jubalong70 Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Vi er på hyttejakt. Vi ønsker ei hytte rimelig nært her vi bor. Men jeg må si jeg er sjokkert over prisene. I fjor var vi på visning på ei hytte uten strøm og innlagt vann. Helt enkel inni og med 2 bittesmå soverom. Det var selvsnekrede senger i rommene. Ikke noe bad, ikke noe kjøkken. Det var eiet tomt helt nede ved sjøen. Prisantydning var 960.000,- og selger fikk 950.000,- Dette er da ikke ved Oslofjorden, men på et lite sted i Nord-Trøndelag. Nå er det ei ny hytte til salgs med prisantydning 1.250.000,- Denne er riktignok av mye bedre standard enn den vi så på i fjor. Men jeg blir helt matt, jeg. Skal man betale like mye for ei hytte som for et hus? Hvis man ser bort fra realitetene - hvor mye er det egentlig rimelig å betale for ei hytte som ligger nært sjøen? 0 Siter
Mirabell Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Jeg vet ikke noe om prisene i Trøndelag, men på Sør- og Østlandet er det MYE dyrere for strandtomt... Men hvis man godtar å gå 100-200m til sjøen, blir det mye billigere. Dere må jo vurdere hva som er viktigst for dere. En fin tomt med liten, dårlig hytte, krever at man har lyst og evne til å jobbe og snekre. Mange syns jo det er litt av kosen med en hytte, andre vil bare kose seg på hytta. Selv har vi en hytte med ganske enkel standard og noen hundre meter til sjøen. Vi elsker hyttelive!. Man er jo som oftest mye mer utendørs på hytta enn hjemme, så det er greit om hytta er liten og enkel. Gleder meg til å starte hyttesesongen!!! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Det er umulig å svare på hvor mye man skal betale for en hytte for det kommer helt ann på hvor hytta skal ligge og hva slags fasiliteter man ønsker at hytta skal ligge i nærheten av. Skal man ha en sommerhytte på f.eks tjøme må du opp i flere millioner dersom hytta skal ligge i nærheten av vannet, og det selv for de minste hyttene. Og når det gjelder om hytta skal koste mer enn hus, så er faktisk ikke det så veldig uvanlig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Vi kjøpte i fjor ei lita hytte ved et lite vann på ei øy, 2,5 timers biltur fra Trondheim. 40m2, to små soverom, 6 sengeplasser. Stue og kjøkkenkrok, bitteliten gang og bittelite "vaskerom". Dobøtte i boden, må utenomhus en sving for å komme inn dit, men bare et par meter langs veggen. Vei så og si het frem, ikke strøm eller vann. 300.000,-. ) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 Vi kjøpte i fjor ei lita hytte ved et lite vann på ei øy, 2,5 timers biltur fra Trondheim. 40m2, to små soverom, 6 sengeplasser. Stue og kjøkkenkrok, bitteliten gang og bittelite "vaskerom". Dobøtte i boden, må utenomhus en sving for å komme inn dit, men bare et par meter langs veggen. Vei så og si het frem, ikke strøm eller vann. 300.000,-. ) Det synes jeg hørtes helt perfekt ut - og prisen var akkurat passe. (Litt misunnelig ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Det synes jeg hørtes helt perfekt ut - og prisen var akkurat passe. (Litt misunnelig ) Det er en herlig sommerhytte og ungene elsker å være der og spør stadig om vi skal dra dit igjen til sommeren. ) Den ligger veldig, veldig usjenert til faktisk, bomvei på noen hundre meter fra hovedveien, kun en hytte i nærheten og det er overhode ikke planer om å selge flere tomter heller. *Fornøyd* 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Tja, ei hytte er vel strengt tatt verdt det noen til enhver tid er interessert i å betale for den. ;o) Men generelt er det jo sånn at: * bilvei, innlagt vann strøm og sjøutsikt trekker opp prisen * hav er dyrere enn ferskvann. Man kan få hytter ved ferskvann for halve prisen av "sjøhytter" * selve tomta er ofte viktigere enn hyttas standard for prisantydningen 0 Siter
morsan Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Søk litt på finn.no og se hva som finnes av hytter på ymse steder med ymse utrustning og til ymse priser! 0 Siter
morsan Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Bare et par kjappe fra finn.no bare for å vise spennvidden: Denne er den dyreste til salgs i Vetsfold - 20 millioner! http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=7694964&sid=10alXUehle045273&pos=1&tot=39 Mens dette var den billigste i Hedmar - kr 250 000: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=9855939&sid=10alXUehle138404&pos=3&tot=247 Og til slutt bare en liten kommentar om det at en hytte på 1,25 mill koster like mye som et hus: Du fåkke mye hus for den summen i Oslo for eksempel;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 Bare et par kjappe fra finn.no bare for å vise spennvidden: Denne er den dyreste til salgs i Vetsfold - 20 millioner! http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=7694964&sid=10alXUehle045273&pos=1&tot=39 Mens dette var den billigste i Hedmar - kr 250 000: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=9855939&sid=10alXUehle138404&pos=3&tot=247 Og til slutt bare en liten kommentar om det at en hytte på 1,25 mill koster like mye som et hus: Du fåkke mye hus for den summen i Oslo for eksempel;-) Takk for linkene Jeg vet jo at man ikke får hus for den prisen i Oslo. Man får nok heller ikke tak i mange hyttene i Oslo til den prisen. Men her jeg bor går husene for 1-2 mill. 0 Siter
morsan Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Takk for linkene Jeg vet jo at man ikke får hus for den prisen i Oslo. Man får nok heller ikke tak i mange hyttene i Oslo til den prisen. Men her jeg bor går husene for 1-2 mill. Det er ikke mange hytter i Oslo i det hele tatt! ;-) det selges av og til noen på øyene...;-) Men hvis man tar med nabofylket, altså Akershus, så kan man f eks få denne hytta til 310 000: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8767902&sid=10alXUehle155594&pos=2&tot=40 0 Siter
Debra-irl Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Hvis ikke det er råviktig å eie hytta, men at dere kalrer å leve med åremål f.eks, så vill jeg sjekket på statskog sine sider. De har en del hytter spredt i Norge som er til leie på helgebasis, men også noen på åremål. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 Hvis ikke det er råviktig å eie hytta, men at dere kalrer å leve med åremål f.eks, så vill jeg sjekket på statskog sine sider. De har en del hytter spredt i Norge som er til leie på helgebasis, men også noen på åremål. Problemet med Statskog sine hytter her vi bor, er at de ligger langt inni skogen. Vi ønsker å være ved sjøen Men tipset var veldig bra da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.