Lurer på det meste og de fleste... Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei! For noen år siden hadde jeg en periode (kanskje 2 år) hvor jeg spiste veldig lite mat. Før det hadde jeg spist ganske normalt, egentlig litt for mye. Etter denne perioden begynte jeg gradvis å spise mer og mer. Nå er jeg overvektig. Jeg lurer på om endel av grunnen til det er ødelagt forbrenning. Jeg vet at man kan få forbrenningen ødelagt om man ikke spiser nok. Men dette er jo mange år siden - er dette noe som går over? Som blir kurert over tid ved å spise normalt? Ikke at det spiller noen stor rolle, praktisk sett for meg. Det er jo lite å gjøre noe med uansett (?). Men det er interessant å vite om overvekten min delvis kan tilskrives min "sulte"-periode for noen år siden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heiane Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Man kan ikke ødelegge forbrenningen sin. Om man inntar flere kalorier enn man forbrenner, legger man på seg, enkelt og greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurer på det meste og de fleste... Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Man kan ikke ødelegge forbrenningen sin. Om man inntar flere kalorier enn man forbrenner, legger man på seg, enkelt og greit. Såklart man kan ødelegge forbrenningen... om man ikke spiser nok, går forbrenningen ned. Dermed er det lettere å legge på seg igjen når man begynner å spise normalt. Det jeg lurer på, er om dette retter seg med tiden, eller om det er varig nedsatt forbrenning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heiane Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Såklart man kan ødelegge forbrenningen... om man ikke spiser nok, går forbrenningen ned. Dermed er det lettere å legge på seg igjen når man begynner å spise normalt. Det jeg lurer på, er om dette retter seg med tiden, eller om det er varig nedsatt forbrenning. http://www.trim.no/spmsvar/view.php?id=263 http://www.helse.fjalar.no/info/slanking/sporsmaal/2.asp?pid=1020&catid=3 Om du ser på den siste linken, står det at det muligens tar like lang tid å få forbrenningen opp igjen. Du ØDELEGGER den altså ikke. Og ettersom det er flere år siden du begynte å spise normalt igjen, vil det si at forbrenningen din har rukket å bli normal nå. Spis sunt, tren og forbrenn flere kalorier enn du putter i deg, så skal du se vekta går nedover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Gubben hadde veldig dårlig forbrenning. Så begynte han å spise mer regelmessig, og etter noen uker begynte han å gå ned i vekt. Og det til tross for at han da faktisk spiste mer enn før. I tillegg følte han seg også mer opplagt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.