Gjest HM1985 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har hørt noe om at jogging kan være skaldelig for knærene og ryggen, hvor mye sannhet er det i det? Vil begynne å jogge, men tror ikke jeg får til riktig joggestil. Føler meg litt tung og klossete ( Jeg er ikke overvektig). Noen tips til hvordan jeg kan forbedre meg? Og hvordan bør jeg starte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillee_my88 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 at du føler deg tung gjør vel de fleste, er pga jogging er veldig unaturlig for kroppen, jeg kan løpe som faen selv i det beste tempoet jeg klarer, uten å føle meg like sliten etter et par meter som med jogging. Er vel noe med bevegelsene som gjør at du forbrenner mer og da blir det tungre. Hva med å gå raskt /løpe raskt så langt du klarer/ gå raskt igjen? Det er faktisk minst like god trening, så lenge du er i aktivitet. Og da er det bedre at du driver med mye rask gange enn litt jogging.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ergo-a Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jogging er både sunt for kretsløpet i kroppen og muskulatur og sikkert mye annet. Men når du får leddproblemer i form av betennelser er det viktig å slutte, redusere mengde, eller gå helt over til annen form for aktivitet. Jeg ignorerte for lenge betennelser i hoftene p.g.a. jogging.-sprang 5-7 mil i uka, og var i knallform p.g.a. dette. TIl slutt måtte jeg nesten bruke brekkjern for å komme meg opp av stolen når jeg var "kald". Forkalkninger i hofteleddene er resultatet, og jeg har noen dager der jeg nesten ikke kan gå slik det nå fungerer. Dette er ikke særlig hyggelig. Så mitt råd er - løp deg gjerne i god form, men dersom du er en av oss som får varsel fra kroppen etter trening om at dette ikke fungerer normalt, så må du ta hensyn til det før du "går fullstendig i stå". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.