Gå til innhold

mus i kneet

lailas2

Anbefalte innlegg

hei, jeg har problemer med høyre kne. Har aldri hatt det før og aner ikke hva det kan være. Hver gang jeg tråkker ned foten,så knepper det inne i kneet. Sånn har det vært i 4 dager-Og det er såpass høyt at man hører det hver gang..! Jeg har ikke noe særlig smerter,men det er veldig ubehagelig,og det skal vel ikke være sånn.- Hva kan det være, og hva gjør jeg?

mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal gå til legen din med det. Det kan sikkert være flere ting og en lege skal kunne teste dette evt. henvise deg til MR og røgnten for å finne ut hvilke strukturer det kan sitte i. Eller han kan henvise deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal gå til legen din med det. Det kan sikkert være flere ting og en lege skal kunne teste dette evt. henvise deg til MR og røgnten for å finne ut hvilke strukturer det kan sitte i. Eller han kan henvise deg videre.

Ok-ja spørs om jeg ikke må det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Den vanligste årsaken til knepping og lyder i kneet er at leddhinnen har hovnet opp , f.eks. etter belastninger som har vært i overkant av hva du ellers driver med. Etter noen dager med noe ro, pleier dette å gå over.

Hvis det derimot vedvarer både med kneppelyder og at det gjør vondt, så synes jeg du bør la legen din se på det. Det som da kan ha skjedd, er en skade av en av meniskene eller at en liten bruskbit har løsnet inne i kneet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanligste årsaken til knepping og lyder i kneet er at leddhinnen har hovnet opp , f.eks. etter belastninger som har vært i overkant av hva du ellers driver med. Etter noen dager med noe ro, pleier dette å gå over.

Hvis det derimot vedvarer både med kneppelyder og at det gjør vondt, så synes jeg du bør la legen din se på det. Det som da kan ha skjedd, er en skade av en av meniskene eller at en liten bruskbit har løsnet inne i kneet.

Ok, da takker jeg, ser an noen dager!

mvh

Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...