pekkaline Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 En klappstol kan jo ha falt av et dårlig sikret flyttelass! ;-) Og kanskje kjevla også. Jeg har i min tid kastet enkelte epleskrotter ut, men selvsgat bare langs landeveien, og det er heller ikke fritt for at noen tyggiser har funnet samme vei. Men vi har kjøpt en liten søppelbøtte som vi har i bilen, og det er utrolig greit, både med tanke på at man ikke trenger å kaste npe ut OG at man samler opp det som man likevel ikke ville ha kastet ut (som f eks ispapir). Nå kastes intet ut av bilen, ei heller mynter! :-) (Har Autopass! *S*) Det skal jeg få skaffet meg, en søppelbøtte ja. Men den blir vel gjerne trampet i stykker.... Hvor kan jeg finne en smal en som kan settes oppi ryggen bak tro.....? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Jeg kaster aldri noe ut vinduet når jeg kjører. Bortsett fra kanskje tyggis en sjelden gang. 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 Jeg kaster aldri noe ut vinduet når jeg kjører. Bortsett fra kanskje tyggis en sjelden gang. Det er snill pige, til deg også!! Bra, for det burde være en enkel sak alle kunne klare. 0 Siter
meg__123! Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Øhøm.... Papir må plukkes opp igjen.... hehe ikke ofte jeg kaster noe altså.. 0 Siter
Gjest Rinja Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 sneiper tyggegummi alt annet søppel legges i bildøren som tømmes etter hver eneste tur. 0 Siter
maire Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Jeg ser stadig at elever på en yrkesskole kaster papir og annet når de går langs veien. Har faktisk prøv å få dem til å plukke opp etter seg også, men det er som å skvette vann på gåsa. Nå snakker jeg bare til de ungdommene som sitter utenfor min arbeidsplass (der står et par benker, der vi kan tilbringe lunsjen på fine dager) og roter. Skoleelevene burde rydde hvert år, så lærte de kanskje litt. Jeg så faktisk de plukket søppel et år, men som regel er det diverse lag/foreninger av halvgamle mennesker som plukker boss. Da jeg var lita hadde vi rusken-aksjon en gang i året. Dvs at alle ungene på de laveste trinnene på barneskolen plukket opp søppelet etter de på ungdomsskolen og videregående vegg i vegg. Det eneste vi lærte av det, så ut til å være at bare vi ble gamle nok kunne andre plukke søpla etter oss. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg kan kaste epleskrotter ol som deg. Alt av papir ol. blir puttet i veska slik at jeg kan kaste det i søpla når jeg kommer hjem. Gubben er nok noe sleivere enn meg der, men han får så ørene flagrer hvis han prøver seg når jeg sitter på Synes det er en skikkelig uting. Hvordan ville det sett ut hvis alle bare slang alt ut av vinduet liksom..... Her for en stund siden så fant jeg "tusenvis" av sko og støvler strødd i vegen, men det skjønte jeg (etterhvert da vi kjørte forbi en bil med tilhenger med mye rart på) var falt av en bil. Blir skikkelig forbannet når jeg ser at det har blitt dumpet mye skrot et eller annet sted. Som i fjor da jeg plutselig så en gammel barnevogn og mye annet skrot dumpet ved skogkanten like ved skolen her. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 Jeg kan kaste epleskrotter ol som deg. Alt av papir ol. blir puttet i veska slik at jeg kan kaste det i søpla når jeg kommer hjem. Gubben er nok noe sleivere enn meg der, men han får så ørene flagrer hvis han prøver seg når jeg sitter på Synes det er en skikkelig uting. Hvordan ville det sett ut hvis alle bare slang alt ut av vinduet liksom..... Her for en stund siden så fant jeg "tusenvis" av sko og støvler strødd i vegen, men det skjønte jeg (etterhvert da vi kjørte forbi en bil med tilhenger med mye rart på) var falt av en bil. Blir skikkelig forbannet når jeg ser at det har blitt dumpet mye skrot et eller annet sted. Som i fjor da jeg plutselig så en gammel barnevogn og mye annet skrot dumpet ved skogkanten like ved skolen her. Det er da merkelig at folk kan få seg til å dumpe ting rett i veikanten. For ei stund siden leste jeg i avisen at det hadde blitt dumpet mange kilo kjøtt i veikanten nær et publikumbesøkt område. Det er høl i hue for å si det mildt. Jeg vet at området hadde vært uten strøm over noen dager og forstår at det måtte kastes, men ikke på den måten. Himmel sier jeg bare. Ja det er unødvendig å kaste ting fra seg langs veiene. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 sneiper tyggegummi alt annet søppel legges i bildøren som tømmes etter hver eneste tur. Flott. Og du husker å ta med ut søpla? Jeg må skjerpe meg der 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Artig tråd, pekkaline! Jeg kaster sjeldent noe fra meg ute. Fra bilen, kaster jeg epleskrotter og av og til et bananskall hvis vi kjører gjennom skog, og kanksje en tyggis eller to..... Hørte en historie om noen som plutselig fikk ei bleie i frontruta fra bilen foran!!! Vet ikke om historien er sann.... Men ei kjevle???!!!! Merkelig. Kanskje kona trua med å slå mannen, og så fikk mannen tak i kjevla og slengte den ut? Da kan en snakke om trafikkfarlige situasjoner! Var forresten i Arendal i går, og tenkte igjen på deg da vi passerte V.V. Det er der du bor, ikke sant? I hvilket hus da....? Du vet jo omtrent mitt! 0 Siter
mrxx Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Kaster ikke stort ut av vinduet. Men epleskrotter går ut av vinduet, men de blir jo borte etter en stund. Mye av det som finnes faller av flyttelass, deriblant kjevlen. Brukte kondomer har nok ikke falt av noe flyttelass, men bevis må kanskje fjernes før man kommer hjem til kona:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg og samboeren kasta fra oss (satte fra oss) en mini foodprocessor. En uke senere stod den der fremdeles, like standhaftig og full av vann, midt ute på den store parkeringsplassen. Ehh, men hvorfor satte dere den igjen der?? Hvorfor ble den ikke kastet på vanlig måte? Hvorfor skal andre plukke opp igjen deres søppel og sørge for at det er rent og pent etter dere? Ingen liker at andre setter i fra seg søppel, da er det helvete ute, men det å sette igjen søppel selv er ok. Dette her jeg aldri skjønt. Sto parkert ved siden av Hans Wilhelm Steinfelt en gang, i det jeg kjører av gårde så ser jeg at han rydder i bilen. Alt av søppel i bilen kaster han bare rett ut på parkeringsplassen, setter seg inn i bilen og kjører. Faen, jeg ble så forbannet at det var like før jeg kjørte etter idioten og stoppet han. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Det eneste jeg kaster ut av vinduet er epleskrotter. Ellers legger jeg søppel i askebegeret og i døra, tømmer der regelmessig. 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Her havner alt på gulvet inni bilen, og bilen ser ut som en søppeldynge. 0 Siter
Gjest Rinja Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Hvis det ikke er noen av oss som forsøpler langs veien, hvem er det da?? Vi er jo en liten prosent blandt befolkningen spredt rundt i landet...noen av oss må jo være blandt disse... Speidere og andre jobber hardt om våren når de plukker søppel, og det blir ikke få søpelsekker ut av det.... 0 Siter
trultis Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Tyggis. Resten havner i døra og når døra er full så renner det litt ned på gulvet. Kaster innimellom, når jeg har fått nok kjeft av sambo. 0 Siter
Aryane Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg kaster tyggis og epleskrotter.. Skal ærlig innrømme at jeg kastet alt mulig ut før når jeg var yngre, men så gikk det opp for meg at det koster så lite å ta det med når jeg forlater bilen og kaste det i nærmeste søppelkasse. Vanligvis har jeg noen plastposer liggende i hanskerommet, greit å ha hvis ungene spiser is og lignende, så slipper det å ligge å flyte i bilen. 0 Siter
Line Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg kaster absolutt ingenting ut av bilen. Jeg irriterer meg grenseløst over all søpla som alltid flyter langs veien, og all søpla som blåser ned fra gamle E6 og inn på tomta mi, så jeg gjør stort sett ikke annet enn å plukke søppel og kaste den når jeg er utenfor her... Alt av søppel i bilen blir liggende i døra til jeg er på en butikk og kaster det i søppeldunken der. 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Ehh, men hvorfor satte dere den igjen der?? Hvorfor ble den ikke kastet på vanlig måte? Hvorfor skal andre plukke opp igjen deres søppel og sørge for at det er rent og pent etter dere? Ingen liker at andre setter i fra seg søppel, da er det helvete ute, men det å sette igjen søppel selv er ok. Dette her jeg aldri skjønt. Sto parkert ved siden av Hans Wilhelm Steinfelt en gang, i det jeg kjører av gårde så ser jeg at han rydder i bilen. Alt av søppel i bilen kaster han bare rett ut på parkeringsplassen, setter seg inn i bilen og kjører. Faen, jeg ble så forbannet at det var like før jeg kjørte etter idioten og stoppet han. Det var ment som et stunt da... mixeren funket bra den, den var bare litt rusten eneste. Vi satte den utpå en helt tom parkeingsplass, og antok noen kanskje ville ta den En gang var jeg lei av noen gamle store planter jeg hadde i huset, for de tiltrakk så mye banan-fluer. Så vi tok dem med oss i bilen og satte dem pent på et buss-stopp med flotte blomsterpotter og alt. Som om de stod å ventet på bussen Da vi kom tilbake en halvtime senere, var de borte, og hadde msst sannsynlig fått nye foster-foreldre Heldiggrisene!! Jeg pleier å tenke på dem iblandt... om det var riktig å gi dem fra meg. Men når det kommer til stykke, så var det nok det rette å gjøre..;P *ler* 0 Siter
MsSophie Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Ingen ting, men jeg må innrømme at jeg har lyst til å kaste ungene ut innimellom, når de krangler som verst. Har klart og styrt meg til nå da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.