Gå til innhold

Den grusomme saken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke andre innlegg om det.. Er alle som meg, vil helst overse å prøve å ikke la det gå innpå seg?

Denne gutten skjøt og drepte en haug med unge mennesker skal ha vært en enstøing.Han likte tydeligvis ikke rike folk! En helt forferdelig hendelse. Hva er det som får folk til å gjøre slikt??

Her i norge har det enda ikke skjedd, men jeg får frysninger ved tanken. Det er jo mange gale mennesker i denne verden. Og jeg håper ikke mine får oppleve noe sånt!!

Skrevet

Da jeg leste begynnelsen på innlegget ditt, så tenkte jeg på den saken her i Norge, med hun datteren som anmelder faren for overgrep gjennom 17 år.

Altså, ikke for å bagatellisere den saken i USA, men ville bare si at tror kanskje folk ser litt forskjellig på ting. For meg, som har vært utsatt for overgrep, så blir den saken nærmere meg.

Mary Poppins
Skrevet

Nei overser den ikke.. har lest det som er å lese om den saken, men jeg har ingen kommentar til det.. det er bare helt forferdelig tragisk :(

Skrevet

Da jeg leste begynnelsen på innlegget ditt, så tenkte jeg på den saken her i Norge, med hun datteren som anmelder faren for overgrep gjennom 17 år.

Altså, ikke for å bagatellisere den saken i USA, men ville bare si at tror kanskje folk ser litt forskjellig på ting. For meg, som har vært utsatt for overgrep, så blir den saken nærmere meg.

Hei! Den saken du nevner, hvor står det om den? Jeg har bare vært på sol nyheter i dag..... Ja det er klart at den saken ryster deg, ja meg også selv om ikke jeg er utsatt for det samme. Høres helt forferdelig ut!!

Årh!! At ikke folk kan holde seg på matta, samme hva det måtte gjelde. Det virker som at liv og sjel ikke betyr noe lengre, så lenge de selv får tilfredstilt sitt motbydelige ønske!! Grr......

Skrevet

Nei overser den ikke.. har lest det som er å lese om den saken, men jeg har ingen kommentar til det.. det er bare helt forferdelig tragisk :(

Man blir uten ord i sånne tilfeller ja.... Ubegripelig at sånt skjer.

Skrevet

Hei! Den saken du nevner, hvor står det om den? Jeg har bare vært på sol nyheter i dag..... Ja det er klart at den saken ryster deg, ja meg også selv om ikke jeg er utsatt for det samme. Høres helt forferdelig ut!!

Årh!! At ikke folk kan holde seg på matta, samme hva det måtte gjelde. Det virker som at liv og sjel ikke betyr noe lengre, så lenge de selv får tilfredstilt sitt motbydelige ønske!! Grr......

Her står det litt...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=190947

Gjest god bless america
Skrevet

kan ikke si jeg mister nattesøvnen.

de svømmer i våpen og man får kjøpt de overalt.

det er tross alt over 20 slike massedrap hvor det er 4 eller fler offer i ÅRET i USA.

ingen andre kan vise til noe i nærheten av den kvalme voldsinfiserte nasjonen.

gjør de noe med det? nei, det ligger i sjela dems at dem skal beskytte sine rettigheter med våpen, forsvare seg osv men realiteten er at våpnene blir blir agressivt til drap om lemlestelse i 99% av tilfellene.

glad jeg ikke bor ett sånt sted.

Mista nikket
Skrevet

Det er helt forferdelig det som har skjedd i USA. Jeg har med vilje bare skumlest avisene som skriver om det. Jeg har begynt å skjerme meg for all elendigheten som skjer rundt omkring for det blir for vondt å vite om alt det jævlige som skjer her i verden.

Det gjør jeg for i det hele tatt klare å fungere noenlunde normalt og det å være tilstede i mitt eget liv.

Jeg unngår ikke å vite om det som skjer, men jeg orker ikke alle detaljene om drap og overgrep og krig.

Skrevet

kan ikke si jeg mister nattesøvnen.

de svømmer i våpen og man får kjøpt de overalt.

det er tross alt over 20 slike massedrap hvor det er 4 eller fler offer i ÅRET i USA.

ingen andre kan vise til noe i nærheten av den kvalme voldsinfiserte nasjonen.

gjør de noe med det? nei, det ligger i sjela dems at dem skal beskytte sine rettigheter med våpen, forsvare seg osv men realiteten er at våpnene blir blir agressivt til drap om lemlestelse i 99% av tilfellene.

glad jeg ikke bor ett sånt sted.

""de svømmer i våpen og man får kjøpt de overalt""

Det er det som er så vanntittig sprøtt. Er det rart det blir som det blir...... Kan begynne å lure på om det en noe de amerikanerene ønsker at skal skje, kanskje de er overbefolket?? Huff.....

Skrevet

Det er helt forferdelig det som har skjedd i USA. Jeg har med vilje bare skumlest avisene som skriver om det. Jeg har begynt å skjerme meg for all elendigheten som skjer rundt omkring for det blir for vondt å vite om alt det jævlige som skjer her i verden.

Det gjør jeg for i det hele tatt klare å fungere noenlunde normalt og det å være tilstede i mitt eget liv.

Jeg unngår ikke å vite om det som skjer, men jeg orker ikke alle detaljene om drap og overgrep og krig.

""Jeg unngår ikke å vite om det som skjer, men jeg orker ikke alle detaljene om drap og overgrep og krig.""

Er akkurat som deg jeg. Orker egentlig ikke ta det innover meg. Men det er jo kanskje det flere og flere gjør, slik at vi ikke får stoppet tingene. Men det er jo ikke lett for olaNordmann heller da..........

Mista nikket
Skrevet

""Jeg unngår ikke å vite om det som skjer, men jeg orker ikke alle detaljene om drap og overgrep og krig.""

Er akkurat som deg jeg. Orker egentlig ikke ta det innover meg. Men det er jo kanskje det flere og flere gjør, slik at vi ikke får stoppet tingene. Men det er jo ikke lett for olaNordmann heller da..........

Når en tar alt inn på seg, kan en bli så handlingslammet at en ikke ser hva en kan gjøre. Derfor syns jeg at det å skjerme meg noe gjør at jeg kan få gjort noe. Litt vanskelig å få fram det jeg mener med få ord:-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, hva er det å si, egentlig. :o(

Skrevet

Når en tar alt inn på seg, kan en bli så handlingslammet at en ikke ser hva en kan gjøre. Derfor syns jeg at det å skjerme meg noe gjør at jeg kan få gjort noe. Litt vanskelig å få fram det jeg mener med få ord:-)

Jeg forstår hva du mener :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg synes det er helt forferdelig, naturligvis. Men jeg klarer faktisk ikke å ta det helt inn over meg. Jeg er atskillig mer hardhudet når det gjelder våpen-desperadoer i USA enn om de var i nærmere strøk, og mer hardhudet i forhold til det enn jeg er i forhold til mennesker som uskyldig rammes av naturkatastrofer og sult. For ikke å snakke om når barn rammes...

Men - hvis man begynner å tenke på disse 33 som enkeltmennesker, og som mennesker som har pårørende som nå er i dyp fortvilelse, og på hvordan det må ha vært å være der da det skjedde - og på urettferdigheten ved det hele.... Det finnes ikke noe ord for dette...

Skrevet

Jeg synes det er helt forferdelig, naturligvis. Men jeg klarer faktisk ikke å ta det helt inn over meg. Jeg er atskillig mer hardhudet når det gjelder våpen-desperadoer i USA enn om de var i nærmere strøk, og mer hardhudet i forhold til det enn jeg er i forhold til mennesker som uskyldig rammes av naturkatastrofer og sult. For ikke å snakke om når barn rammes...

Men - hvis man begynner å tenke på disse 33 som enkeltmennesker, og som mennesker som har pårørende som nå er i dyp fortvilelse, og på hvordan det må ha vært å være der da det skjedde - og på urettferdigheten ved det hele.... Det finnes ikke noe ord for dette...

Nettopp, det er den biten som gjør det vanskelig¨å sette seg ned å føle på. Alle de pårørende.........

Skrevet

Forferdelig greier.

Jeg er helt sikker på at det nå ikke går så lenge før det dukker opp en lignende sak til der borte. Det kommer helt sikkert noe i kjølevannet av dette. Slike hendelser trigger flere til å gjøre noe lignende.

Skrevet

Selvsagt distanserer man seg personlig, det er umulig å ta innover seg alt det grusomme som faktisk skjer rundt i verden. Det er helt nødvendig for å ikke miste helt fatningen..

Men å se objektivt på det - at saken er grusom i seg selv, selv om du ikke føler det på kroppen, er jo noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...