Gå til innhold

Mer om falske minner - NHD

Anbefalte innlegg

Gjest falskeminner

Hei NHD

Du skriver at du vet at falske minner forekommer. Og det er nok tilfelle. Men hvordan skiller dere de fra de med ekte minner?

Jeg er en jente på 25 år som siden jeg har vært 18 har gått til psykiater og har en del innleggelser bak meg. For å gjøre en lang historie kort, så har jeg i mine minner og følelser opplevd overgrep som 6-7 åring. Behandler er ikke i tvil om at det er sant og nære folk rundt meg (de få som vet) har selv nevnt denne personen fra barndommen som fremdeles sies å ha "jente interesser".

Men hva om dette ikke er skjedd? Hva om jeg husker feil? Føler feil? Har feile minner? Jeg blir så usikker. Og jeg er livredd, for hva om Han er uskyldig? At mine minner er falske?

Og en ting til... Burde jeg få leve, jeg som evnt da ikke har anmeldt dette ( hvis jeg skulle klare å tro på det helt og holdent)? For hva om han gjør noe med andre små jenter? Da er alt min feil det også...

Ble kanskje litt rotete dette...

Håper du har tid til å gi et svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273028-mer-om-falske-minner-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt hva du snakker om. Jeg har bilder fra overgrep, men jeg vet ikke om det er det du kaller falske minner eller ikke. Det er første gang jeg hører noen si noe om dette, så det var "godt å høre". Da vet jeg at jeg ikke er alene om disse "minnene". Håper du finner ut av det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...