Gjest Stillheten Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei Jeg har gått på alle slags kurer og tabletter. Grethe Rode, Libra osv.. men jeg går ikke ned i vekt. Lever normalt, spiser sundt syntes jeg og går en rask tur flere ganger i uka. Jeg får på antidepresiva som muligens har noe av skylda. Nå veier jeg 84 kg og det er altfor mye for mine 1.60 høye kropp. Har du noe råd, og vil jeg kunne få noen form for slankepiller i og med at min BMI er over 30, og altså tilsier fedme. Jeg er veldig fortvilet, og har mistet helt livslysten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kanskje kunne det være en idé å diskutere bruk av Reductil med din lege. Men da sjekke hvordan interaksjonen er i forhold de medikamentene du ellers tar. Reductil og SSRI er en problematisk kombinasjon, men igjen dette vet legen. Jeg synes absolutt det er grunn til å be om/å få hjelp i ditt tilfelle. Man bli ikke akkurat lystigere til sinns av slike bivirkninger som det er å få kluss med appetitten. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til....( og husk, du er ikke alene ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillee_my88 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 har hørt mange overvektige som strever med å gå ned i vekt men aldri klarer det, kutter ut lettbrusen og så raser de ned.. pga aspartamet i lettbrusen påvirket kroppen på så mange negative måter at det også blir sagt at han "holder igjen" litt fett. De som er litt overvektige kan gå ned til normalvektig før kroppen "stopper", mens de som må ned litt mer sitter da fast mens de enda er overvektige. Kan det være noe du kan forsøke? Ellers enig i at det godt kan være medisinene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei, nei - absolutt ikke ! Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kanskje kunne det være en idé å diskutere bruk av Reductil med din lege. Men da sjekke hvordan interaksjonen er i forhold de medikamentene du ellers tar. Reductil og SSRI er en problematisk kombinasjon, men igjen dette vet legen. Jeg synes absolutt det er grunn til å be om/å få hjelp i ditt tilfelle. Man bli ikke akkurat lystigere til sinns av slike bivirkninger som det er å få kluss med appetitten. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til....( og husk, du er ikke alene ;-) Reductil skal absolutt ikke brukes sammen med antidepressiva!!! Det kan gi alvorlige og varige bivirkninger! Må ikke forsøkes!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbæra Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg har hatt stort hell ved å spise mindre karbohydrater og litt mer fett. Har gått ned ca 16 kilo, går litt over en halv kilo pr uke i snitt. Litt i rykk og napp går det, men jeg merker det veldig godt hvis det blir mye karbohydrater over noen dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Reductil skal absolutt ikke brukes sammen med antidepressiva!!! Det kan gi alvorlige og varige bivirkninger! Må ikke forsøkes!! Som jeg skrev i mitt svar, er det SSRI-preparatene som er et problem i kombinasjon med Reductil. Det finnes mange andre typer AD. Tolvon kommer ikke opp som en skummel interaksjon sammen med Reductil. Går man inn på interaksjoner.no, vil man kunne orientere seg ganske greit om de forskjellige kombinasjonene. Jeg vil allikevel alltid understreke at det er lurt å ta en prat med fastlegen når man begynner med nye kombinasjoner av medisiner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stillheten Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg har hatt stort hell ved å spise mindre karbohydrater og litt mer fett. Har gått ned ca 16 kilo, går litt over en halv kilo pr uke i snitt. Litt i rykk og napp går det, men jeg merker det veldig godt hvis det blir mye karbohydrater over noen dager. Hei Solbæra Kan du fortelle hva du spiser i løpet av en dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Når gikk du på grete roede sist? Det er helt nytt opplegg siden sist jeg gikk. For tre år siden sto vekta helt stille selvom jeg fulgte opplegget. Nå går vekta nedover med det nye opplegget. Det er ganske stor forskjell på gammelt og nytt opplegg. Forskjell på kursledere og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest går også kurs nå Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Når gikk du på grete roede sist? Det er helt nytt opplegg siden sist jeg gikk. For tre år siden sto vekta helt stille selvom jeg fulgte opplegget. Nå går vekta nedover med det nye opplegget. Det er ganske stor forskjell på gammelt og nytt opplegg. Forskjell på kursledere og. Forskjellen på selve kurset er vel i grunn at man spiser mer mat nå enn man gjorde på det 'gammle' opplegget. Og det gjør jo til at man øker forbrenninga si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Trimmer du? En liten halvtime hver dag, og kanskje litt mer et par ganger i uken, har gjort underverker for andre med samme problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Forskjellen på selve kurset er vel i grunn at man spiser mer mat nå enn man gjorde på det 'gammle' opplegget. Og det gjør jo til at man øker forbrenninga si. Ja, jeg vet det. Og trådstarter var ute etter tips til å gå ned i vekt, derfor er det noe vesentlig å spørre hvilket av kursoppleggene vedkommede har vært med på før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbæra Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei Solbæra Kan du fortelle hva du spiser i løpet av en dag? Hva jeg spiser i løpet av en dag kan variere veldig. Til frokost en skive av skikkelig grovt brød, pålegg varierer. Eks. makrell i tomat, røkt laks eller ørret, kokt skinke. Til lunsj (på jobb) gjerne et par knekkebrød med pålegg som til frokost, eller middagsrester. Til middag, gjerne en stekt kotelett og wokgrønsaker til, eller kokt eller stekt fisk med grønnsaker. Til kvelds spiser jeg kanskje litt middagsrester, et knekkebrød eller ei skive, litt ettersom. I løpet av dagen en frukt eller to, og kanskje en gulrot. Godterier spiser jeg nesten ikke, men er jeg borte sier jeg ikke nei takk til et kakestykke. Jeg drikker et glass skummet melk til frokost, ellers drikker jeg vann og kaffe eller te. Min sammensetning er sikkert ikke den optimale, men jeg ser det raskt på vekten hvis jeg har spist mye brødmat, poteter og ris, slik at sammensetningen blir feil for meg. Alt godtesug er borte, men skal jeg kose meg en kveld hender det jeg drikker en kopp kakao. Jeg har forøvrig lest mye på denne siden og fått mer forståelse for hvordan sammensetningen av maten påvirker oss. www.matoghelse.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Gjem badevekten, oppsøk steder/ting som får deg til å smile og le, Fortsett med dine raske gåturer, Spis ofte-lite-sunn mat (om det er vanskelig, dropp den ekstra skiven eller tallerken med middag av det du vanligvis spiser) Hør med legen din om det er noen andre antidepp som kan være snillere, evt få reductil. Det kan være en god ide å ta litt akupunktur dersom du har sterk sult eller føler du er oppblåst, eller for å få til behandling for depresjonen som er så tærende på livsgnisten din. Du trenger ikke ha det slik i livet ditt. Pass på at du sover passe mengde om natten, frisk luft og sol på dagtid. Humor må til! Prøv å tenke positivt. Si til deg selv at du er et fantastisk menneske som ikke lar deg synke ned i elendighet. Kjemp imot!!!! Kom deg ut å nyt livet, så vil du se at ting endrer seg etterhvert. Kjøp deg en blomst fra meg da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.