Gjest Jon P. Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei, for en uke siden falt jeg på skaren og slo innsiden av knærne mine, selve "kulene" på innsiden. De første dagene var det veldig vond og vanskelig å gå. Nå begynner det å bli bedre og det går fint å gå når jeg har blirr "varm". Har gått en times tur uten problemer. Men når jeg sitter stille (på jobb) stivner knærne og det er vanskelig å "komme igang" å gå. Jeg har brukt smertestillende salve (Zon) 2 ggr daglig på skadestedet. Jeg lurer på om jeg skal la tiden gå - det går jo stadig bedre selv om det tar tid, eller om jeg skal oppsøke lege. Bør jeg holde meg i ro, eller skal jeg være aktiv med gåing, sykling, m,m? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det du beskriver er en typisk skade med noe blødning i og rundt sidebåndet i kneleddet. Det tar gjerne 3-4 uker før det er helt helet/grodd. Men det blir gjerne endel bedre i løpet av den første uken. Du kan bedrive aktiviteter som du merker ikke provoserer frem smerter. Det kan egentlig raske på tilhelingsprosessen. Sykling pleier å være ideelt. Hvis det mot formodning ikke går slik forløpet hittil har tilsagt, så bør legen din se på kneet. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.