Gå til innhold

Hardt liv 2

Gjest vetikkehvajegskalgjørelengre

Anbefalte innlegg

Jeg har kontakt med 3 forskjellige "behandlingsting". En lege, institusjonen jeg bor på og psykolog. Institusjonen kjører en hard stil og påpeker ting jeg opplever som kritikk som gjør meg veldig lei meg, psykologen mener man skal ta opplevelsene mine på alvor og snakke om dem på en empatisk måte slik at vi begge kan forstå mer av meg, legen er veldig snill og mener jeg stiller for store krav til meg selv og at jeg burde bli snillere mot meg selv, og mener jeg kan be om støttende samtaler på institusjonen. På institusjonen mener de at det er ikke noe poeng og gå rundt å si at jeg har angst hele tiden, og at jeg bør hoppe inn i vanskelig utfordringer. Hos psykologen har jeg brukt lang tid på å bygge opp tillitt og har opplevd mange skuffelser ifht å ta for store skritt. Jeg får kanskje sagt en brøkdel av alt jeg har lyst til å si, og går hele tiden med et enormt trykk inne i meg.

Hvordan skal jeg få dette til å henge sammen?

*sliten*

Jeg får ikke dette til å henge sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273123-hardt-liv-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Det vil trolig bli enda mer forvirrende når jeg sier at du skal gjøre alt de sier.. Jeg ser ingen motsetninger fra disse 3 du får/har fått hjelp fra.

Du skal være snillere med deg selv, fordi de aller fleste av oss stiller altfor høye krav ovenfor oss selv. Du er ikke et supermenneske, du kan ikke mestre alt, du skal komme deg igjennom dette -men det er fullstendig umulig å gjøre det helt alene.

Du bør også presse deg ut i situasjoner som er vonde, men du skal ha først ha en trygg base du vet du kan gå til (behandler) om det går galt (for galt vil det gå så mange ganger). Det er viktig, eksttremt viktig, å være aggressiv, hele tiden gyve på og utfordre seg selv slev om man egentlig ikke vil/våger, - det betyr ikke at du ikke trenger å hvile og "bare være".

Ta med deg det disse menneskene sier, forsøk å dra nytte av rådene og veiledningen. Husk også at du har lov til å be om pauser, dette skal du ta i ditt tempo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273123-hardt-liv-2/#findComment-2209449
Del på andre sider

Det vil trolig bli enda mer forvirrende når jeg sier at du skal gjøre alt de sier.. Jeg ser ingen motsetninger fra disse 3 du får/har fått hjelp fra.

Du skal være snillere med deg selv, fordi de aller fleste av oss stiller altfor høye krav ovenfor oss selv. Du er ikke et supermenneske, du kan ikke mestre alt, du skal komme deg igjennom dette -men det er fullstendig umulig å gjøre det helt alene.

Du bør også presse deg ut i situasjoner som er vonde, men du skal ha først ha en trygg base du vet du kan gå til (behandler) om det går galt (for galt vil det gå så mange ganger). Det er viktig, eksttremt viktig, å være aggressiv, hele tiden gyve på og utfordre seg selv slev om man egentlig ikke vil/våger, - det betyr ikke at du ikke trenger å hvile og "bare være".

Ta med deg det disse menneskene sier, forsøk å dra nytte av rådene og veiledningen. Husk også at du har lov til å be om pauser, dette skal du ta i ditt tempo.

Tusen takk for gode råd og svar! :-) Det satte jeg stor pris på.

Har bestemt meg for å gjøre mitt beste, og høre på alle sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273123-hardt-liv-2/#findComment-2210021
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...