Gjest annlovinda Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Datteren min på 17 år har vært plaget med daglig hodepine nå i over 1 måned. Har også vært en del plaget i perioder med hodepine fra iallefall i høst, men nå er det daglig. Har vært hos legen 2 ganger nå siden siste uka før påske. Først fikk hun resept på voltaren, syntes ikke den gjaldt veldig mye. Nå fikk hun resept på en mild migrenemedisin, husker ikke helt navnet på den. Og den hjalp veldig i går, men i dag har den ikke hjulpet like mye, men sikkert også av den grunn at det gikk hele 7 timer mellom de to måltidene hun har spist i dag. Men det viktigste vil jo være å finne ut av HVORFOR hun har så mye hodepine. Vanligvis så spiser hun oftere enn hun har gjort i dag da, men er sikkert ikke flink nok til å spise og drikke ofte nok, ennå hvor mye jeg maser om det. Men kom til å tenke på en ting, og sjekket også bivirkninger på felleskatalogen. Og det var det at hun har brukt yasmine p-piller i 1 1/2 år. Og på felleskatalogen står det hodepine og migrene som en vanlig bivirkning. Men det jeg da kom til å tenke på, kan bivirkner komme sånn etterhvert, hun har jo brukt de i over et år. Eller er det sånn at bivirkninger kommer med en gang man starter på pillene? Hun skal tilbake til legen om 2 uker igjen, så håper legen finner ut av det. Han sa nå sist hun var der at det var iallefall ikke noe farlig. MEN bekymret blir man for sine barn uansett da. 0 Siter
lonelyP Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Jeg vet ikke om dette er korrekt, men jeg kan bare tenke meg at slike bivirkninger kan komme sigende. Som f.eks. allergier som plutselig kan slå ut, først forsiktig for så å bli verre. Ikke dumt å spørre legen hvertfall. Synes også det er viktig å finne ut av hva dette er. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Datteren min på snart ti år har også gått sånn i ca to mnd nå... Hun bruker definitivt ikke P-piller;-) Hun har også før hatt lett for å få hodepine, men de siste par mnd har det vært daglig (mer eller mindre hele tiden). Jeg synes selvsagt dette er ekkelt og vi har vært hos legen for å sjekke henne. Legen fant ikke noe annet galt som f.eks. motoriske vansker og/eller at hun brekker seg/spyr etc. Han mente dette lite trolig er noe "farlig", men hun har for sikkerhets skyld fått henvisning til sykehuset for MR-undersøkelse. Vi venter derfor nå på brev fra sykehuset. Jeg har ulike teorier omkring dette... Pappaen er til tider plaget av migrene og har alltid hatt lett for å få hodepine. Datteren vår har tendenser til ubehag pga store svingninger i blodsukkeret ("hyper" ved for mye søtt etc.). Hun har også vært sjekket i forhold til synet og ligger på grensen til at hun kanskje burde ha briller. De mener synet er "for bra" nå, men at hun mest sannsynlig vil måtte bruke briller etterhvert. Hun har også tendenser til låsninger i nakken og er dermed litt stiv i ryggen. Denne uka skal hun ta en behandling hos Naprapat (kiropraktor/fysioterapeut), så jeg er spent på om det kan hjelpe. Ikke moro når ungene har det på denne måten og man ikke vet hva det er... Jeg bekymrer meg jeg også, men håper det er en ufarlig forklaring på problemet! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Datteren min på snart ti år har også gått sånn i ca to mnd nå... Hun bruker definitivt ikke P-piller;-) Hun har også før hatt lett for å få hodepine, men de siste par mnd har det vært daglig (mer eller mindre hele tiden). Jeg synes selvsagt dette er ekkelt og vi har vært hos legen for å sjekke henne. Legen fant ikke noe annet galt som f.eks. motoriske vansker og/eller at hun brekker seg/spyr etc. Han mente dette lite trolig er noe "farlig", men hun har for sikkerhets skyld fått henvisning til sykehuset for MR-undersøkelse. Vi venter derfor nå på brev fra sykehuset. Jeg har ulike teorier omkring dette... Pappaen er til tider plaget av migrene og har alltid hatt lett for å få hodepine. Datteren vår har tendenser til ubehag pga store svingninger i blodsukkeret ("hyper" ved for mye søtt etc.). Hun har også vært sjekket i forhold til synet og ligger på grensen til at hun kanskje burde ha briller. De mener synet er "for bra" nå, men at hun mest sannsynlig vil måtte bruke briller etterhvert. Hun har også tendenser til låsninger i nakken og er dermed litt stiv i ryggen. Denne uka skal hun ta en behandling hos Naprapat (kiropraktor/fysioterapeut), så jeg er spent på om det kan hjelpe. Ikke moro når ungene har det på denne måten og man ikke vet hva det er... Jeg bekymrer meg jeg også, men håper det er en ufarlig forklaring på problemet! Legen lurte også på om det kunne være litt stivhet i nakken, og hun er nok det. Du vet 17-år, pc roper høyt etter en da, så det blir dessverre litt for mye tid der. Men legen ville vente med fysioterapi, ikke vet jeg hvorfor men. Fikk i første omgang beskjed om å prøve å unngå trekk, ha på klær om natta, og sove med LUKKET vindu. Også fikk hun lett migrenemedisin. Hadde en bra dag i går, tok en tablett. I dag har hun måttet ta 2 tabletter + 2 paracet, og har fortsatt vondt i hodet. Hun har briller da, men bruker dem knapt. Og de dagene hun har vært flink å bruke de, så synes hun ikke de har hjulpet. Men det er nok 3 år siden forrige synstest, så kanskje vi skulle ta en på nytt igjen? Hun er litt langsynt, men bare 0,75. Men som sagt, det jeg har tenkt på nå i det siste er: kan bivirkninger av p-piller komme etterhvert? For hodepine og migrene står som vanlige bivirkninger på pakningsvedlegget. Jeg har også relativt lett for å få vondt i hodet, men ikke så plagsomt som det hun har. Hun har nærmest hatt konstant vondt i hodet de siste 4-6 ukene. Hun skal nå til legen igjen om 10 dager. Så jeg noterer ned ting jeg skal spørre legen om da. Hun vil nemlig ha med mamma til legen selv om hun er snart 17, så da blir jeg jo med. Håper dere finner ut av hvorfor deres barn har hodepine. Og at det går over fort, for hodepine er ikke noe særlig. Blir redusert av det. Også får vi prøve å ikke bekymre oss for mye. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Jeg vet ikke om dette er korrekt, men jeg kan bare tenke meg at slike bivirkninger kan komme sigende. Som f.eks. allergier som plutselig kan slå ut, først forsiktig for så å bli verre. Ikke dumt å spørre legen hvertfall. Synes også det er viktig å finne ut av hva dette er. Takk for svar. Vi noterer spørsmål etterhvert som de dukker opp. Lett å glemme ellers. Så vi får spørre når vi skal dit igjen. 0 Siter
Gjest lillee_my88 Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Takk for svar. Vi noterer spørsmål etterhvert som de dukker opp. Lett å glemme ellers. Så vi får spørre når vi skal dit igjen. ang ppiller så er det svært sjelden bivirkninger plutselig kommer etter så lang tid, hadde det vært et halvt år skulle jeg trodd det.. du kan bytte type for å teste, er ofte man reager på en type men ikke neste(legen/helsesøster vet hvilken type som er mest ulik den hun går på fra før). Ang migrene, jeg har aldri hatt hodepine, taklet mye mas (hadde bråkete guttevenner på ung.skolen, EN gang iløpet av de 3 årene der (og aldri i løpet av barneskolen som jeg husker..men har fortrengt mye derfra da) måtte jeg be dem roe litt ned pga hodepine. Og en gang måtte jeg ut og ha luft pga hodepine husker jeg, men det var før en muntlig prøve, øvet på lite rom med halve klassen (skravlejenter for det meste). Da jeg gikk andre året på vgs, altså 17-18 år gammel, hadde jeg migrene (kvalm,tålte ikke lyd og lys osv... hele pakka) flere ganger i uka, og kjente igjen følelsen fra de få gangene jeg hadde hatt hodepine før. Bare at nå var det omtrent konstant. Helt jævlig. Skulle ikke mye til heller. Og nei, jeg tok verken ppiller eller andre medisiner da. Var stress og diverese andre psykiske årsaker som gjorde at kroppen "fikk nok". Så jeg tror det er fullt mulig at migrenen plutselig bare kommer "så seint" i livet. Se litt på kostholdet hennes, finnes gode guider på nett på hva som ofte utløser migrene. F eks for mye appelsinjus og jeg merker det kommer + da se på TV med mye blinkende reklamer osv, og jeg har et anfall. Det gir seg om jeg sitter i halvmørket og har på rolig musikk/stille. Noen reagerer på en ting, andrer på noe annet... skal nevnes at jeg måtte drikke en del appelsinjus pga C-vitamin/jernmangel og styr som yngre, og burde jo da ha hatt mye mer migrene som yngre. Så det er ikke en "allergi" som alltid har vært der, men som kom da migrenen slo ut. En annen ting jeg vil tipse om: Aspartam kan ofte utløse migrene hos personer som ikke har det, sammen med andre symptomer. Aspartam er det som blir brukt i lettbrus, lettjogurter, lettdrops osv.. Som sagt, se litt på kostholdet hennes. Om hun drikker mye lettbrus osv, kutt det ut en periode (Helst en måned, men forstår jo det er lenge, mens syns hun bør prøve det uansett.. om det hjelper å bytte ppillemerke i mellomtida så trenger ikke det å bety at hun ikke vil reagerer på aspartam etterpå, bare for å utelukke at det er dette ihvertfall, dumt å tro at det ikke var det, og fortsette å bytte ppiller i det uendelige..) Bare mine tips til hva jeg ville sjekket (og har sjekket) selv. 0 Siter
Gjest prøv det Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Kan hun være uten p-piller en periode og se? Husk at for mange tabletter også kan gi hodepine! (Paracet, migrenemedisin.) 0 Siter
Gjest prøv det Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Hva med time hos optiker for å sjekke synet? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 ang ppiller så er det svært sjelden bivirkninger plutselig kommer etter så lang tid, hadde det vært et halvt år skulle jeg trodd det.. du kan bytte type for å teste, er ofte man reager på en type men ikke neste(legen/helsesøster vet hvilken type som er mest ulik den hun går på fra før). Ang migrene, jeg har aldri hatt hodepine, taklet mye mas (hadde bråkete guttevenner på ung.skolen, EN gang iløpet av de 3 årene der (og aldri i løpet av barneskolen som jeg husker..men har fortrengt mye derfra da) måtte jeg be dem roe litt ned pga hodepine. Og en gang måtte jeg ut og ha luft pga hodepine husker jeg, men det var før en muntlig prøve, øvet på lite rom med halve klassen (skravlejenter for det meste). Da jeg gikk andre året på vgs, altså 17-18 år gammel, hadde jeg migrene (kvalm,tålte ikke lyd og lys osv... hele pakka) flere ganger i uka, og kjente igjen følelsen fra de få gangene jeg hadde hatt hodepine før. Bare at nå var det omtrent konstant. Helt jævlig. Skulle ikke mye til heller. Og nei, jeg tok verken ppiller eller andre medisiner da. Var stress og diverese andre psykiske årsaker som gjorde at kroppen "fikk nok". Så jeg tror det er fullt mulig at migrenen plutselig bare kommer "så seint" i livet. Se litt på kostholdet hennes, finnes gode guider på nett på hva som ofte utløser migrene. F eks for mye appelsinjus og jeg merker det kommer + da se på TV med mye blinkende reklamer osv, og jeg har et anfall. Det gir seg om jeg sitter i halvmørket og har på rolig musikk/stille. Noen reagerer på en ting, andrer på noe annet... skal nevnes at jeg måtte drikke en del appelsinjus pga C-vitamin/jernmangel og styr som yngre, og burde jo da ha hatt mye mer migrene som yngre. Så det er ikke en "allergi" som alltid har vært der, men som kom da migrenen slo ut. En annen ting jeg vil tipse om: Aspartam kan ofte utløse migrene hos personer som ikke har det, sammen med andre symptomer. Aspartam er det som blir brukt i lettbrus, lettjogurter, lettdrops osv.. Som sagt, se litt på kostholdet hennes. Om hun drikker mye lettbrus osv, kutt det ut en periode (Helst en måned, men forstår jo det er lenge, mens syns hun bør prøve det uansett.. om det hjelper å bytte ppillemerke i mellomtida så trenger ikke det å bety at hun ikke vil reagerer på aspartam etterpå, bare for å utelukke at det er dette ihvertfall, dumt å tro at det ikke var det, og fortsette å bytte ppiller i det uendelige..) Bare mine tips til hva jeg ville sjekket (og har sjekket) selv. Tusen takk for svar. Hun har vært plaget med mye hodepine siden i høst, men konstant nå den siste måneden. Hodepineplagene startet for litt over halvt år siden. Var i grunn derfor jeg tenkte på det. Men var nå bare en tanke som slo meg. Men det ang. lettprodukter. Det skal vi jammen teste ut. Hun får holde seg unna lettprodukter med aspartam en periode. Greit å prøve å se om det hjelper i allefall. For det går nok både en del tyggis og lettbrus i løpet av en uke kan jeg tenke meg. Tusen takk for tips. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Hva med time hos optiker for å sjekke synet? Vi snakket i kveld om at det kanskje var på tide å sjekke synet igjen, er vel 3 år siden sist. Hun er litt langsynt, 0,75. MEN hun bruker også altfor sjelden brillene da. Ser så dum ut sier hun. Takk for svar. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 I 15-årsalderen begynte jeg og slite med hodepine. Det kom av stivhet i nakken, ved hjelp av fysioterapi kom det seg betraktelig. Så jeg ville ha gjort følgendes ting, fått sjekket opp nakke og evnt rygg. Rette sittestillinger, og at hun har god pute og madrass. Hun kan bytte p-pillemerke for og se om det hjelper. Sjekket synet. Sitter hun mye ved pc, og hun leser vel en del med tanke på skolearbeid, så kan synet gi utslag i hodepine. Jeg sliter med spenningshodepine fremdeles, jeg spenner meg lett i mange situasjoner. I tillegg skjærer jeg tenner om natta, det gir meg hodepine. Jeg har rett og slett måtte lære meg og slappe av, det har jeg lært av fysioterapeuten. Spise skikkelig også, jeg er dessverre ikke flink til det, og da kommer hodepinen. Dette er noen ting dere kan tenke over i tillegg til migrene, ta opp med legen. En synstest er jo igrunnen fort gjort. God bedring da, håper dere finner ut hva som er årsaken. 0 Siter
Gjest lillee_my88 Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Tusen takk for svar. Hun har vært plaget med mye hodepine siden i høst, men konstant nå den siste måneden. Hodepineplagene startet for litt over halvt år siden. Var i grunn derfor jeg tenkte på det. Men var nå bare en tanke som slo meg. Men det ang. lettprodukter. Det skal vi jammen teste ut. Hun får holde seg unna lettprodukter med aspartam en periode. Greit å prøve å se om det hjelper i allefall. For det går nok både en del tyggis og lettbrus i løpet av en uke kan jeg tenke meg. Tusen takk for tips. vær nøye å sjekk alt, selv får jeg store smerter i magen og ofte hodepine også (konsentrer meg mest om magen når det skjer så får ikke med meg så mye mer) når jeg får i meg aspartam. det stoffet burde ikke vært solgt, dessverre stopper ikke amerikanske myndigheter det på tross av utallige klager, pga penger.. ingen tvil at det er pga penger.. Lettbrus og tyggis er jo det første mange tenker på som er sukkerfritt, men mange andre ting har også aspartam i seg, og hodepine gir seg ikke før hun kutter ut ALT (om det er dette som er årsaken), er 2 typer jogurter som blir solgt som har det i seg, disse vitaminbjørnene som de reklamerer for, drops, lettsyltetøy osv.. en maarudchips.. jeg sjekker alt jeg spiser, pga jeg har spist ting jeg ikke sjekket, ups, vondt i magen osv. så se over ALT hun vanligvis spiser. Farris/imsdal med smak av alle ting er det aspartam i.. kommet en ny nesquickpulverpose.. som sagt, er MYE. 0 Siter
Gjest lillee_my88 Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Kan hun være uten p-piller en periode og se? Husk at for mange tabletter også kan gi hodepine! (Paracet, migrenemedisin.) paracet og migrenetabletter kan gi migrene om det blir tatt for ofte, så tror ikke det er årsaken her, med mindre hun tok mye paracet for andre smerter før migrenen brøt ut. Er helst etter ei tid, man blir desperat og ingenting virker at man begynner å ta oftere å oftere og gjerne flere piller.. da blir kroppen avhenging, og får den ikke medisin kommer migrenen.. bare for å utdype den litt. klart det kan være en bivirknigen også, men virker som hun får det for ofte, og må hun ha andre fysiske plager i tillegg som gjør at hun må ta mye medisiner, og da ville dere jo sjekket det først regner jeg med.. 0 Siter
Gjest prøv det Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Vi snakket i kveld om at det kanskje var på tide å sjekke synet igjen, er vel 3 år siden sist. Hun er litt langsynt, 0,75. MEN hun bruker også altfor sjelden brillene da. Ser så dum ut sier hun. Takk for svar. Om hun anstrenger seg fordi synet er blitt litt dårligere kan kanskje det gi hodepine? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Om hun anstrenger seg fordi synet er blitt litt dårligere kan kanskje det gi hodepine? Ja, kan visst gi både hodepine og stive skuldre og nakke. Iallefall i følge optiker. Ringte og snakket med en dame der nå. Så hun skal til synstest i slutten av uka. Så får vi se om synet har forandret seg, og om behovet for briller er der. Takk for svar. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1176673041' post='3592216] I 15-årsalderen begynte jeg og slite med hodepine. Det kom av stivhet i nakken, ved hjelp av fysioterapi kom det seg betraktelig. Så jeg ville ha gjort følgendes ting, fått sjekket opp nakke og evnt rygg. Rette sittestillinger, og at hun har god pute og madrass. Hun kan bytte p-pillemerke for og se om det hjelper. Sjekket synet. Sitter hun mye ved pc, og hun leser vel en del med tanke på skolearbeid, så kan synet gi utslag i hodepine. Jeg sliter med spenningshodepine fremdeles, jeg spenner meg lett i mange situasjoner. I tillegg skjærer jeg tenner om natta, det gir meg hodepine. Jeg har rett og slett måtte lære meg og slappe av, det har jeg lært av fysioterapeuten. Spise skikkelig også, jeg er dessverre ikke flink til det, og da kommer hodepinen. Dette er noen ting dere kan tenke over i tillegg til migrene, ta opp med legen. En synstest er jo igrunnen fort gjort. God bedring da, håper dere finner ut hva som er årsaken. Tusen takk for svar. Legen nevnte det med nakke, men ville vente med å henvise til fysioterapeut. Ikke vet jeg hvorfor men. Hun skal tilbake til legen igjen neste uke. Skal ta synstest til torsdag, ringte å bestillte nå. Om det ikke er det så er det da iallefall sjekket. Håper hun snart skjønner at det er viktig å spise og drikke regelmessig, uten at jeg skal måtte mase om det. Men hun spiser frokost før hun drar på skolen, får ikke slippe det. Så derfor lager jeg faktisk frokosten for henne jeg, bortskjemt. I tillegg sender jeg med henne matpakke de fleste dagene. De andre dagene kjøper hun mat i kantina. Sikkert ikke alltid like sunt det hun kjøper men. Men hun spiser nå iallefall alltid et eller annet til lunsj på skolen. Og middag spiser hun stort sett alltid hjemme, og den er for det meste sunn, og med grønnsaker hver dag. Men som i går, som hun skulle ordne seg alene, så gikk det 8 timer mellom de to måltidene hun spiste i løpet av dagen. Men synes det er ille, for hun har hodepine ofte når hun våkner om morgenen. Nei, håper vi finner ut av hva det er fort. For jeg bekymrer meg så mye for dette, og ikke noe gøy å se at hun har så mye vondt. Takk for svar. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Tusen takk for svar. Legen nevnte det med nakke, men ville vente med å henvise til fysioterapeut. Ikke vet jeg hvorfor men. Hun skal tilbake til legen igjen neste uke. Skal ta synstest til torsdag, ringte å bestillte nå. Om det ikke er det så er det da iallefall sjekket. Håper hun snart skjønner at det er viktig å spise og drikke regelmessig, uten at jeg skal måtte mase om det. Men hun spiser frokost før hun drar på skolen, får ikke slippe det. Så derfor lager jeg faktisk frokosten for henne jeg, bortskjemt. I tillegg sender jeg med henne matpakke de fleste dagene. De andre dagene kjøper hun mat i kantina. Sikkert ikke alltid like sunt det hun kjøper men. Men hun spiser nå iallefall alltid et eller annet til lunsj på skolen. Og middag spiser hun stort sett alltid hjemme, og den er for det meste sunn, og med grønnsaker hver dag. Men som i går, som hun skulle ordne seg alene, så gikk det 8 timer mellom de to måltidene hun spiste i løpet av dagen. Men synes det er ille, for hun har hodepine ofte når hun våkner om morgenen. Nei, håper vi finner ut av hva det er fort. For jeg bekymrer meg så mye for dette, og ikke noe gøy å se at hun har så mye vondt. Takk for svar. Når du skriver at hun våkner med hodepine, tenker jeg dårlig søvn med en gang. Har hun god madrass? En god pute er også veldig viktig. Det med maten kjenner jeg meg igjen i ;o) He he, mamma slet med å få i meg skikkelige måltid med jevne mellomrom. Lykke til hos legen da. 0 Siter
lonelyP Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Tusen takk for svar. Legen nevnte det med nakke, men ville vente med å henvise til fysioterapeut. Ikke vet jeg hvorfor men. Hun skal tilbake til legen igjen neste uke. Skal ta synstest til torsdag, ringte å bestillte nå. Om det ikke er det så er det da iallefall sjekket. Håper hun snart skjønner at det er viktig å spise og drikke regelmessig, uten at jeg skal måtte mase om det. Men hun spiser frokost før hun drar på skolen, får ikke slippe det. Så derfor lager jeg faktisk frokosten for henne jeg, bortskjemt. I tillegg sender jeg med henne matpakke de fleste dagene. De andre dagene kjøper hun mat i kantina. Sikkert ikke alltid like sunt det hun kjøper men. Men hun spiser nå iallefall alltid et eller annet til lunsj på skolen. Og middag spiser hun stort sett alltid hjemme, og den er for det meste sunn, og med grønnsaker hver dag. Men som i går, som hun skulle ordne seg alene, så gikk det 8 timer mellom de to måltidene hun spiste i løpet av dagen. Men synes det er ille, for hun har hodepine ofte når hun våkner om morgenen. Nei, håper vi finner ut av hva det er fort. For jeg bekymrer meg så mye for dette, og ikke noe gøy å se at hun har så mye vondt. Takk for svar. Kanskje du kunne spandere på henne et par timer med nakke og rygg massasje. Hun vil fort merke om dette hjelper eller ikke. Hadde problem med ryggen en stund, var til massasje 2 - 3 ganger og problemene forsvant. Det blir alt for dyrt i lengden så jeg mener ikke dere skal drive med dette så lenge, men tenkte at dere da vil kanskje vil se om det har noe for seg å gå til fysioterapi og få løst litt opp i nakken og få noen øvelser hun kan gjøre. Dere kan jo prøve med enkle strekk øvelser hjemme hver kveld kanskje, det skader jo uansettt ikke. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Legen lurte også på om det kunne være litt stivhet i nakken, og hun er nok det. Du vet 17-år, pc roper høyt etter en da, så det blir dessverre litt for mye tid der. Men legen ville vente med fysioterapi, ikke vet jeg hvorfor men. Fikk i første omgang beskjed om å prøve å unngå trekk, ha på klær om natta, og sove med LUKKET vindu. Også fikk hun lett migrenemedisin. Hadde en bra dag i går, tok en tablett. I dag har hun måttet ta 2 tabletter + 2 paracet, og har fortsatt vondt i hodet. Hun har briller da, men bruker dem knapt. Og de dagene hun har vært flink å bruke de, så synes hun ikke de har hjulpet. Men det er nok 3 år siden forrige synstest, så kanskje vi skulle ta en på nytt igjen? Hun er litt langsynt, men bare 0,75. Men som sagt, det jeg har tenkt på nå i det siste er: kan bivirkninger av p-piller komme etterhvert? For hodepine og migrene står som vanlige bivirkninger på pakningsvedlegget. Jeg har også relativt lett for å få vondt i hodet, men ikke så plagsomt som det hun har. Hun har nærmest hatt konstant vondt i hodet de siste 4-6 ukene. Hun skal nå til legen igjen om 10 dager. Så jeg noterer ned ting jeg skal spørre legen om da. Hun vil nemlig ha med mamma til legen selv om hun er snart 17, så da blir jeg jo med. Håper dere finner ut av hvorfor deres barn har hodepine. Og at det går over fort, for hodepine er ikke noe særlig. Blir redusert av det. Også får vi prøve å ikke bekymre oss for mye. Det hadde kanskje vært en ide å kutte ut P-pillene for en periode? Evt. bytte til et annet merke? Håper både dere og vi finner ut av dette her tilslutt! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Det hadde kanskje vært en ide å kutte ut P-pillene for en periode? Evt. bytte til et annet merke? Håper både dere og vi finner ut av dette her tilslutt! Hun skal tilbake til legen igjen i neste uke. Da har jeg tenkt å spørre ang. det med p-piller. Spesielt i og med at hodepine/migrene står som en bivirkning til p-pillene. Selv om hun er 17 så må hun gjerne ha med meg til legen når det er slike ting skjønner du. I tillegg skal hun ta synstest i slutten av uka også, så får vi se hva den sier for noe. Tusen takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.