Gå til innhold

Luksus eller amatør-opplegg?

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg avhengig

Jeg ble innlagt på akuttpsykiatrisk for 6 måneder siden. Bortsett fra en helg har jeg vært hjemme i to måneder, men på papiret er jeg fortsatt innlagt og må vise meg på sykehuset et par ganger i måneden for å fortsatt nytte behandleren, gratis medisiner... Jeg er blitt et egent pilotprosjekt for utadrettet behandling for sykehuset. Men nå har jeg på følelsen av at det er jeg som må være der for de ansatte, og ikke omvendt.

Jeg har fire miljøkontakter som jeg føler at jeg nå kjenner for godt. De har betrodd meg om alt fra hva de har angst for, traumatiske minner fra krig, ekteskapsproblemer, bråk de har hatt med politiet, sykdommer de har hatt... De har alle sendt meg meldinger på fritiden og noen når de har vært sykemeldt. Jeg har hørt at de er glad i meg, hvor kjekt det er å være sammen med meg og at de har savnet meg...De bryter sykehusreglene stadig vekk og sier at dette må jeg ikke si til noen. Jeg har fått gaver med dem og vært hjemme hos et par. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg får særbehandling, men smatidig føler jeg meg forpliktet til å være hyggelig og grei tilbake. Jeg gruer meg også til den dagen jeg mister dem...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272789-luksus-eller-amat%C3%B8r-opplegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest føler meg avhengig

Ikke luskus i hvert fall. Dette er feilbehandling. Noen vil bruke det sterkere ordet overgrep.

Ufaglig er det helt sikkert.

Jeg synes også opplegget virker ganske useriøst av og til...men lurer på hva som blir konsekvensen av at noen viser at de virkelig bryr seg om meg. Jeg tror jeg er veldig opptatt av å bli likt, men samtidig føler jeg at disse relasjonene begynner å bli litt vel tett. Feks. kallet en pleier meg for en av de beste vennene h*n har og at det er få h*n klarer å snakke så fritt med. Så er det noen som er veldig kosesyke. Men hva pokker skal jeg gjøre? Løpe til helsetilsynet å klage? Det er veldig langt til neste sykehus. Jeg har også hørt noen si at de hadde fått sparken om det det gjorde ble kjent, og jeg ønsker absolutt ikke ødelegge karrieren til noen ved å sladre. Jeg vet det har vært hissige diskusjoner mellom personalet om hvem som skal få være sammen med meg.

Jeg synes også opplegget virker ganske useriøst av og til...men lurer på hva som blir konsekvensen av at noen viser at de virkelig bryr seg om meg. Jeg tror jeg er veldig opptatt av å bli likt, men samtidig føler jeg at disse relasjonene begynner å bli litt vel tett. Feks. kallet en pleier meg for en av de beste vennene h*n har og at det er få h*n klarer å snakke så fritt med. Så er det noen som er veldig kosesyke. Men hva pokker skal jeg gjøre? Løpe til helsetilsynet å klage? Det er veldig langt til neste sykehus. Jeg har også hørt noen si at de hadde fått sparken om det det gjorde ble kjent, og jeg ønsker absolutt ikke ødelegge karrieren til noen ved å sladre. Jeg vet det har vært hissige diskusjoner mellom personalet om hvem som skal få være sammen med meg.

Du har vel en ansvarlig behandler som du kan ta opp dette med? Eventuelt kontrollkommisjonen?

Det er ikke så lett å få sparken, folk må stort sett få advarsler med mindre det er svært alvorlig. Mulig dette egentlig handler om et ledelsesproblem og dårlig opplæring av ansatte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...