Gjest BBNN Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg fikk en kraftig strekk i ytre leddbånd på høyre kne for 4 dager siden. Tok det med ro i et par dager til jeg kjente smertene begynte å avta. Snakket med en venninne som har hatt mye problemer med knær og kan mye om det. Den første dagen la jeg merke til at smertene strålte nedover lang yttersiden av leggen. Ettersom smertene ved leddbåndet gikk over, begynte jeg å merke er trykk under kneskålen. Det trykket har blitt større i løpet av et par døgn nå, og jeg går konstant med en følelse av at jeg "har noe" under kneskålen som ikke skal være der. Er dette noe som har tilknytning til leddbåndskader generelt? Jeg sliter også med følelsen av at kneet ikke er stabilt. Jeg kan ikke sitte på et underlag som er såpass høyt at jeg ikke rekker ned med bena. Da får jeg følelsen av at kneet skal gå ut av ledd. Bare det å kjippe av skoen på høyre ben blir en utfordring da det også kjennes ut som leddet går ut. Jeg har tidligere hatt en del vondt i knærne generelt, og smerten ligger bak kneskåla. En jeg kjenner har nettopp fått diagnosen kino-knær, er dette noe som jeg også muligens har? Smertene jeg har nå kommer som stikk i perioder mer eller mindre uanhengig av aktivitet eller ikke. Smerten jeg har hatt tidligere, har ligget under og bak kneskåla, men jeg har ikke tidligere hatt denne følelsen av at "noe" befinner seg bak kneskåla eller at kneet skal gå ut av ledd. Jeg burde vel strengt tatt tatt en tur til legen, men jeg er så lei av å få beskjeden: Det går over på noen dager... Det burde vel nevnes at jeg ikke trener spesielt mye. Skaden skjedde under en teatersport-time hvor jeg skulle legge bena i kors og i lotus-stilling. Jeg har også mye vondt i nakke, skuldre, rygg, men vet ikke om dette har noen betydning. Takk for alle svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Egentlig er det 2 ting du beskriver. Jeg tror det er en mulighet for at det foreligger en bruskskade på undersiden av kneskjellet ditt. En slik skade gir friksjon og i gitte situasjoner smerter. Så skjedde overtøying av leddet ved at du satt i lotusstilling. Smertene du angir kan klart ha med sidebånd å gjøre, men følelse at instabilitet er litt eiendommelig. Selv om dine forventninger til kommentarene fra legen ikke er store, synes jeg at hvis dette vedvarer de neste dagene, så bør du likevel la deg undersøke, evt. med MR rtg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.