Gå til innhold

hjelp meg, værsåsnill

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

kan noe vær så snill å hjelpe meg?? jeg har en mor som er til vanlig oppegående. men ca en gang i måneden blir hun syk. hun våkner om morgenen; hyler og skriker! og jeg ser at hu er 'borte'. enelte ganger er det bare; hvem er du? hva er klokka? hvem sitt hus er dette? hun kommer med så mange rare spm og aner ikke hvor hun er. hun er så forvirra. men andre ganger ender det mer alvorlig. kan komme hjem fra skolen og hun ligger på gulvet og øynene ruller og skum kommer ut av munnen. er få forferdelig. har ringt legevakta disse gangene, men hver gang når de kommer våkner hun til seg selv og husker ingenting. de har tatt tester men finner ikke noe utav det. de trodde først hun hadde epilepsi, men har tatt prøver der det viser at hun ikke har det, og at hun er frisk hvordan er dette mulig?? føler ikke at noen tar dette seriøst, da dette er et veldig stort problem. hun husker jo ingenting selv, og tror derfor alt er bra med henne. legene trodde kanskje dette var angstanfall. så hun fikk noen tabletter for å minske disse anfallene. men hunhar brukt tablettene nå i kanskje 3 uker, men får fortsatt anfall nå og da. jeg har aldri sett/hørt om noe lignende? har dere? kan noen vær så snill å hjelpe meg? hilsen redd datter 16

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272847-hjelp-meg-v%C3%A6rs%C3%A5snill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykke_til

En nær slektning av meg har likende anfall som du beskriver at din mor har.Hun har fått diagnosen epileptiske anfall selv om ct og mr ikke viser de svigningene man vanligvis ser med folk som har epilepsi anfall. Måten hun er på etter anfallene kjenner jeg meg også veldig igjen i. Moren min går på medisiner nå og har fortsatt anfall men er mye bedre.

Epilepsi kan dessverre ofte være en sekkediagnose som bare medfører at man får anfall.

jeg opplever faktisk mye av det samme som din mor,ca en gang i måneden.ble også utredet ift epilepsi,prøvde t.o.m. medisiner mot det,men det hjalp ikke.

etter snart 8 år med disse plagene,er det nærmeste legene er en konklusjon at dette skyldes overgrep i barndommen,og at jeg derfor "faller vekk" når minnene blir for jævlige.stemmer nok i stor grad,men det er jo veldig frustrerende når man glemmer hvem man er og hvor man er (spesielt offentlig!)

har nok ikke noe svar,men skal følge med om du får noe jeg kan ta med til legene mine.

håper dere finner ut av det:)

• 2 uker senere...

jeg opplever faktisk mye av det samme som din mor,ca en gang i måneden.ble også utredet ift epilepsi,prøvde t.o.m. medisiner mot det,men det hjalp ikke.

etter snart 8 år med disse plagene,er det nærmeste legene er en konklusjon at dette skyldes overgrep i barndommen,og at jeg derfor "faller vekk" når minnene blir for jævlige.stemmer nok i stor grad,men det er jo veldig frustrerende når man glemmer hvem man er og hvor man er (spesielt offentlig!)

har nok ikke noe svar,men skal følge med om du får noe jeg kan ta med til legene mine.

håper dere finner ut av det:)

ja, jeg vet iallefall at mamma ikke har hatt noen bra oppvekst selv.

men hva gjør du nå da? tar du ikke medisiner eller noe? :/

det er jo farlig da, om hun er hjemme alene. og hvis hun får anfall da, kan hun jo kveles :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...