Gå til innhold

Deprimert datter?

Anbefalte innlegg

Mista nikket

hmmm...Dette har jeg jo sagt til min datter før og tilbudt henne. Jeg vet at hun selvsagt kan ha sinte følelser ovenfor meg, derfor viktig å få en annen samtalepartner. Jeg tror hun er klar for det nå. Hun er på leting og det er positivt.

Jeg synes bare at det er vanskelig som mor å vite hvordan jeg skal agere for å hjelpe henne best. Jeg vil ikke gå inn i en dynamikk med henne hvor hun får lov til å styre alt rundt seg med denne diagnosen, samtidig som det er viktig at hun blir sett. På lørdag ville hun sove hele dagen. Det fikk hun ikke lov til av meg. Hun måtte opp og ut. Jeg vil ikke at fokuset på hennes problemer skal bli altoverskyggene. Men jeg blir også usikker.

Syns du gjør riktig med rutiner. Du er fortsatt mamma, den voksne som har det siste ordet. Forstår godt at du blir usikker, ikke altid lett å være mamma. Egentlig er det jævlig vanskelig å gjøre det som er riktig. Det som er riktig for mitt barn er kanskje helt på jordet for ditt barn. Men jeg har kjempetro på en utenforstående samtalepartner.

Fortsetter under...

Mista nikket

Jepp. Det kan godt være aktuelt på ett tidspunkt.

Jeg skulle vel ønsket at legen ikke sa til henne at hun kanskje var deprimert, men heller henviste henne til utredning.

Nå skal hun bli henvist slik jeg forsto datteren min.

Ok, da skjer det i hvertfall noe. Håper ikke det er laange ventelister for å ta en depresjonstest.

Syns du gjør riktig med rutiner. Du er fortsatt mamma, den voksne som har det siste ordet. Forstår godt at du blir usikker, ikke altid lett å være mamma. Egentlig er det jævlig vanskelig å gjøre det som er riktig. Det som er riktig for mitt barn er kanskje helt på jordet for ditt barn. Men jeg har kjempetro på en utenforstående samtalepartner.

Jeg tror du har veldig rett i det. Jeg skal snakke med legen hennes.

Jepp. Det kan godt være aktuelt på ett tidspunkt.

Jeg skulle vel ønsket at legen ikke sa til henne at hun kanskje var deprimert, men heller henviste henne til utredning.

Nå skal hun bli henvist slik jeg forsto datteren min.

Det kan nok være det beste at hun blir henvist til utredning. Jeg skjønner forresten godt du må sette litt grenser for henne. Mente ikke istad at du skimser av det dattera di kommer med, ville bare komme med en annen vinkling på det hun kan slite med.

Det kan nok være det beste at hun blir henvist til utredning. Jeg skjønner forresten godt du må sette litt grenser for henne. Mente ikke istad at du skimser av det dattera di kommer med, ville bare komme med en annen vinkling på det hun kan slite med.

Jeg tenkte det heller ikke slik. Jeg føler at hun bærer på en masse og at det vil være fint for henne å få noen å prate med.

Om hun er deprimert eller ikke er jo forsåvidt litt underordnet.

Jeg er ganske sikker på at hun trenger å bli sett og at jeg ikke alltid strekker til. Jeg tror også at det kan være andre ting og derfor fint med en utredning.

Tusen takk for respons!

Annonse

Gjest lumelia

Det tror jeg du har rett i. Problemet mitt som mor er hvordan jeg skal forholde meg for å hjelpe henne på best mulig måte.

det kan nok være vanskelig ja.spør legen din.kanskje han kan henvise deg til en psykolog eller noen som kan gi deg gode råd? lykke til iallefall.det ordner seg nok skal du se!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...