Gå til innhold

Pre-psykotisk?

Anbefalte innlegg

Når jeg ser innlegget nedenfor tenker jeg på en periode jeg selv var dårlig. Jeg trodde deg var ting i lamper og sprekker i taket og følte meg forfulgt. Dette var mest under angst-anfall. Jeg føler meg fortsatt forfulgt under angst-anfall. Men hva var det egentlig som skjedde? Noen sa jeg var pre-psykotisk, andre at det var psykotiske angstanfall. Hva er forskjellen? Og var jeg virkelig i grenseland for å bli psykotisk? Eller finnes det angstanfall der man rett og slett faller inn i psykotiske tilstander? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273398-pre-psykotisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du var så redd at du ble paranoid?

Da jeg var innlagt for litt over ett år siden, var jeg "aldri alene". jeg hadde sterkt på følelsen av, og trodde at jeg hadde, andre mennesker rundt meg, selv når jeg bare var meg. Jeg hørte stemmer som bare eksisterte i hodet mitt. Dette kalte de for nærpsykotisk.

At jeg trodde det var mikrofon i lufteannlegget og skjulte kameraer på avdelingen, sa de var et utslag av å være paranoid.

Dette opplevde jeg i en overgangsfase fra å være deprimert og full av angst til noe de mente var hypoman. Vet ikke selv hva det var, annet enn at det var forferdelig ubehagelig.

Det gikk over. Jeg fikk nye medisiner (seroquel, lamictal) og ble bra. Har holdt meg ganske stabil det siste året og er i full jobb igjen nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273398-pre-psykotisk/#findComment-2211655
Del på andre sider

Kanskje du var så redd at du ble paranoid?

Da jeg var innlagt for litt over ett år siden, var jeg "aldri alene". jeg hadde sterkt på følelsen av, og trodde at jeg hadde, andre mennesker rundt meg, selv når jeg bare var meg. Jeg hørte stemmer som bare eksisterte i hodet mitt. Dette kalte de for nærpsykotisk.

At jeg trodde det var mikrofon i lufteannlegget og skjulte kameraer på avdelingen, sa de var et utslag av å være paranoid.

Dette opplevde jeg i en overgangsfase fra å være deprimert og full av angst til noe de mente var hypoman. Vet ikke selv hva det var, annet enn at det var forferdelig ubehagelig.

Det gikk over. Jeg fikk nye medisiner (seroquel, lamictal) og ble bra. Har holdt meg ganske stabil det siste året og er i full jobb igjen nå.

Da har de sikkert masse forskjellige navn og sånt på de forskjellige måtene å være paranoid på, da... Jeg ble satt på abilify. Den har hjulpet meg. Så prøvde de å ta den av, og da kjente jeg maten este på kroppen min når jeg spiste. Den satte seg utenpå meg. Merkelig. Så de satte meg på abilify igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273398-pre-psykotisk/#findComment-2211822
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...