Gjest for det gjør ikke jeg! Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 kan de være i bur ute/i garasje e.l. eller må de være inne? Hva spiser de? Må buret renses ofte? 0 Siter
Gjest lillee_my88 Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 ærlig talt.. om du planlegger å skaffe deg et dyr så lån eller kjøp en bok. Biblioteket har garantert massevis med bøker til deg. Du kan risikere å drepe dyret når du ikke har peilig i det hele tatt! Tja det kan være ute, MEN sola kan koke det rett og slett. Ha det i halvskygge, slik at om det føler det blir for varmt i en del av buret kan det gå i skyggen, og pass på at skyggen ikke flytter seg. Ikke la det være alene for lenge, vitsen med å ha dyr er vel å ha dem som selskap? Ang mat har jeg ingen peiling selv, men regner med at posene med "marsvinfor" de selger i en dyrebutikk skal holde lenge! De eter også friske grønnsaker, hvilke husker jeg ikke, LES I EN BOK! Kusina mi hadde et, men det kom ikke på tale at hun fikk lov å skaffe seg noe dyr før hun leste litt om det først. Det er det mest fornuftige å gjøre. I bøkene står det også hvordan du behandler dyret, ikke skrem det osv, og hva som kan skremme dem. ærlig talt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Jeg tror ikke marsvin kan være ute på samme måte som kaniner og egentlig skjønner jeg ikke vitsen med å ha dem om de skal bo i garasjen heller... 0 Siter
Gjest kimzy Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 ærlig talt.. om du planlegger å skaffe deg et dyr så lån eller kjøp en bok. Biblioteket har garantert massevis med bøker til deg. Du kan risikere å drepe dyret når du ikke har peilig i det hele tatt! Tja det kan være ute, MEN sola kan koke det rett og slett. Ha det i halvskygge, slik at om det føler det blir for varmt i en del av buret kan det gå i skyggen, og pass på at skyggen ikke flytter seg. Ikke la det være alene for lenge, vitsen med å ha dyr er vel å ha dem som selskap? Ang mat har jeg ingen peiling selv, men regner med at posene med "marsvinfor" de selger i en dyrebutikk skal holde lenge! De eter også friske grønnsaker, hvilke husker jeg ikke, LES I EN BOK! Kusina mi hadde et, men det kom ikke på tale at hun fikk lov å skaffe seg noe dyr før hun leste litt om det først. Det er det mest fornuftige å gjøre. I bøkene står det også hvordan du behandler dyret, ikke skrem det osv, og hva som kan skremme dem. ærlig talt. Dette kunne du skrevet på en langt mer hyggelig måte. Ærlig talt 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 http://www.google.no/search?sourceid=navclient&hl=no&ie=UTF-8&rlz=1T4GFRB_no___NO212&q=marsvin+stell 0 Siter
Gjest Cezalion Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Hvorfor i alle dager skal du skaffe deg et dyr om du akter å ha det i garasjen?? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 En ting til - det høres som du bekymrer deg for at buret må renses fryktelig ofte, og det kanskje litt feil utgangspunkt? 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Du bør ikke ha marsvinet i garasjen. Gjør som meg, jeg pleier å hule ut en stor loff som jeg putter svinet inn i. Så dekker jeg til inngangen med tomater, agurk, salat og diverse. Smaker virkelig godt 0 Siter
Gjest lillee_my88 Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Dette kunne du skrevet på en langt mer hyggelig måte. Ærlig talt sorry men dyremishandling er noe av det som irriterer meg mest.. og vil man skaffe seg et dyr så bør man virkelig lære seg de viktigste tingene først.. om et foreldrenepar ikke hadde peiling på om ungen deres skulle sove inne eller i garasjen ville den ungen havnet på barnehjem... det blir jo nesten det samme her,,. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Du bør ikke ha marsvinet i garasjen. Gjør som meg, jeg pleier å hule ut en stor loff som jeg putter svinet inn i. Så dekker jeg til inngangen med tomater, agurk, salat og diverse. Smaker virkelig godt Du da...:-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Du bør ikke ha marsvinet i garasjen. Gjør som meg, jeg pleier å hule ut en stor loff som jeg putter svinet inn i. Så dekker jeg til inngangen med tomater, agurk, salat og diverse. Smaker virkelig godt Nå hørtes du nøyaktig ut som SDD... Hmm.. *klø seg mistenksomt på haka* :-) 0 Siter
Piraye Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 ærlig talt.. om du planlegger å skaffe deg et dyr så lån eller kjøp en bok. Biblioteket har garantert massevis med bøker til deg. Du kan risikere å drepe dyret når du ikke har peilig i det hele tatt! Tja det kan være ute, MEN sola kan koke det rett og slett. Ha det i halvskygge, slik at om det føler det blir for varmt i en del av buret kan det gå i skyggen, og pass på at skyggen ikke flytter seg. Ikke la det være alene for lenge, vitsen med å ha dyr er vel å ha dem som selskap? Ang mat har jeg ingen peiling selv, men regner med at posene med "marsvinfor" de selger i en dyrebutikk skal holde lenge! De eter også friske grønnsaker, hvilke husker jeg ikke, LES I EN BOK! Kusina mi hadde et, men det kom ikke på tale at hun fikk lov å skaffe seg noe dyr før hun leste litt om det først. Det er det mest fornuftige å gjøre. I bøkene står det også hvordan du behandler dyret, ikke skrem det osv, og hva som kan skremme dem. ærlig talt. Bok når man strengt tatt bare trenger noen grunnregler å følge? Ærlig talt................ 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Marsvin er svært sosiale skapninger og vil neppe trives i en garasje om de ikke er flere sammen. Flere marsvin sammen gjør at buret må rengjøres et par ganger i uka for at det ikke skal lukte. De spiser utrolig mye, og må ha drikke og kos hver dag for å trives. Marsvin kan være ute i f.eks stort utebur om sommeren, men klimaet her gjør nok at de bør få være inne om vinteren. Og da mener jeg _ikke_ i en garasje! Tror en gris eller ei ku, eventuelt en gris passer bedre i en garasje enn marsvin. :-D 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Bok når man strengt tatt bare trenger noen grunnregler å følge? Ærlig talt................ Tja, spørs jo om man vil dyret skal trives eller ikke. Å lese ei bok om dyret man vil skaffe seg er slett ikke dumt. Selv om jeg er oppvokst med marsvin fikk jeg en del aha-opplevelser da sønnen min fikk to stykker og vi kjøpte bok om marsvin. Det man bør huske på også er at et marsvin under gunstige forhold faktisk kan bli opptil 12 år gammelt selv om det nok ikke gjelder de fleste individene av arten. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 sorry men dyremishandling er noe av det som irriterer meg mest.. og vil man skaffe seg et dyr så bør man virkelig lære seg de viktigste tingene først.. om et foreldrenepar ikke hadde peiling på om ungen deres skulle sove inne eller i garasjen ville den ungen havnet på barnehjem... det blir jo nesten det samme her,,. Nei, det blir IKKE det samme som her!!!!! 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Marsvin er svært sosiale skapninger og vil neppe trives i en garasje om de ikke er flere sammen. Flere marsvin sammen gjør at buret må rengjøres et par ganger i uka for at det ikke skal lukte. De spiser utrolig mye, og må ha drikke og kos hver dag for å trives. Marsvin kan være ute i f.eks stort utebur om sommeren, men klimaet her gjør nok at de bør få være inne om vinteren. Og da mener jeg _ikke_ i en garasje! Tror en gris eller ei ku, eventuelt en gris passer bedre i en garasje enn marsvin. :-D Er du gal!! Grisen passer best i stekepanna mi! sammen med noe fryste wok-grønnsaker. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Er du gal!! Grisen passer best i stekepanna mi! sammen med noe fryste wok-grønnsaker. Gi deg da! Noen må ale opp den grisen først da vett'u! :-) 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Gi deg da! Noen må ale opp den grisen først da vett'u! :-) Jah... stemmer det. Den får bo i garagen til den blir større da. Kanskje det hjelper å gi grisen bacon eller no. 0 Siter
Gjest lillee_my88 Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Nei, det blir IKKE det samme som her!!!!! NÅR MAN IKKE VET HVA DYRET SPISER ENGANG SÅ BURDE MANVIRKELIG IKKE SKAFFE SEG ET FØR MAN VET DET! Sorry men dette innlegget ble jeg jævli sinna av, man skaffer seg ikke et dyr man har null peiling på, og i alle dyrebutikker gir de mer enn gjerne ut slik info om man spør, og de har også flotte bøker om marsvin. Er det noen her inne som ville skaffet seg en slange uten å sette seg inn i det først f eks? Dyremishandling er bare idiotisk, og å ikke ha peiling på hvordan man steller et dyr er i mine øyne dyremishandling. Unnskyld for at jeg ble født med medfølelse for alle skapninger da.. 0 Siter
Gjest for det gjør ikke jeg! Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Hvorfor i alle dager skal du skaffe deg et dyr om du akter å ha det i garasjen?? Ikke mitt påfunn for å si det mildt. Plutselig var bare dyret her...! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.