Gå til innhold

Faste medisiner og bakdeler...

Anbefalte innlegg

Gjest annonym i dag
Skrevet

Har ett problem med sterke smertestillende tabeletter og muskelavslappende. Har opplegg fra smerteklinikk grunnet kronisk sykdom.

Bør jeg fortelle legen att jeg går dager uten,siden de holder ikke til jeg får ny resept.? Er ikke glad for å ,måtte ta medisiner, men jeg må grunnet helsa.

De dagene jeg er uten er jeg sengeliggende, så dette er ett stort problem for meg. Før kunne jeg klare meg med fastsatt dose, men nå har de ikke samme effekt. Kan nevne att jeg går fast på den berykta somadril, i kombinasjon med paralgin forte.

Jeg tenker resepter og teller tabeletter hele tiden, for dette plager meg. Er jo blitt avhengi, så abstinensene kommer jo når jeg er uten. Føler att dette styret med medisiner fører meg inn i en depresjon.

Håper du tar deg tid til å svare :-) Kan fortelle att disse tablettene gir meg ingen rus, tar kun smertene. ( og godt er det!)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal være helt åpen om dette problemet til fastlegen din. Kun ved å få vite sannheten kan legen hjelpe deg.

Skrevet

Åssen skal legene gi deg riktig behandling hvis du ikke er ærelig.

Jeg tror du skammer deg. Riktig?

Gjest Anonym i dag også.
Skrevet

Åssen skal legene gi deg riktig behandling hvis du ikke er ærelig.

Jeg tror du skammer deg. Riktig?

Ja, jeg skammer meg kanskje.. Vet jo att man kun skal ta den dosen man er foreskrevet, så du har ett poeng!

Hadde jeg kunnet hadde jeg kuttet ut alle tabletter, så hadde jeg slipt unna dette problemet:-) Er bare usikker på om legen er enig i å øke dosen, eller om jeg må fortsette som før. For alt jeg vet kan han jo velge å kutte de faste medisinene. siden jeg ikke tar de etter skjema.. Skal prate med legen om dette i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...