Gå til innhold

NHD: Vaginisme. Alkohol.Bomskudd?

Gjest not my signature right now..

Anbefalte innlegg

Gjest not my signature right now..

Har vaginisme. Ikke smerter men musklene klemmer seg sammen slik at det ikke er mulig å gjennomføre samleie og derfor lar vi det være slik at det ikke blir verre. Prøver sakte men sikkert å venne skjeden til at inntregning ikke er ubehagelig på andre måter.

Vi har klart å gjennomføre samleie uten at skjeden strammet seg, men da hadde jeg drukket fire store glass vin på rappen og var rimelig susete. Kan dette være med på å gjøre at jeg kan klare det edru etterhvert eller er det ett bomskudd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272809-nhd-vaginisme-alkoholbomskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg oppfatter det absolutt ikke som et bomskudd. Det kan faktisk være et hjelpemiddel på veien.

Jeg har med suksess behandlet flere par med vaginisme. To tiltak jeg anbefaler:

Hun må trene på å ta på seg selv og etterhvert føre en og senere flere fingre inn i seg selv.

Når en trener sammen, skal han ligge på ryggen helt passiv. Hun må være helt trygg på at han ikke støter. Hun må ha den hele og fulle kontroll og i sitt eget tempo tre seg ned på han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...