Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg står på 50 mg seroxat og 30 mg remeron for depresjon ( tilbakevendende) har nå stått 3 uker på denne dose remeron , føler ikke at den hjelper på depresjonen foreløpig , og tror ikke jeg kan øke den ytterligere fordi den gjør meg så trett.Hvor lang tid vil det evt ta? Er det mulig at effexor kan hjelpe meg - jeg er veldig lei av å være deprimert. Hvordan foreta evt bytte? Jeg har og hørt at lithium kan hjelpe å bryte depresjoner selv om en ikke er bipolar.. Hva kan en forvente av det? Dersom en ikke trenger lithium - vil en da få bivirkninger e.l . har du noen gode råd? jeg ønsker ikke å bli sykemeldt - da føler jeg det blir enda verre å komme seg ut av depresjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272650-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I slike tilfeller mener jeg at en bør revurdere diagnosen. Er den innen det bipolare spektrum?

Forsøk med litium er en god ide. Bivirkningene er milde hos de aller fleste.

Jeg har jo ikke noen gang vært manisk - og ei heller hypoman , men kan føle meg bra innimellom for så å overmannes av depresjon igjen. Hvor lenge må en prøve ut lithium før en får effekt? Og hva med lamictal?

dersom jeg skal prøve ut lithium ( skal til fastlegen neste uke) kan de kombineres med de andre medisinene jeg tar?

Var og fikk en vurdering av medisinering hos en psykiater for en tid tilbake - hun mente jeg først skulle prøve ut Effexor istedenfor seroxat og om ikke det gav virkning kunne en legge til lithium?

Nevnes at jeg har tatt seroxat 20 mg i 5 år- kun siste 1/2 år jeg har økt til 50 - kan de miste virkning over tid?

veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272650-nhd/#findComment-2206146
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...