Gå til innhold

Noen spm til de som har hund

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje hundeeier endag
Skrevet

Har snakket litt om hund her i en tid og har lyst på, det er noen ting jeg lurer på om dere som har hun ville svare på.

Hvor ofte går dere tur?

Hvor ofte vasker dere hunden?

Hvor ofte til sjekk hos veterinær?

Er det en lang og pinsom prosess å få hunder til å være komfortable med å være litt for seg selv fra tid til annen?

Er ennå en ett lite stykke unna og lurer litt på ting rundt det, er det eventuelt andre ting jeg burde være obs på?

Skrevet

Jeg går tur med hunden min to ganger om dagen. En tur på ca. 1 time og en tur på ca. 30 min. Itilegg driver jeg me litt klikkertrening. Psykisk stimulans er minst like viktig som fysisk.

Når det gjelder pelsstell så vasker jeg henne en til to ganger i månden. Hunden min er korthåret og vi bor i by. Skal du ha en hund med lang pels blir det nok mer stell.

Vanligvis skal det gå greit å venne hunden til å være alene. Men det krever innsats og riktig fremgangsmåte. Jeg annbefaler deg på det sterkeste å klikke deg inn på www.canis.no

Lykke til!:)

Gjest hunden i dag
Skrevet

Jeg har en retriever og vi går tur 2 timer om dagen. Dette fordeles på tre turer, eller en lang og to luftinger.

I tillegg til mosjon er det viktig å aktivisere de litt med å bruke hodet. Det kan være dressur, agility eller enklere hodebry som hjemmetrening, og godbitsøk osv.

Jeg har hunden til vetrinær en gang i året for å få en helsesjekk og vaksine. I tillegg hender det at man må til vet fordi potene er skadet, ørebetennelse, eksem e.l.

Jeg vasker hunden en gang i mnd.

Det å vende hunden til å være hjemme alene er _viktig_ å bruke litt tid på. Jo grundigere arbeid du legger i det, desto greiere og tryggere hund vil du få. Men hunden kan ikke være hjemme alene en hel arbeidsdag før den er voksen! (for hunder er det unaturlig å skulle være borte fra flokken sin, det er også forskjell på hundene, noen takler det bedre enn andre)

Du bør tenke på at du blir like bundet av å ha hund som å barn, om ikke mer! Er dere flere til å dele ansvaret? Noen som stiller opp hvis du jobber overtid, eller skal reise bort?

Hund er mye jobb men også MYE kos!!!!! Du kommer aldri hjem til tomt hus, men en logrende glad hund som elsker deg!!!!!!!! Du kommer deg lett ut og får mosjon, altid en ivrig turkamerat. Mye selskap i en hund.

Skrevet

Hvor ofte går dere tur?

Alt for sjeldent, for akkurat nå har vi en liten lodott. Men snart får vi en stor, sterk jakthund og da går vi tur annenhver dag omtrent. Vi har stor hage og løpegård. Lodotten går tur en dag i uka, men er mye ute i hagen.

Hvor ofte vasker dere hunden?

En gang i halvåret.

Hvor ofte til sjekk hos veterinær?

Er gift med en veterinær......så det er greit. Men ellers ville jeg ikke sjekket den hvis den virker frisk.

Er det en lang og pinsom prosess å få hunder til å være komfortable med å være litt for seg selv fra tid til annen?

Nei, ikke hvis det gjøres riktig. Tar en uke eller to.

Er ennå en ett lite stykke unna og lurer litt på ting rundt det, er det eventuelt andre ting jeg burde være obs på?

Du MÅ kjøpe riktig hund til ditt bruk. Du må tenke over hva du er interessert i, hva du skal bruke hunden til. Da kan du få den perfekte venn!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...