Gå til innhold

angst for sykehusbehandling

Anbefalte innlegg

Gjest terrified

Hei! Jeg er ei jente på 19 år som har vært litt plaget med abcess, og skal inn til operasjon snart. Jeg må legges i narkose, og jeg er veldig, veldig nervøs. Ikke for smertene, men for det å ligge på sykehus, selv om jeg antagelig kan dra hjem samme dag. Egentlig skulle jeg vært operert allerede, men da jeg kom dit, og ble plassert på et rom og fikk beskjed om å skifte til sykehustøy fikk jeg panikk. Hjertet banket som besatt, jeg var helt på gråten. Det gikk nesten rundt for meg, og min eneste tanke var å komme meg ut så fort som mulig, så jeg fant på en rekke unnskyldninger for å få reise hjem. Min egen reaksjon kom som et sjokk, har jo vært inne til behandling for abcess på samme sykehus tidligere, men da har det dreid seg om en times behandling, uten annet enn lokalbedøvelse. Kanskje det har med at jeg mister kontrollen over meg selv? Jeg har alltid hatt problemer med fysisk, og psykisk, kontakt og nærhet, og har slitt med spiseforstyrrelser, og det å ha kontroll over meg selv har alltid vært veldig viktig. Dette kjennes helt uoverkommelig, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for noe. Jeg vil jo ikke slite med abcess resten av livet heller. Noen råd til hva jeg kan gjøre for noe? Hilsen fortvilet jente på 19

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273343-angst-for-sykehusbehandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Kanskje du kan prøve å tenke at den verste tiden er ventetiden. Når du først er kommet til sykehuset og fått på sykehustøy da er faktisk det værste over. Når du kommer ned på operasjonessalen får du straks noe beroligende, og du kommer ikke til å være noe som helst redd lenger. Like etter sover du. Når du våkner vil du kanskje føle deg svimmel og kvalm, men da er iallefall det hele over.

Det at du har vært der før trenger ikke være så ille. Nå vet du hvordan det kommer til å foregå. Det er absolutt ikke sikkert at du vil føle panikken denne gangen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...