Koja Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 I Påsken gikk jeg endel skiturer . Merka at det tok på, for etter fire dager var jeg helt tom for energi. Tok derfor pause en dag, men var like sliten neste dag. Har opplevd det samme tidligere. Jeg bruker å danse, trene yoga og gå turer til vanlig, men det er nok ikke like fysisk anstrengende. Syns likevel det er rart at jeg blir så sliten etter fire skiturer (skiturene varte ikke lenger enn to kanskje tre timer) . Hva kan det skyldes? Har lurt litt på om jeg har mangel på vitaminer og mineraler. Er det noen spesielle vitaminer eller mineraler man trenger mer av når man er fysisk aktiv? Jeg er en jente på 21 år hvis det har noe å si. Blir veldig glad for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillee_my88 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 et av symptomene på ihvertfall jernmangel sikkert andre mangler og, er at man får dårlig kondis/lett sliten. Men stort sett så er man veldig svimmel i tillegg. Gjelder dette deg og? Vet at lommelegen.no har en veldig grundig oversikt over alle mineraler og vitaminer, symptomer på for mye/for lite av dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det er veldig slitsomt å gå på ski og hvis terrenget var litt krevende så tar det jo på enda mer. I tillegg fikk du masse frisk luft og det kan slå ut hvem som helst! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koja Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 et av symptomene på ihvertfall jernmangel sikkert andre mangler og, er at man får dårlig kondis/lett sliten. Men stort sett så er man veldig svimmel i tillegg. Gjelder dette deg og? Vet at lommelegen.no har en veldig grundig oversikt over alle mineraler og vitaminer, symptomer på for mye/for lite av dem. Tusen takk for svar! Skal sjekke ut lommelegen.no! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei! Mange mulige grunner til at du er sliten. Sannsynligvis har kanskje ikke ksotholdet vært helt optimalt i for- og etterkant av skiturene. Selv om det bvare er 'tur' bruker du masse energi når du går tur 4 dager på rad. Pass på at du får i deg mye væske underveis + mat med karbohydrater (brød, banan, sportsdrikk, boller) underveis lsik at du ikke tømes for energi på hver tur. Etter hver tur kan det være greit å spise et solid måltid med ris, pasta eller potet + annet tilbehør slik at du får fylt opp energilagrene til neste dag. I tillegg kan det hende at du har blitt veldig støl i muskulaturen. hvis du ikke er vant til så lange skiturer, er det en ganske tøff påkjening å gå 4 på rappen. Søle, stive muskler er som regel et sikkert tegn på at du har trent hardere enn du er vant til (eller at det er en stund siden sist du giukk tilsvarende turer). Prøv det enkle (altså kostholdet) først - det pleier som regel å være nok:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.