Gå til innhold

probleme med å vise følelser.

Anbefalte innlegg

Gjest megungjente

Hvorfor har jeg problemer med å vise følelser overfor mine foreldre? Har alltid hatt problemer med å vise at jeg er glad i dem, si at jeg er glad i dem osv. Kan gjerne skrive det på kort og lignende. Men klarer bare ikke å si det. Nå er moren min i en tid hvor hun trenger meg masse. Men jeg føler jeg ikke klarer å være der for henne, fordi jeg ikke klarer å vise følelser overfor henne. Hva er galt med meg? Har ikke dette problemet overfor kjæresten min. Jeg er selvfølgelig kjempeglad i både mamma og pappa, men det er så fordømt vanskelig å vise det. Særlig å gråte fremfor dem. Jeg har alltid skulle ha vært tøff og ikke vise følelser, har stengt mye inne i meg, og har hatt en til tider vanskelig barndom med mye rart som har skjedd. Har derfor påtatt meg enorm med ansvar, og vært voksen lenge før jeg burde. Kan dette ha noe og si?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272807-probleme-med-%C3%A5-vise-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før jeg leste slutten så tenkte jeg...det er sikkert fordi hun har måttet bære for mye ansvar i barndommen...eller at hun har blitt avvist...Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver ovenfor mine egne foreldre. Jeg har hatt en rimelig god barndom da. Jeg har hatt perioder hvor jeg har vært rasende på dem. Jeg har også måttet klare meg mye selv. Jeg har 7 søsken. Men regner jeg i det store og hele så har det ikke vært så ille.Jeg kan også se det på min eldste datter ovenfor meg. Barnas far slo meg og hun har både vært vitne til denne volden og det å ha en mor som har vært totalt utslitt og tidvis deprimert. Ting begynner sakte og sikkert gå bedre. Nå kan min datter si at hun er glad i meg...hehe..like fort som at hun hater meg:-)...hun er tenåring og dette kan skifte i løpet av ti minutter. Men jeg merker at hun hele tiden forsøker å være stor og skal klare all ting selv. Det er vanskelig for henne å være sårbar. Hun er eldst i flokken min. Er du eldst? Jeg bare snakker litt rundt dette. Jeg har gått masse i terapi og syns det å bli mer kjent med meg selv og det å bli vant til å sette ord på meg selv også har hjolpet meg å være mere åpen etterhvert. Håper det var noe nytte i dette. Jeg bare tenker litt høyt jeg nå:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...