Gå til innhold

Lukt fra kloakken, eller mus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peiling... Lukten jeg har i huset er ikke direkte kloakk lukt, men veldig ekstrem likevel,( gass?). Kan det komme fra vannrørene? Jeg har ment at dette er et resultat av musegift-blokker jeg la inn bak lister i fjor. Nå strides jeg og min mann. Han finner likevel ikke noe galt i rørene og har skrudd godt igjen en lufteventil. Lukten er ekstrem på badet og på soverommet over badet. Ingenting på kjøkkenet eller de andre rommene, bare lukt fra badet som siver ut i gangen...Og fra soverommet og ut på loftstuen. Skikkelig kjipt dette så nå håper jeg noen har vært borti dette før?!?!? Hva kan vi gjøre?

Skrevet

Noen bekjente av meg hadde et lukt-problem på et av sine rom. Det viste seg å være lukt fra et rottereir. Håper ikke dere er like uheldige ... usj

Skrevet

Det er ikke noe gørr som ligger i vannlåsen da? Kjenn om lukta kommer fra vasken. Det luktet vondt fra vasken her hos meg en gang, jeg tror jeg klunket oppi en dæsj klorin og lot det stå mens jeg var på jobb og da ble det borte.

Gjest togli
Skrevet

Når jeg var liten hadde vi en periode mus i veggen i huset. Man kunne høre romstrering og "styr" innenfra. Plutselig en dag var lydene borte og det tok ikke mange dagene før det luktet vondt.. Jeg kan ikke huske hvor lenge lukta satt i, men husker at det lukta ganske ille :-(

Skrevet

Kan det være en sluk som er gått tørr? Det kan gi stygg lukt. Fyll godt med vann i alle slukene i huset og se om lukta forsvinner.

Skrevet

Noen bekjente av meg hadde et lukt-problem på et av sine rom. Det viste seg å være lukt fra et rottereir. Håper ikke dere er like uheldige ... usj

Huff ikke si det engang! Men ja jeg har tenkt tanken. Det ble nemlig ikke tettet igjen et større hull i muren før vinteren. Vi la inn nytt vannrør fra borehull. Håper ikke det stemmer! :)

Skrevet

Det er ikke noe gørr som ligger i vannlåsen da? Kjenn om lukta kommer fra vasken. Det luktet vondt fra vasken her hos meg en gang, jeg tror jeg klunket oppi en dæsj klorin og lot det stå mens jeg var på jobb og da ble det borte.

Vi har rensket ut av vannlåser og hatt stakefjær i rørene, så det er nok ikke det desverre....

Skrevet

Når jeg var liten hadde vi en periode mus i veggen i huset. Man kunne høre romstrering og "styr" innenfra. Plutselig en dag var lydene borte og det tok ikke mange dagene før det luktet vondt.. Jeg kan ikke huske hvor lenge lukta satt i, men husker at det lukta ganske ille :-(

Huff, ser for meg hauger av døde mus nå........ Jeg håper vi finner ut av dette. Lukta er så ille at jeg ikke våger å ta imot besøk som det er nå.....

Skrevet

Kan det være en sluk som er gått tørr? Det kan gi stygg lukt. Fyll godt med vann i alle slukene i huset og se om lukta forsvinner.

Hmm vi fyller stadig slukene, men kanskje ikke samtidig... Jeg vil tappe endel vann i kveld i alle sluker, så fylle på litt klor. Men vet at det ikke har hjulpet mer enn der og da før. Og av en eller annen merkelig grunn, så er lukten verst på kveldene...

Skrevet

Vi har rensket ut av vannlåser og hatt stakefjær i rørene, så det er nok ikke det desverre....

En gjenglemt reke? Finnes ikke noe som lukter så jævlig som gamle reker.

Gjest miss orange
Skrevet

Vi hadde en slik lukt som jeg ikke fant ut av. Det viste seg å være rotter. Ble jo hysterisk da. En av dem døde inne i veggen da vi staret bekjempelsen, og den lukten var bare helt grusom. Kunne heller ikke be folk. Har aldri hatt det igjen heldigvis.

Skrevet

En gjenglemt reke? Finnes ikke noe som lukter så jævlig som gamle reker.

Det kan ikke være det :) Noen mnd siden sist vi hadde det, men er enig i at det kan lukte noe helt sinnsykt ja. Men råttent er et ord som beskriver lukten her.................

Skrevet

Vi hadde en slik lukt som jeg ikke fant ut av. Det viste seg å være rotter. Ble jo hysterisk da. En av dem døde inne i veggen da vi staret bekjempelsen, og den lukten var bare helt grusom. Kunne heller ikke be folk. Har aldri hatt det igjen heldigvis.

Huff...hva gjorde dere da? Reiv ned vegger?

Skrevet

Det kan ikke være det :) Noen mnd siden sist vi hadde det, men er enig i at det kan lukte noe helt sinnsykt ja. Men råttent er et ord som beskriver lukten her.................

Kan være et dyr som har sneket seg inn i veggen et sted og krepert, men det høres jo litt merkelig ut at det kjennes bedre om kvelden enn tidligere på dagen. Men det kan kanskje ha noe med at temperaturen er høyere om kvelden?

Skrevet

Kan være et dyr som har sneket seg inn i veggen et sted og krepert, men det høres jo litt merkelig ut at det kjennes bedre om kvelden enn tidligere på dagen. Men det kan kanskje ha noe med at temperaturen er høyere om kvelden?

Jeg har ikke klart å finne ut hvorfor det lukter verre på kveldene, akkurat det er merkelig.

Gjest togli
Skrevet

Huff, ser for meg hauger av døde mus nå........ Jeg håper vi finner ut av dette. Lukta er så ille at jeg ikke våger å ta imot besøk som det er nå.....

Satser på at det ikke er mus..

Jeg kan ikke huske at det lukta kloakkaktig, men mer en slags råtten eim *urk*

Skrevet

huff, jeg føler med deg. kjenner til en slik stank,høres ut som en slik lukt som vi hadde for et par år siden. plutselig en dag kom det sivende inn i STUEN en forferdelig lukt, lukten kom fra taket/list. jeg tror halve bygda var innom for å lukte og gi råd. vi luftet på luftrørene, vi fylte vannlåser. vi lette med lys og lykt i taket. vi reiv ut noen spottligthere i taket og følte/lyste i området - uten å finne noe.vi fikk tips om flaggermus,rotter og mus. har aldri sett en rotte rundt her. har hatt mus i veggen, men den tok vi i en felle. gudene vet hva denne lukten var, men den forsvant i alle fall etter en tid. en grusom tid.

Skrevet

Satser på at det ikke er mus..

Jeg kan ikke huske at det lukta kloakkaktig, men mer en slags råtten eim *urk*

Jeg synes ikke det lukter kloakk, men det synes min mann og han har vært innom rørleggerfaget. Han mener det er gassen fra kloakk..... Håper vi får en orden på dette snart .....

Skrevet

huff, jeg føler med deg. kjenner til en slik stank,høres ut som en slik lukt som vi hadde for et par år siden. plutselig en dag kom det sivende inn i STUEN en forferdelig lukt, lukten kom fra taket/list. jeg tror halve bygda var innom for å lukte og gi råd. vi luftet på luftrørene, vi fylte vannlåser. vi lette med lys og lykt i taket. vi reiv ut noen spottligthere i taket og følte/lyste i området - uten å finne noe.vi fikk tips om flaggermus,rotter og mus. har aldri sett en rotte rundt her. har hatt mus i veggen, men den tok vi i en felle. gudene vet hva denne lukten var, men den forsvant i alle fall etter en tid. en grusom tid.

Her vil jeg ikke ha inn naboer for å lukte hehe :) Vi har et kott innenfor rommet over badet, der får min mann sjekke i morgen! Jeg får fnatt av mus, så det blir hans jobb å se der. Ja måtte bare lukta plutselig være borte i morgen.....*ber*

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes ikke det lukter kloakk, men det synes min mann og han har vært innom rørleggerfaget. Han mener det er gassen fra kloakk..... Håper vi får en orden på dette snart .....

Du får komme med en rapport når mysteriet er løst ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...