Gå til innhold

Nhd- hvordan behandel angst for å spise sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest har snakket om dette før
Skrevet

Vet du av flere som har angst for å spise sammen med andre mennesker?

Hvordan behandler man dem?

Stadig tilnærming ser ikke ut til å hjelpe til det er angsten for stor.

Vi ser en liten bedring, det er at han spiser bittelitt hvis han har vært sammen med de samme folkene lenge og hvis maten da står framme på bordet så lenge.

Det er så fryktelig vanskelig å vite hva vi skal gjøre og noen ganger føler vi at vi stanger litt i veggen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er en måte som sosial fobi kan vise seg på.

Kognitiv terapi hos en kompetent behandler er det som best og mest varig løser problemet.

Gjest har snakket om det før
Skrevet

Dette er en måte som sosial fobi kan vise seg på.

Kognitiv terapi hos en kompetent behandler er det som best og mest varig løser problemet.

Han var jo til en behandler på nabohuset ditt.

Det var så vondt for gutten at psykolgen ikke ville fortsette samtalene.

Vi måtte bare ringe hvis vi trengte hjelp, men hvilken annen hjelp kan de gi gutten da hvis de ikke skal ha han inn til samtaler?

Skrevet

Han var jo til en behandler på nabohuset ditt.

Det var så vondt for gutten at psykolgen ikke ville fortsette samtalene.

Vi måtte bare ringe hvis vi trengte hjelp, men hvilken annen hjelp kan de gi gutten da hvis de ikke skal ha han inn til samtaler?

Jeg husker den problemstillingen. Jeg skjønner bare ikke en slik konklusjon.

Gjest snakket om dette før
Skrevet

Jeg husker den problemstillingen. Jeg skjønner bare ikke en slik konklusjon.

Jeg skjønner psykolgen syntes synd om gutten da han satt der med mat fremfor seg og gutten å skulle få gutten til å spise ved å gradvis nærme seg brødfatet.

Gutten hadde voldsomt hjerteklapp og var utrolig redd.

pga dette så avsluttet psykologen timene med oss.

Er det bare så enkelt å skyve barnet tilside og ikke gjøre noe mer med dette når det er så alvorlig?

Tror han gutten blir bedre av seg selv?

Skal jeg kontakte bup igjen og si at nå må de hjelpe oss?

Skrevet

Jeg skjønner psykolgen syntes synd om gutten da han satt der med mat fremfor seg og gutten å skulle få gutten til å spise ved å gradvis nærme seg brødfatet.

Gutten hadde voldsomt hjerteklapp og var utrolig redd.

pga dette så avsluttet psykologen timene med oss.

Er det bare så enkelt å skyve barnet tilside og ikke gjøre noe mer med dette når det er så alvorlig?

Tror han gutten blir bedre av seg selv?

Skal jeg kontakte bup igjen og si at nå må de hjelpe oss?

Ja, jeg synes han bør gjennom en skikkelig diagnostisk utredning, dvs hos lege eller psykolog, og deretter få behandling i forhold til diagnosen.

Gjest snakket om det før
Skrevet

Ja, jeg synes han bør gjennom en skikkelig diagnostisk utredning, dvs hos lege eller psykolog, og deretter få behandling i forhold til diagnosen.

Takk!

Da skal jeg sannelig ringe dem å si at nå får de hjelpe oss for dette er psykisk tungt både for han som har angsten og oss som er foreldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...