Gå til innhold

Stekeovn og menn- oppgitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med menn?

Jeg har gang på gang demonstrert for sambo hvor bryteren skal peke når han skal steke pizza.

I dag fikk jeg halvrå flat pizza som egentlig skal ha en tykk luftig bunn :(

Gudene vet hva han har hatt ovnen på for når jeg kom hjem fra jobb så var pizzan ute av ovnen og ovnen avslått.

Det nytter ikke da å spørre om hva den har stått på.

Den har ihvertfall ikke stått på pizzafunksjon som er det aller beste. Kanskje på grill eller noe annet rart!? :)

Skal jeg bruke tusj og skrive pizza på det merket ved siden av bryteren?

Skrevet

Da er han faenmeg håpløs altså, hvis han ikke klarer å steke en pizza.

Herregud.

Skrevet

Da er han faenmeg håpløs altså, hvis han ikke klarer å steke en pizza.

Herregud.

Nei da han er så flink så:)

Det er bare det at det er for mange funksjoner på komfyren for ham *lol*

Ellers så er dette en mann som gjør alt av husarbeid og vanligvis så er huset vasket og ryddet til helga når han henter meg på jobb fredags ettermiddag :)

Skrevet

Ikke skjær alle menn over en kam her da - de to mennene jeg har hatt (eks og nåværende) har begge to vært veldig flinke på kjøkkenet.

Det finnes kvinner som er tilnærmet tilbakestående på kjøkkenet også, selv om det kanskje er litt lengre mellom dem...

Skrevet

Nei da han er så flink så:)

Det er bare det at det er for mange funksjoner på komfyren for ham *lol*

Ellers så er dette en mann som gjør alt av husarbeid og vanligvis så er huset vasket og ryddet til helga når han henter meg på jobb fredags ettermiddag :)

Ok...da må du nok sette ett merke til pizzaen på stekeovnen. Eller du kan henge opp en lapp over komfyren der det står grader og hvor lenge. :-) Har man ett problem så får man angripe det på en praktisk måte. Syns det var lurt jeg.-)!! Men jeg tror ikke dette har noe med kjønn å gjøre altså!

Skrevet

Det der tror jeg må ha noe med personlige egenskaper å gjøre, ikke med kjønn. Flertallet av de mennene jeg kjenner er flinke på kjøkkenet og lager mye mer forseggjort mat enn hva jeg klarer. Kanskje han har en form for komfyr-dysleksi? ;o)

Skrevet

Ok...da må du nok sette ett merke til pizzaen på stekeovnen. Eller du kan henge opp en lapp over komfyren der det står grader og hvor lenge. :-) Har man ett problem så får man angripe det på en praktisk måte. Syns det var lurt jeg.-)!! Men jeg tror ikke dette har noe med kjønn å gjøre altså!

Kanskje det er nok med en liten prikk ved siden av bryteren?

Prøver det jeg hehe

Skrevet

Ikke skjær alle menn over en kam her da - de to mennene jeg har hatt (eks og nåværende) har begge to vært veldig flinke på kjøkkenet.

Det finnes kvinner som er tilnærmet tilbakestående på kjøkkenet også, selv om det kanskje er litt lengre mellom dem...

Han er da flink på kjøkkenet min også, det er bare det at han glemmer hvilken retning bryteren på komfyren skal stå når han skal steke pizza :)

Skrevet

Jeg føler meg sikker på at du takket for maten og sa den var god likevel? ;)

Skrevet

Jeg føler meg sikker på at du takket for maten og sa den var god likevel? ;)

Jo da jeg spiste som bare det jeg, var veldig sulten så det gikk ned på høykant :)

Jeg spurte om vifta på ovnen var på når pizzaen stekte bare jeg ;)

Skrevet

Jo da jeg spiste som bare det jeg, var veldig sulten så det gikk ned på høykant :)

Jeg spurte om vifta på ovnen var på når pizzaen stekte bare jeg ;)

Akkurat som jeg ville gjort :) Synes menn er skjønne når de lager mat, i allefall min, for det skjer ikke for ofte......

Mrs. Wallace
Skrevet

Høyh, ikke trekk inn all verdens menn på det laget der, for et sånt nivå er slett ikke vanlig.

Det er mannen her i huset som har lært meg å lage mat. Men selv om jeg har lært det brukbart, er han fremdeles den beste kokken.

Skrevet

He he, det skal godt gjøres å ikke klare å steke en pizza altså, selv uten all verdens funksjoner på ovnen!! :-)

Selv da vi som fattige studenter hadde en gammel avlagt komfyr etter husbondens bestemor klarte vi å fikse en pizza, selv om den kunne være ørlite ujevnt stekt. Kaker derimot tålte ikke slik ujevn steking.

Men jeg synes ikke det er noen grunn til å skjære alle menn over en kam, heller ikke dem som ikke er noen store kokker. Pizzasteking klarer de fleste!! :-D

Skrevet

He he, det skal godt gjøres å ikke klare å steke en pizza altså, selv uten all verdens funksjoner på ovnen!! :-)

Selv da vi som fattige studenter hadde en gammel avlagt komfyr etter husbondens bestemor klarte vi å fikse en pizza, selv om den kunne være ørlite ujevnt stekt. Kaker derimot tålte ikke slik ujevn steking.

Men jeg synes ikke det er noen grunn til å skjære alle menn over en kam, heller ikke dem som ikke er noen store kokker. Pizzasteking klarer de fleste!! :-D

Kanskje det var noe galt med pizzaen?

Sånn papppizza- Restaurant heter den, kanskje den ikke er så lett å steke?

Skrevet

Høyh, ikke trekk inn all verdens menn på det laget der, for et sånt nivå er slett ikke vanlig.

Det er mannen her i huset som har lært meg å lage mat. Men selv om jeg har lært det brukbart, er han fremdeles den beste kokken.

Det var bare stekovnen han ikke mestret da, ellers så er han på et høyt og aktivt nivå når det gjelder rengjøring og andre huslige sysler :)

Skrevet

Kanskje det var noe galt med pizzaen?

Sånn papppizza- Restaurant heter den, kanskje den ikke er så lett å steke?

Som f eks denne, evt med annen topping?:

http://www.groby.hu/product_images/XL/296.gif

Den er ikke så vanseklig altså. Men har bare stekt den med bruk av undervarme og vifte, dvs pizzafunksjon på vår ordinære stekeovn, har ikke prøvd med vanlig over- og undervarme.

Kanskje han rett og slett ikke stekte den lenge nok?

Skrevet

Som f eks denne, evt med annen topping?:

http://www.groby.hu/product_images/XL/296.gif

Den er ikke så vanseklig altså. Men har bare stekt den med bruk av undervarme og vifte, dvs pizzafunksjon på vår ordinære stekeovn, har ikke prøvd med vanlig over- og undervarme.

Kanskje han rett og slett ikke stekte den lenge nok?

http://www.packnews.no/xp/pub/venstre/mat_forskning/153189

Her er den.

Han har stekt den lenge nok for den var godt stekt på toppen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det var bare stekovnen han ikke mestret da, ellers så er han på et høyt og aktivt nivå når det gjelder rengjøring og andre huslige sysler :)

Hehe, du kan forsvare mannen din (og deg selv indirekte) alt du orker, men jeg kommenterte da vitterlig bare matlagingskunnskapene, ikke arbeidsfordelingen generelt.

Å sette på stekeovnen for å steke ting som pizza bør man mestre senest i 11-årsalder. Uansett kjønn. Noe annet er en grov nedvurdering av hankjønnet.

Skrevet

Han er da flink på kjøkkenet min også, det er bare det at han glemmer hvilken retning bryteren på komfyren skal stå når han skal steke pizza :)

Hvor vanskelig er det å lese på eska og lære seg symbolene på komfyren da....

Skrevet

Hvor vanskelig er det å lese på eska og lære seg symbolene på komfyren da....

Det står jo ikke symboler på eska vel?

Jeg får nok gå igjennom symbolene med han en dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...