Gå til innhold

Erfaringer med ulike innredninger i camp.vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kikker og ser oss rundt etter vogn, og finner mange finurlige løsninger.

Jeg lurer på om det er noen her med vogner med midtsittegruppe som hovedsalong?

Dethleffs 560, hobby 560, hobby 650 kmfe osv..

Eller hva er den mest ideelle løsningen når man har tre små barn?

Alle mulige tanker og innspill ønskelig :-)

Gjest campingvogn here I come
Skrevet

Jeg sikler på KMFE. Synes den ser helt topp ut. Jeg vil ha den med bue i midten, da jeg synes det ser bedre ut enn den med to sofaer mot hverandre. Ulempen skal være at det blir trangt ved kjøkkendelen, samt at bordet blir smått. Helst ville jeg hatt den med salong i barnerommet også får å få mer plass, men da blir den muligens veldig lang å dra etter seg. Men hvis man har fortelt i tillegg blir det jo mer plass. Du finner mer om dette hvis du søker på foreningen for dette, men jeg husker ikke hva det het. Søk på caravan eller noe.

Så noen der inne tipset om å ha et køysengrom og kun en buesalong i enden da vognen ville bli mer romslig. Jeg synes det høres veldig kjekt ut med faste soveplasser.

Gjest sola mi
Skrevet

Vi har hobby 650kmfe. Har to barn og veldig fornøyd. Har også prøvd den andre løsningen, men foretrekker nåværende. Fordelen er det store barnerommet. Lett å komme frem til sengene når det ene barnet er veldig liten og må ha hjelp til legging. Også foretrekker vi voksensengene som er bredere på kmfe. Ulempen er jo det lille kjøkkenet og sittegruppen.

Men vi har vognen stående på fast sted og har dermed telt forann vognen. Her tilbringer vi all kveldstid mens ungene har lagt seg. Også har vi ekstra ovn og kjøleskap og benker slik at det føles som om vi har stor plass til matlaging uansett. Å steke på gassen inne i vognen er uaktuellt da det blir for mye lukt.

Men hvis dere skal ha en kjørevogn så er 650 alt for stor å dra på. Da må 560 foretrekkes.

Kjøp også med alde hvis dere har valget. Da slipper dere punkter i vogna hvor varmen pøses ut. Og all lyden som følger med vanlig ovn. Alden høres nesten ikke og gir veldig jevn varme.

Skrevet

Vi har hobby 650kmfe. Har to barn og veldig fornøyd. Har også prøvd den andre løsningen, men foretrekker nåværende. Fordelen er det store barnerommet. Lett å komme frem til sengene når det ene barnet er veldig liten og må ha hjelp til legging. Også foretrekker vi voksensengene som er bredere på kmfe. Ulempen er jo det lille kjøkkenet og sittegruppen.

Men vi har vognen stående på fast sted og har dermed telt forann vognen. Her tilbringer vi all kveldstid mens ungene har lagt seg. Også har vi ekstra ovn og kjøleskap og benker slik at det føles som om vi har stor plass til matlaging uansett. Å steke på gassen inne i vognen er uaktuellt da det blir for mye lukt.

Men hvis dere skal ha en kjørevogn så er 650 alt for stor å dra på. Da må 560 foretrekkes.

Kjøp også med alde hvis dere har valget. Da slipper dere punkter i vogna hvor varmen pøses ut. Og all lyden som følger med vanlig ovn. Alden høres nesten ikke og gir veldig jevn varme.

Hei.

Ja vi har vannbåren sentralvarme nå, og satser på det neste gang også. Du sier 650 er stor og vrien og dra med seg? Vi har en gammel hobby 600 nå, med boggi, og anser den som roligere å drage etter bilen enn en vogn med enkel aksel. (så får vi leve med høyere satser på fergene :-/, og det faktum at den er tungvindt å handtere manuelt ) Hvor liten plass syns du at det er i sittegruppen ? Kan man sitte 5 personer og spise rundt det bordet?

Det bordet i barnerommet, er det skrudd fast i gulvet? Kan det legges ned og få en liggeplass der?

Gjest sola mi
Skrevet

Hei.

Ja vi har vannbåren sentralvarme nå, og satser på det neste gang også. Du sier 650 er stor og vrien og dra med seg? Vi har en gammel hobby 600 nå, med boggi, og anser den som roligere å drage etter bilen enn en vogn med enkel aksel. (så får vi leve med høyere satser på fergene :-/, og det faktum at den er tungvindt å handtere manuelt ) Hvor liten plass syns du at det er i sittegruppen ? Kan man sitte 5 personer og spise rundt det bordet?

Det bordet i barnerommet, er det skrudd fast i gulvet? Kan det legges ned og få en liggeplass der?

Vi er to voksne og to barn og det holder i sittegruppen. Men blir trangt med et barn til. Det er plass i sofaen, men det er ikke plass på bordet med tallerkner og glass til flere synes jeg. Men som sagt så spiser vi nesten aldri inne i vogna da vi har telt som vi spiser og oppholder oss i. Har snakket med mange folk som drar på ferietur med vognene sine og felles mening blant dem er at de kvitter seg med store vogner og går ned til 560 i størrelsen. Men det er jo en smaksak. I norge er det jo ikke alltid god plass å kjøre store vogner på slep. Men i utlandet er det kanskje bedre og rettere veier som oppveier ulempen.

Det går ikke ann å legge ned bordet for ekstra liggeplass. Men det kan skues av og fjernes. Da går det ann å sette inn en babyseng eller ligge på minisofaen om man har små folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...