Gå til innhold

Hva skal dere 17.mai?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Vi skal nok se/gå i tog om formiddagen, og så etter en kort feiring ute går vi hjem og slapper av. Så skal jeg nok ha kveldsvakt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På med bunadene og til byen for å se noe av barnetoget og deretter en bedre middag på restaurant med familien. Kaffe og kaker tar vi hjemme til slutt.

Skrevet
:) Ja det er jaggu ikke lenge til! Vi bruker å se på ungene i toget og være med på et lokalt arrangement. I fjor samlet vi oss en hel gjeng og grillet hos venner. Det regnet så vi satt under i et sånt partytelt :) Koselig likevel :) Vet ikke helt hva som skjer i år.
Gjest miss orange
Skrevet

Se barnetoget på TV, mens jeg drikker kaffe og spiser kake. Deretter tar vi en kjøretur for å se på livet, og ender opp med middag på en restaurant. Kvelden er som en vanlig kveld. Så fort vi er hjemme fra middagen skreller vi av oss pentøyet. Forresten så unner jeg meg gjerne et glass vin og likør inntil kaffen på kvelden. Det er litt koselig.

hare1365380455
Skrevet

Se barnetoget på TV, mens jeg drikker kaffe og spiser kake. Deretter tar vi en kjøretur for å se på livet, og ender opp med middag på en restaurant. Kvelden er som en vanlig kveld. Så fort vi er hjemme fra middagen skreller vi av oss pentøyet. Forresten så unner jeg meg gjerne et glass vin og likør inntil kaffen på kvelden. Det er litt koselig.

Jeg bytter også klær så fort jeg kan.... ;)

Skrevet

Vi skal til byen og se på skoletoget på fomiddagen, rusle litt rundt og se på livet i byen mens vi spiser is....

Så er det hjem og spise pølser og slappe av litt, før vi skal bort på lokalt arrangement på skolen med leker for barna.

Ofte lager jeg rømmegrøt med spekemat til og inviterer mine foreldre om ettermiddagen. Vet ikke hva vi skal i år.

Men minstejenta har ikke noe bunad i år... De andre årene har svigermor tatt initiativ til bunadene til ungene, men i år har hun visst glemt det.... Så jeg får nok kjøpe en liksom-bunad. De to eldste har Vossa-bunader. Neste år er nok den til eldstejenta for liten, så da kan hun minste ha den, så må hun ledste få ny.

Skrevet

Det vanlige! ;-)

opp og styre med bunad og flagg etc, avgårde for å barnetog etc, så lunsj, og så opplegg på skolen med leker for barn, og så er man helt utslitt og synes det er deilig å ta av seg bunaden og slenge beina på bordet:-)

Skrevet

Vet ikke om vi orker å se formiddagstoget, da mannen skal jobbe formiddag den dagen og jeg må gjøre alt alene. Men utpå formiddagen blir det fast lunsj hos noen i familien, så rusle litt rundt i byen, alltid mye kjentfolk ute da, og så er det nytt tog på ettermiddagen.

På kvelden blir det nok noe grilling med noen venner.

Gjest annlovinda
Skrevet

Blir vel med i toget på morgenen/formiddagen. Barnehagen er med i barnetoget her. Så går ferden til skolen hvor det er leker og underholdning for barn. Når dette er over er det hjem og slappe av, da er gjerne klokka blitt 1500 eller deromkring.

Tja, hva vi gjør etter det, aner jeg ikke. Griller vel noe god mat tenker jeg, og slapper av hjemme enten alene eller med venner på besøk.

Skrevet

Det blir barnetog på formiddagen, før vi drar til skole for å leke, spise is og pølser. Så drar vi enten hit eller til noen av de andre i familien for å være sammen til det lir mot kveld. Da drar vi hjem, slapper av og får så ungene til køys.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg skal i år flykte fra byen jeg bor i. Var her i fjor, men så stusslig 17 mai skal en lete langt etter. Så i år skal jeg feire den i min hjemby. Der skjer det hvertfall noe hele dagen. Tog fram til 11.30 og senere russetog. Innimellom er det også liv i byen.

Sånn jeg liker det. Så i år blir det å feire med familie. Jippi:)

Skrevet

Jeg bytter også klær så fort jeg kan.... ;)

Jeg også. Og jeg tar helst på meg den styggeste gode joggedressen min ;)

Skrevet

Jeg skal i år flykte fra byen jeg bor i. Var her i fjor, men så stusslig 17 mai skal en lete langt etter. Så i år skal jeg feire den i min hjemby. Der skjer det hvertfall noe hele dagen. Tog fram til 11.30 og senere russetog. Innimellom er det også liv i byen.

Sånn jeg liker det. Så i år blir det å feire med familie. Jippi:)

Se det ja! Det blir jo koselig. Det er nok greiere å feire på hjemstedet, så treffer man så mange kjente fjes :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Se det ja! Det blir jo koselig. Det er nok greiere å feire på hjemstedet, så treffer man så mange kjente fjes :)

Ja, det er så mye bedre. Jeg var sammen med ei venninne i fjor som også flytta sånn som meg. Men det var jo bare oss, ingen andre kjente jeg møtte. Så det ble egentlig litt for kjedlig for min del. Så iår skal jeg feire hjemme:) Gjett om jeg glader meg.

Skal så mye annet mens jeg er der. Men det kan jeg ta på mail, evt om du får fiksa msn snart:)

Ha en riktig fin dag. Nå må jeg starte på eksamens innspurten. Mye jobb på liten tid:)

Gjest Pontiac
Skrevet

I år blir det for første gang 17 mai feiring på hytta.

Grilling og kos :)

Er som sakt første gang vi ikke deltar aktivt i feiringen, og jeg synes vel egentlig det er litt vemodig, men unga og kæll er helt for hyttefeiring.

Så jeg får iallefall få med meg et fint flagg med feste i handlekurven :)

Skrevet

Akkurat det samme som jeg gjør andre dager. Sove til jeg våkner og så håper jeg at jeg finner noen jeg kan drikke pils med.

Siden 17.mai skal minstemann til faren og jeg tviler på at de blir i Oslo som er et mareritt den dagen.

Skrevet

Det er godt mulig vi er i Norge, så da tar vi 17 mai på tradisjonellt vis, dvs drita full.

Blir jeg her så går hele dagen i glemmeboka selv om die hard nordmenn sikkert skal skremme nabolaget med nasjonalisttoget.

Skrevet

Traske rundt og dunke på en stortromme sammen med juniorkorpset "mitt" tenker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...