klarer ikke følge med på når jeg skulle ha pause å sånn......). Uansett.....en venninne av meg sa at dersom man bruker p-piller og slutter, så kan man ikke begynne på samme typen igjen. For da vil de ikke virke. Er dette sant? Må jeg bruke annen type p-piller da? Er mot acne. Lurer forresten på om du vet om en ny p-piller (eller det var en medisin mot bl.a. acner) som heter Yasminelle eller noe? er en ny som er kommer eller noe, som skal hjelpe mye bedre enn yasmin eller hva den heter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272632-lithium-og-angstnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kjenner ikke til at litium virker spesifikt på angst. Men psykiske symptomer henger sammen og forsterker hverandre. Om litium stabiliserer deg, vil jeg tro at dette er gunstig også for angsten.

Det er bare tull at en ikke kan begynne med samme p-pille igjen.

Jeg kjenner ikke den nye p-pillen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272632-lithium-og-angstnhd/#findComment-2205890
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...